Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten

ja zo iets als de Sint blijft in Nederland vanaf nu...

:grin:

de metalen en plastics nodig voor de nieuwe mobielen zullen toch echt van verre moeten komen

eiken wouden voor de schepen en paalfunderingen hebben we al eeuwen geleden gekapt hier in Nederland

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zal zonne energie moeten oogsten waar de zon 365 dagen per jaar schijnt.

Dus in landen rond de evenaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Je zal zonne energie moeten oogsten waar de zon 365 dagen per jaar schijnt.

Dus in landen rond de evenaar.

 

Dat is misschien wel de beste plek maar het lijkt me beter om daar niet van afhankelijk te zijn. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Kabeltje87:

 Het grote probleem, hoe transporteer je deze elektriciteit naar Europa.   Via kabels is er door de Ohmse verliezen bijna niets over.

 

Omtransformeren naar een zeer hoge spanning, waardoor de stroom zo laag mogelijk wordt en de verliezen zo laag mogelijk. Wet van Ohm ;)

 

Denk toch eens in oplossingen ipv beren op de weg ;)

2 uur geleden zei luisteraar:

Er zijn nog meer bronnen van schone energie. 

waterkracht, thermo uit de aarde, wind, eb vloed,...... 

 

Het zal wel een waaier van verschillende bronnen gaan worden om risico´s te spreiden, net zoals dat met fossiele brandstoffen gebeurt.

 

Verder is energie management onontbeerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En de verbinding tussen Afrika en Europa is al gepland op de tekentafel.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/European_super_grid

 

https://en.wikipedia.org/wiki/High-voltage_direct_current

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei ceesv:

Wanneer ik kijk naar mijn gereden kilometers, mijn wagen staat sinds juni op kenteken, heeft in de tussentijd 1 maand stil gestaan, en heeft nu 14.000 km op de teller staan.

 

Batterij rijden is voor mij geen alternatief.

Waterstof rijden wel.

 

En stroom kan je ook met kabels uit de woestijn naar Europa transporteren, daar zijn nieuwe kabelnetten voor nodig.

 

 

Dan had je heel wat geld bespaard als je een Tesla had gekocht. (gratis laden aan deTesla snel laders)

 

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen had ik dan geen 14.000 km op de teller staan.

 

https://insideevs.com/wp-content/uploads/2014/10/Tesla-Supercharger-Europe-2016-eff-Oct-2014.jpg

 

Over 2 weken ga ik weer naar mijn Franse residentie, een rit van 1.000 km.

Dat is met de diesel 1 keer tanken voor vertrek en geen zorgen over het wel of niet beschikbaar zijn van een lader.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op heden kan je daar nog mee weg, echter er is geen toekomst meer voor de Diesel in Europa, een grote vooruitgang in de Accu techniek en dat lukt in de nabije toekomst ook met een E-auto.

 

En de eerste steden die Diesel gaan weren zijn er al, dus weg met die die stinkbakken.

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn ook schone diesels.

De mijne heeft Euro6c, dan zit er niet zoveel verschil tussen een diesel en een benzine wagen.

Daarmee voldoet die aan de 2018 normen.

De ene produceert minder CO2 maar daarvoor iets meer NOx

Tegen de tijd dat deze wagen vervangen moet worden zien we wel weer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan geen schone diesels, dat is Marketingpraat, nu nog een Hybride en dan op naar de Waterstof of E-auto, dieselen is hier 8 jaar geleden al afgeschaft.

 

Mag binnenkort een testrit maken met de https://www.autogids.be/autotests/gedetailleerde-test/toyota-mirai-2016.html

 

Toyota-Mirai-2016-13.jpg

 

7963.jpg

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er bestaan ook geen schone E-auto's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...