Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uur geleden zei Michel:

Voor zover ik weet niet. Dat is alleen bij de Renault Zoe.

 

De oudere generatie van de Nissan Leaf was een optie om het accu pakket te huren. Tijdens het zoeken naar een gebruikte Nissan Leaf stond er bij de advertentie "Mit Batterie" en "Mietbatterie" vermeld. 


Geplaatst: (aangepast)
4 uur geleden zei ceesv:

En ondertussen gaat iedrreen aan het feit voorbij dat wonen in een nieuwbouw woning meer staling belasting oplevert als wonen naast een kerncentrale.

nou niet bij stjernobil en fukoschima

 

en de pijperij van tihange en mol straalt ook genoeg en laat ze nu ook nog wel vaker wat positief koelwater lozen...

vaarg vraag die incidenten maar eens op bij de FANC

 

het ging niet over kut kerncentrales... dat is al allemaal geschreven en besproken al veel eerder dan 2018

 

het gaat over met welke accu je gaat rijden in de toekomst

een waterstof volume als tank - met brandstof cel

of

de nieuwste lithium nogwat accu's

 

laden van je eigen dak panelen en groene stroom

co twee weg ermee

ik wist niet dat ik propaggeerde :grin:

aangepast door Tonskidutch
typo

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

 

  • Beheerder
Geplaatst:
1 uur geleden zei Ventura:

 

De oudere generatie van de Nissan Leaf was een optie om het accu pakket te huren. Tijdens het zoeken naar een gebruikte Nissan Leaf stond er bij de advertentie "Mit Batterie" en "Mietbatterie" vermeld. 

 

Dat moet wel een heel erg bijzondere leaf zijn geweest dan want alle mij bekende modellen hebben  gewoon een vaste 24 of 30KW accu die er echt niet zomaar onderuit kan.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf

 

In sommige landen heb je wel 'battery replacement' programma's waarmee je tegen een maandelijkse fee of eenmalig een nieuwe accu kunt kopen. Dat is wel (nog)  prijzig.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur geleden zei Michel:

 

Dat moet wel een heel erg bijzondere leaf zijn geweest dan want alle mij bekende modellen hebben  gewoon een vaste 24 of 30KW accu die er echt niet zomaar onderuit kan.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf

 

In sommige landen heb je wel 'battery replacement' programma's waarmee je tegen een maandelijkse fee of eenmalig een nieuwe accu kunt kopen. Dat is wel (nog)  prijzig.

 

 

Luister vanaf 3:30. Daar komt naar voren dat beide auto's op dat moment zonder accu wordt geleverd. Beide auto's kan men de accu huren (leasen) en bij de Nissan Leaf kon men de accu bij kopen. Ter info, dit betreft over de vorige model Nissan Leaf zonder facelift. 

 

Zie ook deze link:

https://nissanelectricclub.nl/forums/topic/het-flex-systeem-huren-of-kopen-we-een-accu/

 

https://www.autoweek.nl/nieuws/acculease-nissan-leaf-mogelijk/

 

 

Geplaatst:

Handig, zo'n auto die zichzelf schoonmaakt..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

als die dat stof dan allemaal in de juiste categorie afvalscheiding gooit nog beter zelfs

Sir James Dyson zelf is een ex-ontwerper met een paar industriële designers die voor hem werken i.v.m. de stofzuiger look en zeer geschikt als Britse Adel voor "diverse" reclame doeleinden. Dus ook de E-car van Dyson.

 

zou me niets verbazen als we een Brits Duitse (BMW) samenwerking en dus revival krijgen van autoproductie op basis van accu's

 

on topic,

er zijn echt al jaren voorstudies en E-concept alsook Hydrogen modellen geweest

hoe ze aan de man gebracht gaan worden is elke dag weer een slagregel in het nieuws

alleen slaat het nog niet zo aan bij de kopers/consumenten, totdat die ouwe tweedehands niets meer waard is wegens de nieuwe Europese wetgeving omtrent verbrandingsmotoren

 

die gaat er absoluut komen

 

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Geplaatst:
8 minuten geleden zei Tonskidutch:

totdat die ouwe tweedehands niets meer waard is wegens de nieuwe Europese wetgeving omtrent verbrandingsmotoren

 

die gaat er absoluut komen

Als het zover komt staan alle nieuwe e-cars in de garage met een lege accu omdat er

niet voldoende stroom is om ze op te laden

Geplaatst:
27 minuten geleden zei luisteraar:

Als het zover komt staan alle nieuwe e-cars in de garage met een lege accu omdat er

niet voldoende stroom is om ze op te laden

Overdag is er meer dan voldoende stroom voor handen middels alle zonnepanelen die zijn geplaatst, daar zou je niet al te veel zorgen over hoeven te maken.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

  • Moderator
Geplaatst:

Wel, er zijn toch nog wel een paar problemen waar je je zorgen om mag maken.

Die energie zal getransporteerd moeten worden van de bron naar de accu, en daarvoor heb je transport leidingen nodig.

Verder zijn er ook een paar problemen bij het beschikbaar zijn van grondstoffen voor het produceren van onderdelen voor elektrisch aangedreven wagens.

https://www.google.com/search?q=tekort+grondstoffen+elektromotoren&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

link weg gehaald stond reclame in

maar tekort kan ook in nl

 

hier een linkje over stroom tekort

en stel je nu eens voor dat iedere liter diesel en benzine die nu verkocht wordt opgevangen moet worden met stroom omdat iedereen op stroom auto moet. 

volgens mij onhaalbaar. 

daarbij komt door de co2 beperkings plannen centrales op fossiele brandstoffen dicht moeten dus nog minder stroom als. u

aangepast door luisteraar
Geplaatst:

Het is niet de oplaadelektriciteit wat een probleem geeft, maar zoals al eerder gemeld de grondstoffen voor de accu's.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Ik twijfel nu nog meer aan haalbaarheid e-auto zeker in Duitsland.

Duitsland heeft beslist dat voor 2038 alle kerncentrales en stroomopwekking

via fossiele brandstoffen afgelopen is.

Nu leveren de kerncentrales en bruinkool opwekking 50% van het Duitse stroom verbruik op.

Als dat weg valt blijft er geen stroom meer over voor e rijden ze denken zelfs

dat ze dan te weinig stroom hebben voor normale huishoudens

 

  • 11 maanden later...
Geplaatst:

De electroboys laten de monkey uit de mouw, en het is geen lief knuffelaapje.

 

Ionity,  een joint venture van autofabrikanten BMW, Volkswagen, Daimler en Ford en 200 oplaadpunten in Europa, verhoogd de prijs van 8 euro per laadbeurt naar 79 cent per kw/h. Dan kun je dus als voorbeeld van 8 naar 48 euro per volle tank gaan, dat zet zoden aan den dijk. De 8 euro per beurt was volgens hun de welkomfase  , ze zijn nu zeker aan de fase van uitknijpbeurten begonnen :D

 

Electrisch rijden is hiermee de facto voor veel automodellen veel duurder dan diesel/benzine. Ook voor mijn stroomlijn alu mobiel.

 

Als de autoverkopen dalen dan moet de winst toch ergens anders vandaan komen zullen  BMW,VW wel denken.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

ja of je aan die snelladers ook echt wat hebt? Die staan nergens waar je ze nodig hebt. Kijk maar op hun kaart met laadpalen.

gewoon thuis aanleggen en een op je werk met eenmalige kosten van 250€

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...