Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten


En hoe produceer je waterstof?

 

1.  Door water electrisch te splitsen.  En hoe wordt die electriciteit geproduceert?

 

2. Door methaan te kraken met stoom tot H2 en CO2.

 

3. Door stoom (water) te kraken met koolstof (kolen) tot H2 en CO2.

 

Hierbij vraag ik mij af waar de CO2 besparing zit?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang elektriciteit geproduceerd wordt uit fossiele brandstoffen (die opraken) schiet je er inderdaad niets mee op, maar zodra het duurzaam wordt opgewekt uiteraard wel. De waterstoftank is dan een opslagmedium waar je elektriciteit (in een andere vorm) gaat opslaan om het later te gaan gebruiken op het moment dat dat gewenst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van het probleem dat teweinig stroom geleverd kan worden als iedereen e gaat rijden  is de oplaadtijd als de accu leeg is erg groot. 

Ik kan me voorstellen dat je bij een tankstation niet gaat opladen maar de accu uitwisselen tegen een volle. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik sta nu 5 minuten bij een tankstation en kan dan weer 1.400 km rijden.

Accu's laden in die tijd is niet mogelijk.

Je zal een behoorlijke toename van elektriciteitsverbruik krijgen, dat zal opgewekt moeten worden op het moment dat er vraag is.

Daarbij zal ook CO2 en NOX ontstaan.

Men zal in de toekomst kernenergie moeten heroverwegen, wanneer iedereen elektrisch gaat rijden.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei luisteraar:

Los van het probleem dat teweinig stroom geleverd kan worden als iedereen e gaat rijden  is de oplaadtijd als de accu leeg is erg groot. 

Ik kan me voorstellen dat je bij een tankstation niet gaat opladen maar de accu uitwisselen tegen een volle. 

 

In Duitsland staan al een stuk of 400 oplaadstations die de accu binnen enkele minuten volledig opladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals al eerder opgemerkt, er zijn in Duitsland 14.510 benzine stations.

En je accu is niet binnen een paar minuten opgeladen.

Fastnet, met ongeveer 50 stations in Nederland adverteert met 20 minuten, waarbij je doorgaans 100 km axiradius kan tanken.

 

Die stations hebben 50 kW laad aansluitpunten, dus reken zelf maar uit hoe lang je daar staat wanneer de accu geheel gevuld moet worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die staan er, maar je accu word niet volledig opgeladen in enkele minuten.

 

E-rijders met een elektrische auto met snel laad optie kunnen tot maximaal 50 kWh snel laden. Dat betekent dat een volledig elektrische auto, afhankelijk van de accu capaciteit, in 20 minuten tot 80% wordt volgeladen. Het laden en de laadsnelheid is afhankelijk van de volgende factoren:

  • De auto;
  • Gelijktijdigheid;
  • Beschikbaar vermogen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrijf waterstof niet te vlug af.

 

De productie is redelijk eenvoudig, en de productie van elektriciteit op basis van waterstof in een brandstofcel is ook redelijk eenvoudig, zelfs voor grotere vermogens.

 

Hoewel er moeilijkheden zijn bij opslag en transport, is het wel mogelijk H2 op te staan en te transporteren en terug om te zetten naar elektriciteit wanneer er vraag is naar elektriciteit.

Alleen moet de productie wel gebeuren op een milieuvriendelijke manier.  Dit kan alleen imho door elektrolyse van water met milieu vriendelijke elektriciteit.  Zonnecellen of Windenergie.

 

Ik heb eens een berekening gezien dat een oppervlakte ter grootte van België in de Sahara voldoende is om heel West-Europa te voorzien van elektriciteit.  Het grote probleem, hoe transporteer je deze elektriciteit naar Europa.   Via kabels is er door de Ohmse verliezen bijna niets over.  Zet die elektriciteit ter plaatste om in waterstof.  Transporteer die naar Europa, en produceer in Europa met brandstofcellen opnieuw elektriciteit op het moment dat er vraag is.  Ook bv. in wagens.

 

Een probleem is dat voor de elektrolyse van water zeer zuiver water nodig is.  Maar ook dat probleem is op te lossen.  Er bestaan ontziltingsinstallaties (en redelijk eenvoudige) die werken op zonlicht, dat toevallig in de Sahara overvloedig beschikbaar is.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk dan toch nog eens op de site van fastnet, bij alle merken die daar terecht kunnen krijg je 100 km bij 25 - 30 minuten laadtijd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je niet verder dan die 100km hoeft?

 

jullie verwisselen overigens vaak een noodzaak en een behoefte in deze discussie

als forens en pensionado hoef je meestal maar tot een gemiddelde van 65 km heen en terug

die kan best met een oplaadcyclus leven terwijl zijn kar op het werk staat of in de overdekte Winkelcentra

 

de A.I. zal veel sneller met haalbare oplossingen komen voor op dit moment nog beargumenteerde twijfels (lees MIT-news)

de petrolheads met doorboorde knalpijp  en centimeter-dikke banden haal je toch niet over om geruisloos te rijden op een accu

 

 

I Am Ready, Original Club Mix

Vincent Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik kijk naar mijn gereden kilometers, mijn wagen staat sinds juni op kenteken, heeft in de tussentijd 1 maand stil gestaan, en heeft nu 14.000 km op de teller staan.

 

Batterij rijden is voor mij geen alternatief.

Waterstof rijden wel.

 

En stroom kan je ook met kabels uit de woestijn naar Europa transporteren, daar zijn nieuwe kabelnetten voor nodig.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei ceesv:

 

En stroom kan je ook met kabels uit de woestijn naar Europa transporteren, daar zijn nieuwe kabelnetten voor nodig.

 

En dat is dan weer een probleem. Zijn we eerst jarenlang afhankelijk geweest van jurken landen en dan moet onze energie nu weer uit een woestijn komen. De beste oplossing is dat we niet afhankelijk zijn van anderen. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...