Ga naar inhoud


Ontvangst weggevallen , welk stappenplan moet ik volgen.


alfredgeel

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei alfredgeel:

... morgen probeer ik de ontvanger met de voeding op een andere installatie. Als de voeding door de knieën gaat, dan heb ik de oorzaak gevonden.

indien niet dan denk ik om toch over te schakelen naar een compleet nieuwe installatie met de nieuwste ontvanger van Tv Vlaanderen.

 

In plaats van jouw ontvanger bij anderen proberen, zou ik nu eens een andere ontvanger bij jou proberen.

Dan kan je sneller tot de conclusie komen, of je schotel nu wel of niet ontvangst heeft. Dat lijkt me na al jouw testen nu het eerste om definitief vast te stellen.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb vandaag mijn ontvanger EN voeding mee naar de winkel genomen.

Daar werkte ze perfect.

 

ik heb een satfinder gekocht en een nieuwe coax-kabel.

Na het monteren van de coaxkabel had ik direct signaal op de satfinder. 

via het menu heb ik dan gecontroleerd of de ontvangst goed was en dat bleek ook zo te zijn. Mijn schotel stond goed afgesteld.

 

ik heb ter controle de oude LNB gemonteerd en daar krijg ik dus geen signaal op.

 

Conclusie : de oude LNB was wel degelijk defect, maar ook de oude coax was aan vervanging toe.

 

Wat heb ik nu nog aan de hand?

Alle kanalen komen goed binnen behalve DiscoveryChannel. Die geeft blokjes.

Schotel toch nog maar iets bijstellen?

Alhoewel ik aan 92% ontvangst zit.

Of heeft het dan toch te maken dat ik een 60cm LNB gebruik op een 78/80cm schotel?

 

Nogmaals bedankt voor al jullie bijdrages.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die LNB die defect was, was dat een nieuwe LNB?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogstwaarschijnlijk kan je Philips DSR7141de zenderlijst alleen inlezen via de Astra 19,2. Je moet er dus voor zorgen dat je de Astra 19,2 ontvangt.
De volgorde waarmee de Philips DSR7141 overweg kan is:
Astra 19,2 op #1
Astra 23,5 op #2
Astra 28,2 op #3
Hotbird 13 op #4
Je moet de lnb's dus in deze volgorde op de diseqc-switch aangesloten hebben anders gaat het niet werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...