Ga naar inhoud


Sat4all - problemen op het forum


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

@a33Dat is dus wel zo. Bij een update van de forumsoftware wijzigt dat niet, maar bij een migratie van software X naar Y wel.

 

Toen wij overstapten van UBBthreads naar IP Board hebben we een speciaal ubbthreads migratie script gebruikt dat oude url's naar nieuw vertaalde. 

 

 

10 minuten geleden zei Codx:

nou bijv:  "Sat4all - problemen op het...."     Je moet er nu met je muis overheen wil je de volledig zin zien. Maar als het niet omhoog kan  dan houd het op.  De rest is nu wel beter leesbaar.

 

 

Dat is dus niet waar.

 

Zie met balk en zonder:

2017-08-20 13_24_43-Forums - Sat4all.png

 

2017-08-20 13_23_00-Clipboard.png

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder
36 minuten geleden zei a33:

Ik bedoel niet berichtnummer 360013, ik bedoel het aanduiden van berichtnummer #1, #2, etc van een topic. Dat nummer wijzigt niet bij een migratie, lijkt me.

 

groet,

A33

 

U vraagt, wij draaien.

2017-08-20 13_59_41-[Sat4all] facebook voor Sat4all_ - Nieuwsberichten - Sat4all.png

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
15 uur geleden zei a33:

Hé wat leuk: Ik lees hier dus net dat ik via het klikken op zo'n stip voor een topic direct naar het eerste ongelezen bericht kan gaan! Dat wist ik niet.

Het was me vroeger al wel opgevallen dat de button voor 'ga naar het eerste ongelezen bericht' bij mij niet altijd goed werkte; maar ik wist dus niet dat er een alternatieve route was die het wel goed deed.

 

Wat ikzelf minder prettig vind in de nieuwe forumoverzichten, is dat er bij recente berichten slechts een 'globale' tijdsaanduiding staat, zoals '3 uur geleden'.

Bij '12 minuten geleden' (of zo) vind ik dat nog wel overzichtelijk, dan weet je dat er echt heel kort geleden gereageerd is.

Maar zodra het meer dan een half uur geleden betreft zou ik de voorkeur geven aan een tijdaanduiding als 'vandaag om 22:56'. Anders zit ik in mijn hoofd eerst om te rekenen, naar welk tijdstip ongeveer verwezen wordt...

 

Groet,

A33

 

 

Geloof me of niet, maar na lang zoeken moest ik concluderen dat dit in deze forumsoftware versie niet (meer) ingesteld kan worden. Dus ging ik op zoek naar een plugin. Die plugin was gemaakt door een medewerker van IPS zelf, dus vertrouwd dacht ik. Plugin geïnstalleerd, direct daarna site PLAT (Error 500). 

 

Support aangevraagd, maar dat kan zomaar 1 tot 2 dagen duren.

Dan dus zelf maar de database ingedoken, plugin disabled, cache gecleared en het werkt wel. Resultaat: dik 30 minuten offline :(

 

Dit verzoek moet ik dus helaas even laten schieten ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Michel:

 

Geloof me of niet, maar na lang zoeken moest ik concluderen dat dit in deze forumsoftware versie niet (meer) ingesteld kan worden. Dus ging ik op zoek naar een plugin. Die plugin was gemaakt door een medewerker van IPS zelf, dus vertrouwd dacht ik. Plugin geïnstalleerd, direct daarna site PLAT (Error 500). 

 

Support aangevraagd, maar dat kan zomaar 1 tot 2 dagen duren.

Dan dus zelf maar de database ingedoken, plugin disabled, cache gecleared en het werkt wel. Resultaat: dik 30 minuten offline :(

 

Oeps!

Maar mooi dat je het zelf weer zo snel aan de praat hebt gekregen. :)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het bladerprobleem werd veroorzaakt door de advertentie die onder ieder eerste bericht van een topic pagina verscheen.

 

De div waar die in staat moest van google minimaal 250px breed zijn, google vond dat die 0px breed was, terwijl die in werkelijkheid breder was dan 250px.

 

Hoe dan ook; ik kan het niet oplossen, dus heb ik dat blok nu bovenaan iedere topic pagina geplaatst in plaats van tussen de berichten. Er staan dus niet meer advertenties, hooguit op een andere plek.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het niet kunnen kopiëren en in het bericht plakken van afbeeldingen blijkt een bug te zijn in combinatie met Windows. Op een MAC werkt het wel. Die bug wordt opgelost in de volgende versie van de forumsoftware.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb zojuist de bericht editor wat uitgebreid. BBcode (een beetje ouderwets) is helaas niet meer mogelijk.

 

Wat wel werkt is selecteren en:

crtl+b voor 'bold' (vet)

ctrl+i voor 'italic' (schuin)

ctrl+u voor 'underline' (onderstrepen.

enz. enz.

 

Verder

kan

je

nu

inspringen

lijn trekken


 

uitvullen:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus. Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae, eleifend ac, enim. Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus. Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aenean imperdiet. Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies nisi. Nam eget dui.

 

spoiler:

Spoiler

dit is een spoiler

 

En berichtvoorbeeld in verschillende formaten.

 

Ook kan je nu met Tx opmaak verwijderen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Let ook even op de handige citeer functie.
 
Je selecteert een zin van iemand, en je klikt op 'Citeer dit' 2017-08-20 17_19_52-Sat4all - problemen op het forum - pagina 14 - Nieuwsberichten - Sat4all.png
 
Dat ziet er dan zo uit: 
 
26 minuten geleden zei Michel:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En de 2ehands pagina is ook weer terug.  Dit keer in de vorm van een forum, waar onderscheid tussen te koop/gevraagd/ruilen gemaakt wordt op basis van prefixes en gesorteerd wordt op plaatsingsdatum en niet op laatste activiteit.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb een addblocker vanwege irritante en soms ongewenste reclames op bepaalde sites.

 

Echter, op sat4all (en vele andere zeer gewaardeerde sites) staat de addblocker uit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...