Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik woon in zuid Spanje en sinds een paar dagen hebben we problemen met de ontvangst van bepaalde zenders, vb ned 1,2,3 . ASTRA 23,5.

Dit begint in de namiddag, ´s morgens is dit weer normaal.

Hetzelfde met vrienden bij tv vlaanderen.

Storing, haperende uitzending in de namiddag en avonduren.

Ik heb alles nogmaal extra gecontroleerd met een sat ontvanger en alles ziet er normaal uit.

Andere vrienden die in hetzelfde dorp wonen hebben totaal geen problemen-

Het heeft steeds gewerkt, 

Het zijn schotels met een diameter van 90cm. een met enkel LNB en een andere installatie met een dubbele LNB.

Kunnen de weersomstandigheden een rol spelen ?

alvast dank.

Geplaatst:

Beste ingmarbla

Welkom op dit forum

Dit is duidelijk een geval van te weinig signaal.
Of de schotel staat niet goed genoeg uitgericht of de schotel is te klein.

Als je een schotelmaat opgeeft, geef dan wel aan of je de breedte of de hoogte van de schotel bedoeld.

Vaak plaatsen schotel installateurs een schotel die maar net aan de maat is zonder de gewenste reserve. Dat is hun eerste winst.
Voor Almeria adviseer ik een schotel van 100cm breed en 110cm hoog.

Geplaatst:

Há Sprietje, dank je voor het snelle antwoord. Het zijn schotels geplaatst een paar jaar geleden door iemand uit regio Alicante.

Tot nu toe gaven al deze schotels geen problemen. Ik moet even nameten wat de afmetingen zijn.

Daar ik de "handige harry" ben hier , komen alle nederlandstaligen aan mijn deur kloppen bij problemen.

Ik gebruik de geperforeerde schotels van Diesl. 95 cm en monteer de 2 lnb´s zoals ik geleerd heb op dit forum. (die zijn veel minder gevoelig voor de harde windstoten hier. Ik hoop alleen dat ze niet te snel "slap" worden en niet te snel roesten.)

De uitleg en de schetsen zijn een super hulp, waarvoor dank.

Het vinden van 23,5 is soms niet gemakkelijk, ondanks de hulp van een goede satfinder.

Natuurlijk als je dit dagelijks doet is dit kinderspel.

Ik zoek steeds Badr, en dan een ietsje naar rechts en naar boven.

De 19.2 is dan niet zo een probleem.

Geplaatst:

Dat is een schotel van 87cm breed en 97cm hoog inclusief de rand, in feite een schotel van 87cm inclusief de rand en misschien 83cm breed op de spiegel gemeten. Dat is veel te klein voor Almeria. Dan heb je erg weinig regenreserve en reserve voor atmosferische storingen.
Ik heb vroeger in Cartagena ook eerst een schotel gehad van 90cm breed en 100cm hoog en ook daar had ik in de zomer regelmatig last van atmosferische storingen. Nadat ik een Triax 115 had gekocht van 100cm breed en 115cm breed, nooit geen problemen meer gehad.

Maar waarom heb je een geperforeerde schotel? Je moet niet denken dat die minder wind vangen want dat helpt niet met die hele kleine gaatjes. Daar gaat de wind niet snel genoeg doorheen.
Bovendien vervormt een geperforeerde schotel heel snel.
Ik zou altijd een dichte schotel nemen en 100x110cm

De Astra 23,5 zoeken doe je op de zender Ocko of TV Lux, die beide in de zenderlijst zitten van CanalDigitaal en TV Vlaanderen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...