Sprietje Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 (aangepast) Waarom wil jij zwarte coaxkabel? Hoe meer je de coaxkabel afschermt, hoe hoger de dB-waardes van de afscherming. Wil je echt belachelijk met de hype mee doen, dan moet je deze 140dB coax kopen voorzien van een ijzeren middenader. De demping per strekkende meter is blijkbaar niet belangrijk meer. Belachelijk. Die kabel is ook bijna niet meer te buigen. De kabelkeurspecificaties geven aan dat er van 30-1006MHz en afscherming moet zijn van minimaal 95dB en boven de 1000MHz meer dan 85dB dit i.v.m. 4G. De beroemde Koka 799 voldoet daar niet aan want die heeft maar een afscherming van minimaal 90dB tot 1000MHz. De Koka 9 TS heeft een stuk hogere afscherming door een extra folielaag, meer dan 110dB tot 1000MHz en meer dan 105dB van 1000-2000Mhz. Maar vooral is bij Koka 9 TS de demping erg laag namelijk 28,2dB/100m bij 2150MHz. Tevens is de buitenmantel uv-bestendig en heeft de kabel slechts een elektrische weerstand van 29 ohm/km. Je moet lang zoeken voordat je een coaxkabel gevonden hebt met een diam. van 6,9mm die dat evenaart. KOKA9TS.pdf 2 september 2017 aangepast door Sprietje 1
Turanist Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Geplaatst: 2 september 2017 (aangepast) Dat zeg ik omdat ik zwarte kleur mooi vindt daarvoor wil ik liever een zwarte coax kabel. Deze koka 9ts wil ik zeker kopen. Hopelijk vindt het ook op de website waar ik dankzij jou de lnb houder die jij me aanraad heb gevonden, want het liefst bestel ik dit samen met de lnb houder en 2x inverto twin lnb. Met jou informatie ben ik er zeker wijzer op geworden dank je wel Sprietje!!! 2 september 2017 aangepast door Turanist
Turanist Geplaatst: 5 september 2017 Auteur Geplaatst: 5 september 2017 Vandaag kreeg ik de lnb houder en de inverto black ultra twin lnb binnen. Omdat ik nog de sab schotel die ik wil niet kan kopen dacht ik van ik ga na me neefje en test ik mijn inverto Black ultra twin lnb en alles wel even uit maar kreeg de schotel niet eens los heeft iemand idee met welke greedschap ik dit moeren of schroeven of wat het ook mag zijn loskrijg?? Me neefje woont in een flat en ik kan niet bij dus ik moet het los hebben en de schotel naar mij gaan draaien zodat ik de lnb los kan halen..
Moderator ceesv Geplaatst: 5 september 2017 Moderator Geplaatst: 5 september 2017 Vleugelmoer, Baco of waterpomptang. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Turanist Geplaatst: 5 september 2017 Auteur Geplaatst: 5 september 2017 Kan ik met de waterpomptang die vleugels gaan vastpakken en gaan draaien? Dat deed ik dus niet omdat ik dan waarschijnlijk de dunne vleugels zal breken..... Ik kreeg overgins met een steeksleutel nr 19 wel iets beweging maar dat alleen aan 1 kant, de andere kanten kreeg ik helemaal niet los... Ik persoonlijk vindt ik waardeloze systeem.. Ik had gewoon normale moeren bevestigd werkt net zo mooi mja..
Sprietje Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 Doe er eerst een beetje kruipolie op en laat het even inwerken.
Alex1970 Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 23 minuten geleden zei Sprietje: Doe er eerst een beetje kruipolie op en laat het even inwerken. Of WD40. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Sprietje Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 Ha, ha, ha, ha...... Is WD40 dan geen kruipolie? Wat staat er op de verpakking: Kruipolie WD-40® maakt verroeste metaalverbindingen los en maakt vastzittende, bevroren of metalen onderdelen vrij.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 september 2017 Moderator Geplaatst: 6 september 2017 Vleugelmoeren zijn veel gebruikt bij antenne beugels. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
minplus Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 Zien er ook niet verroest uit. Gewoon even de waterpomptang. Zou bijna een liedje gaan posten.... 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Turanist Geplaatst: 6 september 2017 Auteur Geplaatst: 6 september 2017 (aangepast) De moeren zijn amper 10 jaar oud dus ik verwachte ook geen roest etc. Maar goed ondertussen heb ik de schotel wel los weten te krijgen combinatie van sleutel 19 en waterpomptang en heb ik mijn lnb goed geplaatst en afgesteld. Me neefje kreeg trt oost pakket goed te pakken met 35% signaal. Hiervoor kreeg hij trt oost pakket niet te pakken. Zender ELTR pakt zijn Triax 88cm schotel nog steeds niet.. Veder de Signaal op overige zenders is van 70% naar 80% gestegen. We hebben de kabels nog niet vervangen. Maar hoe monteer ik de lnb houder dan op de lnb en plaats de 2e lnb erop? Want volgens mij past de lnb van me neefje (is een Mut@nt twin lnb zo te lezen) niet in deze lnb houder, want ik krijg het niet dicht met de inbussleutel. Heb ik het wel goed gemonteerd de lnb houder? (zie foto) 6 september 2017 aangepast door Turanist
Sprietje Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 De houder heb ik je laten zien in bericht 23. De ene klem plaats je achter de lnb-klem van de schotelarm, de andere komt er dan naast. Als bijlage heb ik even een andere klem meegestuurd maar het principe van monteren is precies hetzelfde.
Turanist Geplaatst: 7 september 2017 Auteur Geplaatst: 7 september 2017 (aangepast) Dus de basis montage heb ik wel goed gedaan dus. Maar waarom krijg ik die lnb houder niet dicht als ik die oude twin lnb van me neefje erin doe? Ik kan aandraaien wat ik wil maar de lnb blijft er losjes erin hangen en gaat alle kanten op... Ik kan ook niet zeggen dat het zo stevig erin zit.. En als ik je advies goed hebt opgevolgd dan gaat links de lnb voor türksat in en rechts voor azarspace. Klopt hé? 7 september 2017 aangepast door Turanist
trust Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 Stuur eens een foto met de lnb's in die klem Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen