Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze huidige ontvanger heeft kuren dus wil ik deze gaan vervangen. Ik zou wel graag een dreambox willen. Ik heb de volgende eisen:

- Opnemen

- Canal Digitaal card accepteren

- Liefst een twin tuner, maar dat is niet perse noodzakelijk

Nu is mijn oog gevallen op de DM 520 of de 525. Dit zijn geen twin tuners zover ik weet. Maar voldoen ze aan de andere eisen? Heb je voor CD hier een CI module nodig of is de interne cardreader voldoende?

Wat zou de eerst mogelijke twin tuner zijn van dreambox? Dus welke is de "goedkoopste" versie die dit kan bieden?

Geplaatst:
2 minuten geleden zei Tonskidutch:

525

kostprijs tante googul

Ok, maar dat is dus geen twin tuner toch? Maar de rest kan het apparaat dus wel? Moet je er dan een andere image op installeren?

Geplaatst:

Ok, die insteekmodule had ik gezien inderdaad. En opnemen gaat dat via een externe HDD? Moet er voor die opties zoals opnemen een ander image geïnstalleerd worden?

Geplaatst:

En de DM 820 dan? Dat is een twin tuner en heeft zo te zien ook een aansluiting voor een HDD. Qua prijs is deze niet veel duurder dan de 525

Geplaatst:

ga je nu de vragen over een ander topic boeg gooien?

:P

een HDD inbouwen hoeft niet voor iedereen interessant te zijn (als je een NAS hebt of pC/server die altijd draait)

maar daarnaast de USB3 aansluiting levert een prima oplossing

wil je alles in een dan ga voor een 820...

je moet wel vooraf weten wat je wilt

dit is geen koopadvies maar wijze raad

Dandelion Pleasentries

Röyksopp

Geplaatst:

De nieuwe functie citeer deze, is niet zo handig met mijn tablet, dus op deze manier.

je vraagt of een interne cardreader voldoende is of een ci nodig is.

bepaalde zenders hebben een verscherpte beveiliging die bij mijn weten nog niet door een publieke softcam te decoderen is. Voor die zenders bvb mezzo live hd fox sport 2 internationaal is dus een module nodig voor het moment. Het is dus een aanrader een ci slot op je nieuwe ontvanger te hebben. Als je deze kanalen niet ziet, volstaat de interne kaartlezer. Een module hoef je dan nog niet te kopen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

ik begrijp helemaal niets van je reactie sattv4iedereen, misschien iemad anders die het kan uitleggen wat hij bedoeld

heeft het iets met de dreambox 820 van doen?

heb je die ken je die

of de 525?

ben je enkel gefixeerd op mij?

Dandelion Pleasentries

Röyksopp

Geplaatst:

eigenlijk is hier maar 1 degelijk antwoord op : stap af van dreambox die totaal verouderd is en geen ondersteuning meer bied.Andere merken bieden duizendmaal meer mogelijkheden voor veel minder geld en hebben een waaier van ondersteuningen door andere (alternatieve) teams

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
2 uur geleden zei Tonskidutch:

ik begrijp helemaal niets van je reactie sattv4iedereen, misschien iemad anders die het kan uitleggen wat hij bedoeld

heeft het iets met de dreambox 820 van doen?

heb je die ken je die

of de 525?

ben je enkel gefixeerd op mij?

Dit vraag ik me soms ook af? Je breekt me totaal af.

ik reageerde totaal NIET op jouw bericht maar op het openingsbericht van ts.

hij stelde de vraag of een interne reader voldoende was of ook een ci nodig is.

daarop heb ik geantwoord, en ik heb inderdaad de specs van de ontvangers niet opgezocht. Dit doet hier niet aan toe een antwoord te geven op de gestelde vraag!

ik heb geen pik op iemand of fixeer niemand. Ik probeer enkel een antwoord te geven, met de kennis die ik beschik, die dan uit eigen ervaringen zijn, of uit eerder gelezen berichten hier geplaatst. Mijn excuses als je,je gefixeerd voelt, dit is geenszins mijn bedoeling.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)
7 uur geleden zei Tonskidutch:

als je die met de nieuwste twin tuner insteek module besteld natuurlijk wel

ook dat toont tante googul

Tonskidutch,

Ben je daar zeker van? Een 525 met combo vind ik terug. De twintuner op een 525? Of gaat het hier om zelfbouw?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:
Op ‎23‎-‎8‎-‎2017 om 17:49 zei bellejt:

eigenlijk is hier maar 1 degelijk antwoord op : stap af van dreambox die totaal verouderd is en geen ondersteuning meer bied.Andere merken bieden duizendmaal meer mogelijkheden voor veel minder geld en hebben een waaier van ondersteuningen door andere (alternatieve) teams

Dan zou ik zeker niet voor een VU+ gaan, die totaal verouderd is en geen ondersteuning meer bied.Andere merken bieden duizendmaal meer mogelijkheden voor veel minder geld en hebben een waaier van ondersteuningen door andere (alternatieve) teams.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...