Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had een triple lnb quad van canal digitaal geinstalleerd in een triax 64.

Bij aankomst in frankrijk, geen signaal meer.

Er was zwaar onweer geweest, de week ervoor.

een oude universele lnb erin gezet, en ik had weer beeld op 23,5.

Conclusie de triple is waarschijnlijk kapot want gaf helemaal niks meer.

Nieuwe triple lnb van Tv Vlaanderen gekocht. Net geinstalleerd, maar ook geen beeld.

Zie ik iets over het hoofd, was de oude triple lnb misschien niet kapot ?

Ik heb wel altijd problemen om de lnb houder goed over de middelste stang te krijgen met de plastic verdikking.

De kop is nogal zwaar, dus ik vind het een beetje gammele bevestiging.

Nog meer mensen hier problemen mee ?

Wat is daarvoor de beste oplossing ? Andere schotel met betere lnb bevestiging ?

Welke ?

Geplaatst:

heb je de diseqc instellingen  wel goed te staan ,in de ontvanger

Diseqc 1.0 instellen

Astra 19,2 op 1 of A

Astra 23,5 op 2 of B

Astra 28,2 op 3 of C

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik heb ze wel geplaatst op triax 78 ,werkt uit stekend 

triple.jpg

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Je kunt ook betere schotel nemen , bij voorbeeld een Fuba

Hij is ook geschikt voor onder andere de volgende schotels:

64cm Triax

65cm Fuba

68cm Bente

78cm Fuba

78cm triax

Geplaatst:

Ja het is een zware lnb en die plastic lnb-houder heeft het er maar moeilijk mee. Het is niet nodig een nieuwe schotel te kopen maar een lnb-houder van aluminium is wel een hele verbetering.
Kijk eens naar de lnb-houder die ik heb toegevoegd als bijlage. Die is van aluminium en is ook nog eens een stuk smaller. Hierdoor kun je die veel makkelijker tussen die 3 pijpjes monteren.

Die kost in Duitsland maar €6,60.

Wentronic alu-feedhalter.jpg

Wentronic-alu-feedhalter.jpg

Schelle.jpg

Feedhalter-Adapter-TRIAX.jpg

lnb-houder aluminium.png

Geplaatst:

Ik ga morgen toch nog een keer proberen met de disecq instellingen.

Voor de zekerheid.

Ik heb voorlopig een oude philips dsr 8121.

Misschien diseqc vastleggen en even opnieuw opstarten.

Mijn xtrend 7500 blijft vastlopen met verschillende images van bootloader en openpli.

Dit is een ander probleem wat ik nog moet oplossen.

Die aluminium houder ziet er goed uit !

Die ga ik meteen bestellen.

Geplaatst:

Als het nu een probleem is om de scharnierende bovenhelft open te klappen tussen de pijpjes van de triple-lnb, dan moet je dat scharnierpennetje er maar even uit halen met een dreveltje en er een verwijderbaar pennetje voor terug plaatsen. Misschien een schroefje van M2 waar een kopje aan zit?

Het zou ook kunnen dat je het dekseltje er af kunt haken. Dat weet ik niet.
Het zou leuk zijn als je dat nog eens laat weten.

In Duitsland is deze houder makkelijk te koop maar het is minder makkelijk hem op te laten sturen naar Nederland. In Nederland betaal je de hoofdprijs van €20,- excl. verzendkosten.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de Duitsers een mailtje gestuurd, of ze ook naar frankrijk versturen.

Tot nu toe nog geen antwoord. *** link verwijderd***

Met de nieuwe triple lnb heb ik nu met een kabel signaal op mijn xtrend.

Merkwaardig genoeg, wel beeld op astra 2 (BBC) met snr van 43% en 7 dbi

Maar geen beeld op 23,5 zenders. Hij ziet ze wel.

Wel genoeg signaal snr tot 80%, en 13 dbi

maar bij het doorschakelen gaat ie op zwart.

Iemand een idee ?

aangepast door ceesv
Link naar satwinkel verwijderd

Controleer eens of je dat signaal van de 23,5 ook van de middelste kop ontvangt door er even je hand voor te houden. Het signaal moet dan weg vallen.

Kijk verder eens even of je een hele makkelijk te ontvangen ongecodeerde zender van de Astra 23,5 kunt ontvangen.
Dat is de zender Ocko op 12168V. Die zit op positie 237 van de CD-zenderlijst en op positie 348 van de TV Vlaanderen zenderlijst.

Heb je de triple-lnb wel op de juiste schuinte gezet? Dit is plaatsafhankelijk. Geef eens aan waar je ongeveer zit, dan reken ik het wel even uit.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Ik vind deze constructie van LNB-houder als goede oplossing. Bovendien, het is universeel en kan worden geïnstalleerd op vele soorten gerechten. Als grotere klem wordt gebruikt dan het werkt ook voor C-band.It kunt ook punt LNB tot het juiste punt op het oppervlak van de antenne. Installatie is eenvoudig - gewoon behoefte aan boor 2 6mm gaten in de feedarm.

IMG_20170824_133105 (Large).jpg

Geplaatst:

Ondertussen op de philips dsr 8121 heb ik weer overal beeld.

Ook met de stacker-destacker ertussen.

Bedankt Sprietje, inderdaad ongecodeerde ocko op positie 237 prima te ontvangen, ook op de xtrend.

Waarschijnlijk ziet de xtrend de smartcard niet meer, of wil ie niet decoderen.

Eens kijken wat daar aan te doen is.

Geplaatst:

Nu is de zender Ocko wel heel erg makkelijk te ontvangen en geen referentie of de schotel goed is afgesteld. Dit is een ideale zender om de Astra 23,5 te zoeken. Voor de grap zeg ik altijd: deze zender is met een natte vinger te ontvangen. Eenmaal de richting van de Astra 23,5 gevonden kun je beter de ongecodeerde regionale zender Drenthe TV nemen. Die is wat betreft ontvangst vergelijkbaar met de overige Nederlandse zenders. Hiermee dus de schotel optimaal uitrichten. Die zit op positie 76 van de CD-zenderlijst.

In ieder geval mooi dat je nu weet dat het probleem bij het decoderen ligt.

15 uur geleden zei RimaNTSS:

Ik vind deze constructie van LNB-houder als goede oplossing. Bovendien, het is universeel en kan worden geïnstalleerd op vele soorten gerechten.

@RimaNTSS. Laat me toe te zeggen dat ik je je reacties steeds zeer interessant vind maar ik heb begrepen dat je geen "native Dutch speaker" bent en derhalve komt je vertaling van "dish" nogal lachwekkend :Dover. Dit is zeker geen verwijt (don't be offended !) maar enkel als hulp: De vertaling van "dish" wanneer het over satelliet antennes gaat is "schotel". De Engelse vertaling van het Nederlandse "gerechten" is "meals".

Nogmaals "don't be offended"  :D

Groetjes,

Roman

aangepast door ROMAN

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen