Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten

Al gaat dat ding in 2 seconden naar de 350, zolang het niet rookt, stinkt en lawaai maakt blijft het een scootmobiel :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben nog lang niet hoog bejaard en ik ga er vanuit dat ik dat niet ga meemaken. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb collega's die een e-golf rijden. Alleen de actieradius schijnt met wind mee, van de berg af en rijden als een oude man ongeveer 300 km te zijn volgens de fabrikant. In de praktijk mag je blij zijn als je 200 km haalt op een volle accu. Dan moet je aan de lader.

 

Aan de andere kant, als je naar je werk rijdt kan je het ding opladen terwijl je aan het werk bent. Het wordt alleen lastig als je op vakantie wil met het ding, dan zul je je reis zorgvuldig moeten plannen om niet heel veel tijd kwijt te zijn met het bijladen van je accu. Thuis laden duurt 13 (!) uur. Aan een laadpaal met wat meer fasen wordt dat gereduceerd tot 8 uur. dat is dan wel voor een volledig lege accu.

 

Jammer dat er geen generator bij zit die als je toch verder moet fossiele brandstof weer in electriciteit kan opzetten zodat je toch verder kan zonder lang stil te moeten staan om je accu weer vol te krijgen.

 

Ik ben gelukkig nog niet toe aan een andere auto, mijn huidige diesel doet 1200-1300 km op een volle tank. en 5 minuten tanken en ik kan weer verder. Ik zou best electrisch willen rijden, alleen moet die actieradius dan wel een stuk groter worden, en het bij laden een stuk minder lang moeten duren. Tot die tijd blijf ik echt op fossiele brandstof rijden.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit geeft Tesla op als verbruik.

Model S85

Accu Capaciteit

85 kWh

100% opladen 3-fase oplaadpunt
(16 Ampere, 3-fase: 11 kWh)
7 uur, 43 minuten
100% opladen 3-fase oplaadpunt
(32 Ampere, 3-fase: 22 kWh)
3 uur, 51 minuten
100% opladen snellaadpunt
(63 Ampere, 3-fase: 43.5 kWh)
1 uur, 57 minuten

Stroom verbruik

Verbruik per km 0,200 kWh

Dus maak van die 10 kWh maar 20 kWh/100 km.

 

P.S. De Tesla accu gaat zo'n 1000 op/ontlaadcycli mee en de kostprijs is 54.000 dollar.

 

 

   

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei ceesv:

Dit geeft Tesla op als verbruik.

Model S85

Accu Capaciteit

85 kWh

100% opladen 3-fase oplaadpunt
(16 Ampere, 3-fase: 11 kWh)
7 uur, 43 minuten
100% opladen 3-fase oplaadpunt
(32 Ampere, 3-fase: 22 kWh)
3 uur, 51 minuten
100% opladen snellaadpunt
(63 Ampere, 3-fase: 43.5 kWh)
1 uur, 57 minuten

Stroom verbruik

Verbruik per km 0,200 kWh

Dus maak van die 10 kWh maar 20 kWh/100 km.

 

P.S. De Tesla accu gaat zo'n 1000 op/ontlaadcycli mee en de kostprijs is 54.000 dollar.

 

 

   

1000 cycli lijkt weinig, maar is wel 400000 km. Het onderhoud aan een verbrandingsmotor tijdens deze range is ook niet goedkoop ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Realiseer je wel, dat de capaciteit geleidelijk afneemt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

 

P.S. De Tesla accu gaat zo'n 1000 op/ontlaadcycli mee en de kostprijs is 54.000 dollar.

 

 

   

 

54.000 dollar voor een nieuwe accu lijkt echt niet te kloppen. Een Tesla 3  met accu kost 35.000 dollar ;)

 

Waar je eigenlijk weinig over leest wat de actieradius bij verschillende temperaturen is. Als het koud is moet dat toch sterk naar beneden lopen?

 

Mijjn werkgever heeft trouwens 6 oplaadpunten op het parkeerterrein neergezet. De kosten worden verrekend met het salaris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal met de energie uit die accu ook het interieur moeten verwarmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...