Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten


  • 9 maanden later...
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Psychosammie:

Auto delen, ik kan me er niets bij voorstellen.

Het schijnt erg populair te zijn bij autorecycle bedrijven... 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me er ook niets bij voorstellen...

Wat een gedoe toch allemaal...  ik koop gewoon weer een nieuwe auto als deze volledig afgeschreven is...

Electrisch rijden is overigens ook nog steeds geen alternatief. Het zogenaamde snel laden duurt heel erg lang, bovendien is het snel laden van een accu gewoon slecht voor de accu... en bij dat snel laden is hij ook niet helemaal vol, waardoor de actieradius nóg beperkter is ...

En zó veel voordeliger rijden doe je ook niet als je "elders" moet gaan laden (ipv thuis voor je eigen deur, wat overigens ook nog behoorlijk wat geld kost).

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Sverige:

wat overigens ook nog behoorlijk wat geld kost

 

Hoezo? Elektrisch rijden is goedkoper dan benzine of diesel als je alleen de priijs voor het vullen van de tank / accu rekent. Ik lees zo 4 cent per kilometer elektrisch tegen 10 cent bij benzine.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 uur geleden zei Psychosammie:

 

Hoezo? Elektrisch rijden is goedkoper dan benzine of diesel als je alleen de priijs voor het vullen van de tank / accu rekent. Ik lees zo 4 cent per kilometer elektrisch tegen 10 cent bij benzine.

 

Moet je voor de lol eens kijken wat zo'n golfkarretje nog mag kosten. En dan eentje met een 60+KWh batterij erin. Zo'n opel ampera-e komt dan gewoon op bijna 47.000 euro uit. Dan moet je nog een laadpaal regelen, en dan kan je nog maar met wind mee van de berg af ongeveer 400 kilometer rijden. Als ie al geleverd kan worden. Ik was er naar aan het kijken, maar mijn volgende lease auto wordt gewoon weer eentje met een brandstofmotor.

 

Je zou een e-golf kunnen overwegen, maar daar kan je net over de 200 km mee rijden en dan is het op.

 

En over laden gesproken, je kan dat ding maar met 1 fase opladen (golf wel met 2 fasen), dus aan de laadpaal thuis krijg je em als ie helemaal leeg is niet vol voordat je hem weer nodig hebt. Wel eens gekeken bij die laadstations hoeveel aansluitingen er beschikbaar zijn en hoeveel auto's er gelijktijdig kunnen opladen?

 

Zo lang een elektrische auto nog meer 1.5 keer zo duur is in aanschaf dan een traditionele auto zal het nog wel even duren voordat we allemaal rond rijden met een electromotor.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iedereen gaat er nog steeds van uit, dat dit batterij rijden schoner en beter voor het milieu zou zijn.

De werkelijkheid is anders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er allemaal vanaf WAAR je je auto oplaadt... doe je dat thuis voor je eigen deur, zou die 4 cent per km kunnen... Vul je hem bij een laadpaal langs de snelweg is dat al gauw het dubbele, en dan moet je nog het goede pasje hebben wat de eigenaar van de laadpaal accepteert.

Met benzine kost het mij 8 ct per km...

 

Lees je artikels over dit thema kom ik iedere keer weer uit op berichten dat het voor personenauto's weinig uitmaakt of ze electrisch rijden of niet... electrisch rijden is meestal duurder.

In de Basler Zeitung staat een van die artikels te lezen...

https://bazonline.ch/wirtschaft/was-ist-guenstiger-eauto-oder-benziner/story/13451857

 

En dit is ook interessant... van de ADAC: https://www.adac.de/_mmm/pdf/E-AutosVergleich_260562.pdf

 

 

elbilar.jpg.efcc7ffcab3de7cb75e983f5af73e60c.jpg

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...