CaptDistraction Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Ik heb een sony DVD/ Blueray speler van sony... de BDP-S3700. Deze kan streamen via een NAS. Erg gelukkig ben ik er niet mee. Als ik dvd's stream krijg ik soms erg slecht leesbare ondertitels. Wazige, lompe letters. Speel ik daarna de dvd af op mijn laptop (vlc) dan zijn ze veel beter leesbaar. Daarom de vraag :Waar komt het lettertype van de ondertiteling vandaan? Van de DVD of maakt de DVD speler / software deze ? VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor
Pionewbie Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 (aangepast) Bij een DVD bestaat de ondertiteling uit grafische plaatjes (zoals tekst op een transparante achtergrond) die tegelijk met het videobeeld word weergegeven. Je kunt dus niets aan ondertitels veranderen betreft letterrtype, grootte, kleur, effecten of wat dan ook. Ik vind dat ondertitels op DVD's vaak van slechte kwaliteit, alsof ze gemaakt zijn met een veel te lage resolutie. Afhankelijk van de instellingen op je TV (computer) van resolutie en "beeldverbeteraars" worden ze soms nog slechter weergegeven dan ze al zijn. Staat soms e.e.a. ingesteld om de originele resolutie van de DVD te gebruiken? Vaak is laten upscalen naar hoogste resolutie die de TV ondersteunt beter. 14 augustus 2017 aangepast door Pionewbie
CaptDistraction Geplaatst: 15 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2017 Dank je ik ga het eens nakijken VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen