Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
24 minuten geleden zei T90user:

De doorsnee burgers die ik ken kunnen zich alleen tweedehands auto's veroorloven. Zelf heb ik ook nooit de centen gehad om een nieuwe auto te kopen. En ga ik er dus vanuit dat ik zeker wel nooit elektrisch zal kunnen rijden, ook al zou ik dat best graag willen.

Lekker badinerend praten over mensen met een veel kleiner inkomen dan jijzelf hebt! Bravo!

Voor 8000 resp 11000 euro koop je een 2e hands Zoe of Leaf. Moet ook voor jou, desnoods met lening, te doen zijn. 

Of zou je voor hetzelfde bedrag liever een andere auto kiezen? Dat is juist De Vraag waar het om gaat.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

Ik snap het hele idee niet van electra auto's.

Het moet schoner zijn maar om de karren op te laden is stroom nodig.

En ja kolen of gascentrales geven naar mijn idee meer uitstoot.

En maar niet te spreken over groene energie(lekker terug leveren) ik zie de boel wel eens op z'n gat gaan.

We leveren veel te veel terug en dat gaat eens mis.

Dus ga niet electrisch rijden, want als de stroom uitvalt kun je je kar niet eens opladen

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Geplaatst:
10 uur geleden zei Leeuwarder78:

Ik snap het hele idee niet van electra auto's.

ja je bent natuurlijk ook met die hele riedel onder je berichten de klos als de stroom uitvalt

Citaat

VU+Duo, GSO A1,2,3 en Hotbird,Sony Bravia,Behringer Mdx1400,Behringer MS40 ,Behringer DSP2024P,Focusrite 2i2 usb audio interface , Behringer 1204usb tafel, Behringer VMX1000 DJ Tafel,Huawei Y5 II dualsim,Raspberry PI3 met 250Gb PI Drive,Comag  sl40hd FTA met Blindscan,SpaunAntenneRelais, WaveField T55 nieuw in doos,

• Like 1

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

:grin:

Naar wat ik er over lees qua onderzoeken zou elektrisch rijden netto altijd aardig wat schoner zijn.

En voor mensen (vooral die met COPD) in de steden is het heel simpel duidelijk.

Daarnaast is een filter op een centrale op 50 km afstand simpeler dan 50.000 filters op olie-auto's op 5 km.

Jammer dat ze nog zo duur zijn, met weinig oplaadpunten, lange laadduur en een beperkte actieradius.

Ik kan me er helaas nog niet een permitteren maar heb hoop dat het voor de komende generatie beter wordt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• Moderator
Geplaatst:

Me de co2 footprint van de productie van een elektrische auto kan je met een schone diesel 7 jaar rijden.

Laten ze eerst eens iets doen aan al die schepen op de oceaan, die super vervuilende zware stookolie stoken.

Een schip in de Rotterdamse haven vervuilt net zoveel als het gehele Rotterdamse wagenpark in een week.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Correctie, niet de productie van de wagen, daar is de CO2 footprint even groot als die van een conventionele wagen, maar alleen de productie van de accu van de Tesla.

https://wattsupwiththat.com/2017/06/20/tesla-car-battery-production-releases-as-much-co2-as-8-years-of-gasoline-driving/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Ter vergelijking de operationele uitstoot van voertuigen.

Mijn Euro 6, 1850 kg 2 liter dieseltje stoot 114 gram CO2 uit.

Een Tesla in het ongunstigste geval (grijze stroom)  127 Gram.

https://willemsenolivier.wordpress.com/2016/02/04/co2-uitstoot-elektrische-auto/

Laten we nog even buiten beschouwing, dat wanneer iedereen elektrisch gaat rijden, we nu moeten beginnen met de bouw van een distributienet voor al die energie en de nodige centrales om die energie op te wekken.

Er zijn bronnen die aangeven dat de hoeveelheid koper op aarde hiervoor niet toereikend is.

Ik ben wel van mening dat je aardolie niet moet verbranden, maar moet gebruiken voor duurzame artikelen.

In al onze dagelijkse gebruiksvoorwerpen zit aardolie.

Paradox is, dat elektrische auto's schoner zijn in landen met een groot aandeel atoomcentrales

Geplaatst:
10 uur geleden zei ceesv:

Laten we nog even buiten beschouwing, dat wanneer iedereen elektrisch gaat rijden, we nu moeten beginnen met de bouw van een distributienet voor al die energie en de nodige centrales om die energie op te wekken.

Er zijn bronnen die aangeven dat de hoeveelheid koper op aarde hiervoor niet toereikend is.

We hebben reeds vastgesteld dat dit lariekoek is. Wat is je bron hiervoor?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

Ik denk niet dat het lariekoek is het electriciteit netwerk zit aan zijn grenzen België had al een stroom noodplan van stroom afschakelingen omdat ze bang waren teweinig stroom te hebben 

• Moderator
Geplaatst:

Misschien hierom?

(er zijn in Nederland 8 Miljoen auto's geregistreerd.)

Elke avond de helft van het wagenpark aan de lader, 11 kW aansluitwaarde.

We hebben het dan over 4.000 Megawatt aangesloten vermogen.

Dat zijn nog eens 3 Eems centrales die gebouwd moeten worden.

Of 4 extra Hemweg centrales.

Technische gegevens Tesla (voor 426 km aktieradius)

Oplaadtijd

100% opladen via stopcontact
(10 Ampere, 1-fase: 2,3 kWh)
36 uur, 57 minuten
100% opladen oplaadpunt
(16 Ampere, 1-fase: 3,7 kWh)
22 uur, 58 minuten
100% opladen 3-fase oplaadpunt
(16 Ampere, 3-fase: 11 kWh)
7 uur, 43 minuten
100% opladen 3-fase oplaadpunt
(32 Ampere, 3-fase: 22 kWh)
3 uur, 51 minuten
100% opladen snellaadpunt
(63 Ampere, 3-fase: 43.5 kWh)

• Moderator
Geplaatst:

Dan nog iets over het rendement van een elektriche auto.

- Rendement Omzetting netspanning naar gelijkspanning in de lader = 95%

- Rendement laden accu = 95%

- Rendement ontladen accu 95%

- Rendement omzetting accuspanning in motorsturing = 95%

- Rendement elektromotor = 95%

Daarmee is het rendement van de Elektrische wagen 77%

Hierbij is nog geen rekening gehouden met het rendement van de energie centrale en het verlies in het distributienet.

Geplaatst:

grof geschat als de centrale een rendement heeft van 70% komt uiteindelijk 40% van de fossiele energie bij de e-auto en wat is het rendement van een otto motor 40%.

Dit zijn gevoelsmatige waarden 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...