Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten

Sverige,

dat gegeven over de Gesamtkosten (Duits) is mooi maar niet vergelijkbaar met Nederland alleen al wegens de extreme verschillen in wegenbelastingen EN verzekeringpremies...

 

Dat de elektrische auto in aanschaf nog duurder is dan de Otto motor of de diesel motor is zoals wiz schrijft een feit maar niet vreemd.

En juist daarom kopen mensen 'm. Als nieuw status symbool van milieu bewustzijn.

 

Die het geld hebben kopen 'm... Die het geld niet hebben zijn met een eco benzine auto beter gediend! zo leert uw huishoud boekje.

 

Maar ik zeg bewust "geld niet hebben"... daar een overbodig luxe Lease Auto ook status symbool is. Al die veel te grote auto's voor een bestuurder.

En dus komen we terug op de "gedeelde auto" alweer want dat is toch echt in de lift, al willen sommigen zelf NOOIT delen. Gore Dieseldampen NOx en roet delen ze echter wel heel graag.

 

 

I Am Ready, Original Club Mix

Vincent Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach met die gore dieseldampen ed. valt het allemaal nog wel mee en van de mensen die daar tegen protesteren is 99% zo hypocriet als maar kan.

Wel protesteren tegen die vervuilende auto, maar als ze op vakantie gaan dan stappen ze wel doodleuk in het vliegtuig naar de andere kant van de wereld.

Hiermee wordt er in de 2 of 3 weken meer uitstoot veroorzaakt (welke ook nog eens vele malen slechter is voor het milieu) dan wat ik met mijn auto per jaar voor elkaar kan krijgen.

 

Maar dan toch volhouden dat mijn auto vervuilend is en dat ik elektrisch moet gaan rijden, maar met ja "we moesten er echt even tussenuit" hun vervuilende vakantie goed zien te praten.

Even voor wie het niet weet, met het gezin (4 personen) 8 dagen naar Kreta geeft al ongeveer 10% meer uitstoot dan 20.000Km rijden met een benzine auto (1 op 15)

 

Mijn oplossing voor het gehele milieu probleem, haal simpel 1000 vliegtuigen door de schredder zonder dat ze vervangen mogen worden door nieuwe en het gehele milieu probleem is opgelost.

Probleem is alleen dat we dat pas na een jaar of 10 gaan merken want zolang blijven de roetdeeltjes van een vliegtuig in de lucht hangen voordat ze op de grond zijn.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien van de kosten bied elektrisch rijden vele voordelen.

Minder CO2 uitstoot, minder fijnstof wat weer beter is voor de tere longetjes van onze kinderen (totdat ze gaan roken want ouders schijnen nog steeds een voorbeeld te zijn) en het scheelt enorm in de herrie.

 

Op technisch vlak heb je veel meer koppel en is de acceleratie, voor diegene die er van houden, een enorm verschil met die van een verbrandingsmotor!

Alleen de topsnelheid is wat minder, maar je mag toch niet sneller dan 130, dus de mannetjes en vrouwtjes met een zwaar ego-probleem, een gebrek aan zelfrespect of luie mensen zoals ikke die steenvast altijd te laat zijn, zullen er op inboeten. 😁

 

Gebrek aan elektriciteit? las ik nu dat iemand dat aanhaalde? Er zijn tegenwoordig mooie nieuwe moderne kerncentrales die ergens op een eenzaam plekje geplant kunnen worden en de helft zijn qua grootte van een ouderwetse onveilige kerncentrale.

Ok, even wat milieuterroristen afschieten wat kennis bijbrengen en inzage geven over de veiligheid en dat probleem is de aankomende 1000 jaar ook uit de wereld.

 

Wat mij betreft mag de  betaalbare elektrische auto haar intrede doen! (of breng ombouwpakketten op de markt)

aangepast door drz
typo

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Electrische auto, ja.

Batterijen als energie opslag, nee.

Waterstof en brandstof cellen, nu wordt het interessant!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te lezen,

 

Waterstof maken kost heel veel brandstof, is alleen aantrekkelijk als je echt, echt, echt veel elektriciteit over hebt.

 

 

http://www.wattisduurzaam.nl/15443/energie-beleid/tien-peperdure-misverstanden-over-wondermiddel-waterstof/

 

Trouwens Duitsland heeft elektriciteit over,

Nee, we maken geen waterstof met gratis overschotten wind en zon

‘Duitse stroomconsumenten krijgen regelmatig zelfs geld toe om extra stroom te verbruiken. En dan nog staan windturbines soms stil om overbelasting van het elektriciteitsnet te voorkomen

 

Ook qua mobiliteit is ouderwets eerst en vooral inefficiënt. Samengevat:

  • Een auto op duurzame waterstof heeft 2 à 3 keer zoveel windmolens nodig als een auto met alleen accu’s.
  • Qua reikwijdte en tankgemak is het voordeel van brandstofcelauto’s ten opzichte van stekkerauto’s nihil.
  • Alle opties open houden lijkt nobel maar op het verkeerde paard wedden is gewoon duur.
  • Waterstof is een belangrijke energiedrager voor de toekomst, maar niet voor auto’s.
aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toegegeven, de opslag van elektra is nog een puntje, maar de ontwikkelingen staan niet stil.

 

Waterstof vind ik geen oplossing want de productie van waterstof geeft een enorme hoeveelheid CO2 en bovendien is waterstof enorm inefficiënt ten opzichte van een elektrisch aangedreven auto..tot 2.5x.

Dan de uitstoot van een waterstof aangedreven auto: Er komt waterdamp vrij en wat gebeurt er met het milieu als al die auto's een grote hoeveelheid waterdamp produceren?

Bovendien zijn de grote hoeveelheid brandstofcellen voor waterstofopslag amper te produceren vanwege de zeldzaamheid van platina, dus laten we dat voorlopig vergeten, tenzij daar eerst een oplossing voor bedacht wordt.

 

Er zijn ook positieve zaken aan waterstof, namelijk dat het geproduceerd kan worden uit methaan. In combinatie met je zonnepanelen zou je thuis, aangesloten op de septic-tank, waterstof kunnen maken. (ok, er komt iets meer bij kijken, maar het gaat om het idee)

Niet CO2 maar methaan is de grote boosdoener voor de opwarming van de aardbol, maar politiek-technisch en zeker ethisch gezien mogen we daar niet over praten....we weten immers allemaal waar de grote hoeveelheden methaan vandaan komt....dit terzijde.

 

Er is inmiddels alweer iets anders bedacht, zo meen ik in een wetenschappelijk artikel te hebben gelezen, en dat is dat waterstof in combinatie met CO2 weer omgezet wordt in mierenzuur om de ontvlambaarheid te reduceren.

Waterstof in combinatie met zuurstof is namelijk enorm explosief, maar dat is benzinedamp ook dus het risico op explosies is te verwaarlozen.

 

Enfin, zoals gezegd wordt er goed nagedacht over alternatieven voor fossiele brandstoffen, maar zolang de overheid nog enorm verdiend aan het fenomeen benzine, hoeven we niets te verwachten op korte termijn.. Helaas.

 

 

 

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei drz:

Toegegeven, de opslag van elektra is nog een puntje, maar de ontwikkelingen staan niet stil.

Niet alleen dat er moet ook genoeg stroom energie geleverd kunnen worden.

Ze kunnen nu al amper voldoen aan de stroom behoefte.

Gas centrales in Nederland worden stil gelegd

In Belgi"e werken 6 van de 7 kern centrales niet.

In Duitsland sluiten de kerncentrales en bruinkool wordt zwaar verminderd.

Ieder EU land heeft zo zijn stroom productie problemen

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gelukkig hebben we Frankrijk nog.

58 kerncentrales, om koolstof arm electriciteit te kunnen priduceren.

En dat voor nog geen 9 cent per kWh.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik rij nu een paar maanden in een 2018 leaf in de tekna uitvoering en ben er super tevreden over. Thuis een lader en op het werk, dus altijd vol. Voor het eerst in die maanden vorige week een langere riit, 290 km, en na 30 min koffie bij vd Valk, auto aan de allego fast charger en dan zit de accu weer op 90%.

 

Zelf rij ik 80% snelweg en daarvoor is de auto niet ideaal. Snelweg kilometers ‘trekken’ harder aan je accu. Rij je minimaal 50% binnenwegen of stadsverkeer is de auto zeker 55% zuiniger dan je benzine auto en bovendien betaal je geen wegenbelasting.

 

Daarnaast is de auto uitgerust met vele luxe en technische snufjes zoals propilot dat ik intensief gebruik.

 

Ik  ben dus tegenwoordig een tevreden boomknuffelaar.;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft met belgie niets te maken.

Is een EU probleem overal kampen ze met leverproblemen.

De Net loopt op de achterste poten.

Denk maar aan een paar gebeurtenissen

In noord duitsland valt een hoogspanning mst om half europa geen stroom.

Een cetrale valt uit en ze halen de 50Hz niet 5 minuten klok achterstand.

Belgie makt bekend evt redden we het niet in Novenber we proberen bij

de kopen en bijkopen lukt niet omdat de andere landen niet genoeg capaciteit heeft

En zo kan ik meer opnoemen

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...