Ga naar inhoud


Triax 88 multifeed afstellen


230571

Aanbevolen berichten

Op 11-6-2024 om 11:46, Sprietje zei:

Dat zogenaamde SAB-multiblock is sinds de introductie van de nieuwe Triax-schotelserie TD65-TD80-TD100 het passende multiblock voor deze nieuwe serie, zie: https://www.triax.com/es/product/td-flexiblock-for-4xlnb-3-20/


Ik was even behoorlijk druk maar ik heb toch nog een paar vragen.

  1. Met die SAB multiblock moet deze dan ook op zijn kop gemonteerd worden?
  2. Waarom maak jij het verschil om 3 + 1 LNB te plaatsen en waarom die Inverto PLL op de Astra 19.2 positie. Is er niet voldoende ruimte voor 4 identieke lnb’s?

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds de nieuwe schotelserie van Triax zijn ook een aantal details van de Triax onderdelen veranderd.
Triax-schotels hadden een opklaparm, de SAB-schotels een insteekarm. Om de elevatieinstelling te veranderen moest je bij Triax de schotel in een gebogen richel verschuiven, bij SAB verstelde je de elevatie met bouten in slobgaten. De lnb in een SAB-schotel stond hoger dan bij een Triax-schotel. Dat gold ook voor de rail. Al deze zaken zijn sinds de nieuwe Triax-schotelserie overgenomen door Triax. met andere woorden, de oude Triax onderdelen passen eigenlijk niet meer op de nieuwe Triax-serie.
Je hoeft de nieuwe Triax-rail dan ook niet meer om te draaien om hem schuin genoeg te kunnen zetten.

 

Vooral bij multifeed is het van belang een lnb te hebben met een normale feedhorn om door de niet altijd optimale hoogte-positie van de lnb toch zoveel mogelijk signaal op te vangen. Er is niet voldoende ruimte voor 4 stuks normale lnb's met koppen van 60mm. Vandaar dat 1 stuks Inverto Ultra PLL noodzakelijk is. Je kunt dus kiezen voor 3 normale lnb's plus 1 Inverto of 4 stuks Inverto.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele verhaal is inmiddels drastisch veranderd omdat er, blijkens de zoektocht van mijn kennis, geen Triax 88 meer te koop is. Enkel de TD80 is nog te koop of de 1M versie. Daarmee komt de hele eerdere berekening te vervallen ga ik maar vanuit. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Totdat die geen beeld heeft omdat de schotel te klein is , dan heeft er iemand de verkeerde schotel aanbevolen.:wink:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook niet verstandig om een TD80 te nemen. Je moet rekening houden met multifeed dat je altijd wat verlies hebt t.o.v. 1 lnb op de schotel. Zeker met een rechte rail zoal bij Triax die niet meegebogen is met de ronding van de Clarkebelt.

Ik neem aan dat hij een grotere schotel wil omdat de ontvangst ontoereikend is. Welke Technisat heeft hij nu precies?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...