FtoA Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Situatie nu: 1 schotel met 3 duo lnb's op Astra 1,2,3 2 X disecq 4 naar 1 STB met 3 tuners Willen 1 duo LNB vervangen door een quadro LNB. Kun je op de quadro 2 extra kabels aansluiten op een 3e disecq en die aan de 3e tuner? Of kun je maar 1 extra kabel aansluiten die direkt naar de 3e tuner gaat?
Sprietje Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 (aangepast) Beste FtoA Even een paar correcties. Je hebt het over duo-lnb's. Dat zijn monoblocken waar je twee satellieten mee kunt ontvangen met een dubbele kop dus. Je bedoeld waarschijnlijk twin-lnb's. Dat is een enkele lnb met 2 aansluitingen. Een quadro-lnb, je zal bedoelen quattro-lnb maar daar heb je niets aan want die kun je alleen gebruiken in combinatie met een multiswitch. Je bedoeld een quad-lnb. Dat is een lnb met 4 aansluitingen waar je 4 ontvangers op kunt aansluiten. Wil je op 3 ontvangers alle drie de satellieten ontvangen, dan zul je 3 quad-lnb's nodig hebben. 24 augustus 2017 aangepast door Sprietje 1
bellejt Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 als er maar 1 single tuner bijkomt heb je maar 1 maal een switch en kabel nodig.Is het een dual tuner dan 2 kabels en 2 switchen. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Sprietje Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Beste bellejt Als er maar 1 twin-lnb vervangen wordt door een quad-lnb, waar heb je dan die extra switch voor nodig? De twee bestaande lnb's hebben maar twee aansluitingen en die zijn al gebruikt door de twee 4/1-diseqc-switches. Die extra switch kun je dan toch nergens meer op aansluiten? Je hebt dus geen extra switch nodig en kunt de derde of vierde aansluiting van die quad-lnb gewoon op die derde ontvanger aansluiten maar dan kan hij maar één satelliet ontvangen. Misschien is dat voldoende voor de vraagsteller.
FtoA Geplaatst: 24 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2017 Beste Sprietje, bedankt voor de correctie! Duo en quad-lnb klopt als een bus! Ik begrijp dat ik gewoon de 3e aansluiting van die quad-lnb op de nu nog vrije 3e tuner kan aansluiten en daar dus enkel signaal van de aangesloten satelliet binnen komt. Mooi! Bedankt!
Sprietje Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Ja maar dan ontvang je dus alleen maar de satelliet waar je die quad-lnb voor gaat gebruiken. Ik neem aan dat dat de Astra 23,5 is voor de Nederlandse zenders.
FtoA Geplaatst: 24 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2017 (aangepast) Astra 2 word het. Dan heb ik toch mijn mogelijkheden tot meer zenders tegelijk opnemen en bekijken van Astra2 vergroot? Kreeg nog al eens de mededelng: geen vrije tuner beschikbaar omdat ik al 2 programmas van verschillende transponders op A2 aan het opnemen was. Via de andere 2 tuners heb ik A1 en A2 en A3 . Via tuner 3 heb ik dan A2 extra, toch? 24 augustus 2017 aangepast door FtoA
bellejt Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 geen extra switch nodig Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen