lilali Geplaatst: 21 augustus 2017 Geplaatst: 21 augustus 2017 Hallo, Ik gebruik al een hele tijd een Visiosat Bisat met 4 Alps quad LNB's. Recent heb ik alle bekabeling herdaan (KOKA799 en cabelcon compressie-connectoren) en daarnaast de 23.5 kop vervangen door een Inverto Black Ultra. Wat ik goed vind aan de Alps dingen is dat de aansluitingen heel goed tegen vocht en vuil beschermd zijn: Terwijl er bij de Inverto geen dergelijk kapje zit en m'n nagelnieuwe connectoren dus zelf de elementen zullen moeten trotseren. (niet mijn opstelling, geknipt uit een foto uit https://www.sat4all.com/forums/topic/266211-de-wavefrontier-t90-staat-op-het-dak/ ) Naast vrees voor insijpeling van water, vond ik dat er na 7 jaar toch serieus wat groene drab op m'n oude kabels was beginnen groeien, ben ik dan de enige die daar last van heeft? Gummi-kapjes doen naar 't schijnt meer kwaad dan goed en als amateur-kabelknipper heb ik er nu ook geen 100% vertrouwen in.
Sprietje Geplaatst: 21 augustus 2017 Geplaatst: 21 augustus 2017 (aangepast) Inverto geen regenkapje voor de F-connectors? Zie bijlage. 21 augustus 2017 aangepast door Sprietje 2
lilali Geplaatst: 21 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2017 Sjongejonge... dat had ik dus helemaal niet door. Maar best dat ik het even vraag. Wie vraagt is vijf minuten dom, wie niet vraagt is het heel z'n leven. Bedankt!
Donkeyman Geplaatst: 8 september 2017 Geplaatst: 8 september 2017 Het staat niet in de gebruiksaanwijzing van deze lnb's, dus je moet er maar toevallig achter komen. Ik vind wel dat de regenafscherming van de Alps lnb's beter dan die van de andere fabrikanten. VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen