Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben een redelijke leek op het gebied van tuners/cams/images etc. Dit komt omdat ik altijd kabeltv heb gekeken.

Ik kijk momenteel via een Humax HD recoder tv. Dit mbv een smartcard zonder ci+ module. (Deze heb ik wel tot mijn beschikking, Irdito)

De kabelprovider (SKP) is een kleine lokale provider in Pijnacker-Nootdorp. 

Ik wil graag de Ultimo 4K kopen. De belangrijkste reden is de mogelijkheid tot 8 tuners. Ik weet dat dit helaas niet altijd gaat werken.

Ik zit met een vraag die hopelijk iemand kan beantwoorden. Ik heb het hele internet afgezocht. Ook op dit forum heb ik geen antwoord gevonden.

De winkel waar ik de Ultimo wil kopen weet het ook niet en kan mij ook geen garantie geven over de werking bij mijn kabelprovider. Ook mijn kabelprovider weet niet of het werkt (wist het bestaan niet van FBC). De medewerker wist mij alleen te vertellen dat bij een Ziggo gecertificeerd apparaat het voor 95% zekerheid zal werken. Ook als het apparaat met CI+ of dvb-c kan omgaan. Ik weet, via de winkel, dat deze info niks zegt over de uiteindelijke werking.

Is er iemand in Pijnacker of Delfgauw (SKP) die een Ultimo 4K of een Solo 4K volledig werkend heeft? Voor mij is echt de mogelijkheid door max 8 opnames belangrijk. 

Zo niet dan moet ik er over na gaan denken of ik de Ultimo op de gok ga kopen en indien niet werkend weer doorverkoop.

Wie o wie heeft hier een antwoord op? Graag in zo begrijpelijk mogelijke lekentaal :-)

Geplaatst:

wat wist die wel?

:grin:

die kabelprovider?

kijk de ULTIMO 4K is voor CI+ geschikt mits je het juiste Image erin flashed (het operating system met alle opties en aanvullende plugins)

de irdeto kaart kan zelfs gewoon in de kaartlezer zonder die CI+ maar met oscam softcam (die je na een halve avond lezen op sat4all hebt geconfigureerd)

das nog prettiger gezien je maximum opnames (dat kun je op sat4all ook terug vinden)

de juiste DVB_C/T/T2 FCB tuner mee aankopen in het juiste Tunerslot

je kunt de VU+ ook aankopen gelijk testen met image en kaart en toch binnen 14 dagen retourneren indien je niet tevreden bent

zeker is niets, maar ik denk dat je nul problemen zult ondervinden

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ok, dat is duidelijk. 

Is de de Ultimo makkelijk terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Zodat ik hem eventueel probleemloos terug kan sturen?

Verder nog iemand die de werking zeker weet in Pijnacker - Delfgauw?

• 10 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...