Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Michel,

Die andere had ik van "thingiverse" maar het lijkt wel of die er af is gehaald, ik kan hem in ieder geval niet meer vinden.

• Beheerder
Geplaatst:

Of je stuurt het ontwerp, of je maakt screenshots van je cura instellingen, maar anders blijft het gokken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Michel,

Hierbij mijn machine setting.

Start Gcode

G21 ;metric values

G90 ;absolute positioning

M82 ;set extruder to absolute mode

M107 ;start with the fan off

G28 X0 Y0 ;move X/Y to min endstops

G28 Z0 ;move Z to min endstops

G1 Z15.0 F9000 ;move the platform down 15mm

G92 E0 ;zero the extruded length

G1 F200 E3 ;extrude 3mm of feed stock

G92 E0 ;zero the extruded length again

G1 F9000

M117 Printing...

End Gcode

M104 S0 ;extruder heater off

M140 S0 ;heated bed heater off (if you have it)

G91 ;relative positioning

G1 E-1 F300 ;retract the filament a bit before lifting the nozzle, to release some of the pressure

G1 Z+0.5 E-5 X-20 Y-20 F9000 ;move Z up a bit and retract filament even more

G28 X0 Y0 ;move X/Y to min endstops, so the head is out of the way

M84 ;steppers off

G90 ;absolute positioning

• Beheerder
Geplaatst:

Dat is niet wat ik bedoel.

Dit bedoel ik: 

2017-08-13 21_47_11-Clipboard.png

(files zippen, of gewoon de thingyverse link sturen)/

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Michel,

Als ik een screen afdruk hier in zet dan krijg ik deze melding,

"Het is niet toegestaan om die afbeeldingsextensie te gebruiken op dit forum. Een geldig formaat is: http://www.domain.com/picture.gif. Een niet geldig formaat is http://www.domain.com/picture.one.gif"

Ik doe deze dingen de laatste jaren niet meer dus zo ik weer uit moeten zoeken.

Ik heb wel in de material settings een verkeerde PLA diameter gevonden, deze stond op 2,85 mm, terwijl ik toch zeker wist dat bij het instellen van jou parameters, hij op 1,75 mm stond.

Het is voor mij een raadsel dat dit zo stond. Wellicht is dat de oorzaak van de mindere prints.

je krijgt van mij in ieder geval nog de instellingen.

Geplaatst: (aangepast)

59948d4857d06_AnetA8SDcardadapterhouderver.3.thumb.jpg.3cddc7d46a26b4e49e266bc549b4169b.jpg

De oorzaak van mijn slechte prints lag in de verkeerde PLA diameter. Ondanks de controle bij het installeren van cura is het toch ergens mis gegaan, en dat is vreemd want de PLA temperatuur en diameter waren de enigste parameters die mij bekent waren, al die andere zeiden mij niet zoveel. Maar goed de bovenstaande afbeelding is in mij ogen goed, mocht er iemand zijn die aan de hand van de afbeelding mij nog tips ter verbetering kan geven, dan graag natuurlijk.

Toen ik dacht serieus te kunnen gaan printen diende het volgende probleem zich aan. Halverwege het printen van een spoelhouder was het PLA toevoer gestopt, de oorzaak was een koude extruder. Na wat metingen kwam ik uit bij een verkoolde aansluiting bij het verwarmingselement. De verbinding van de element draden met het draad naar de moeder print waren zo slecht gemaakt dat de zaak verbrande. Ik heb de gehele verbinding schoon gemaakt en met ader eind hulzen opnieuw gemaakt. Alles lijkt weer toppie.

aangepast door Bronski

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen