Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga nog een tijdje wachten, of er reactie komt op mijn advertentie hier op een gezochte hd tntsat ontvanger. Komt er geen reactie, gaat het kaartje naar daar en na het testen ter plaatse, kan het gekocht en meegenomen worden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Als die kaart überhaupt nog werkt. Op een Frans forum staat het verhaal van een gebruiker die gisteravond een werkende kaart uit z'n TNTSAT  ontvanger haalde en in een Vu+ met oscam deed. Hij had twee seconden beeld, daarna werkte de kaart ook niet meer in z'n officiële ontvanger. Kaart overleden...

Geplaatst:

als de kaart defekt gaat dan kan je toch gewoon eerst de AU uitschakelen ? Krijgt ze geen updates meer binnen via oscam.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
23 minuten geleden zei zeeteefje:

Als die kaart überhaupt nog werkt. Op een Frans forum staat het verhaal van een gebruiker die gisteravond een werkende kaart uit z'n TNTSAT  ontvanger haalde en in een Vu+ met oscam deed. Hij had twee seconden beeld, daarna werkte de kaart ook niet meer in z'n officiële ontvanger. Kaart overleden...

daarom schreef ik ter plaatse testen. ze nemen gewoon een tnt decoder mee. 

Beeld, ok verkopen, geen beeld --> kliko.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:
34 minuten geleden zei bellejt:

als de kaart defekt gaat dan kan je toch gewoon eerst de AU uitschakelen ? Krijgt ze geen updates meer binnen via oscam.

Zo simpel werkt het kennelijk niet. Het lijkt er op dat e.e.a. via ecm's geregeld wordt en niet via emm's.

Geplaatst:

is er in oscam dan geen regel block emm of ecm ? Vind het trouwens in de webif niet terug hoor

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Ik ken het fijne er niet van, maar dienen de ecm's niet voor het beeld? als je die blokt, zou je denken geen beeld. tenzij er diverse ecm's zijn. je moet dan wel weten welke je moet blokkeren.

ik begrijp niet voor dit pakket, dat ze zo moeilijk doen, dat je de kaart wilt gebruiken op een andere ontvanger :confused:? Worden daar dan dergelijke programma's getoond, waar zo'n rechten voor zijn betaald, dat die programma's zo afgeschermd moeten worden? Het gaat hier over 15€/4jaar.

ze doen moeilijker, dan bvb M7 met hun film en sportkanalen.

Geplaatst:

Als tntsat dit kan, dan vraag ik me af, of m7 dit bij een volgende firmware revisie ook niet zou kunnen implimenteren, dat men kan detecteren of de kaart in een officiele decoder of module wordt gebruikt, en indien nee, er een dure ijskrabber zou van maken?

Geplaatst:
13 uur geleden zei sattv4iedereen:

Als tntsat dit kan, dan vraag ik me af, of m7 dit bij een volgende firmware revisie ook niet zou kunnen implimenteren, dat men kan detecteren of de kaart in een officiele decoder of module wordt gebruikt, en indien nee, er een dure ijskrabber zou van maken?

Tuurlijk kan dat,  en diverse providers gebruiken dat ook. Kwestie van kaart opdracht in de ECM mee sturen, dat deel van de ECM is immers versleuteld. De officiële ontvangers filteren die kaartopdracht er netjes uit, je softcam doet dat niet en dan krijg je bijv. geen beeld of wordt de kaart uitgezet.

Het nieuwe truckje van skyuk voor de SD zenders werkt met een zelfde soort principe. De ECM wordt hier aangepast uitgezonden, de ontvanger zet de ecm weer in het juiste formaat of volgorde en de kaart verwerkt deze. Echter bij de softcam gebeurt dit niet en de kaart zegt... ik kan niks met deze ECM, resultaat geen beeld.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Als ik je goed begrijp, zou m7, bij een volgende firmware revisie, de softcam ogenblikkelijk onbruikbaar kunnen maken. En om die gebruikers te straffen, de kaart definitief vernietigen?

Natuurlijk kan hen dat abonnees kosten, maar ja, als content aanbieders dit zouden bedwingen.....

Alhoewel de hoger beveiligde zenders met de huidige firmware revisie niet meer werken met een softcam. Tis een kwestie van .....?

Geplaatst:
17 uur geleden zei zazza123:

alles dichtknijpen , maar dan geen beeld dus, cw 1-2 :-)

Als ik dag 1 van mijn dreambox 7000 sd bekijk bij nu, hebben al heel aardig wat tv aanbieders het gebruik van oscam en andere sofcams (gedeeltelijk) dichtgeknijpt. Vroeger ging bijna iedere europese aanbieder hun zenders met of zonder geldige kaart open. Maar die tijd is voorbij.

ik heb ze niet, maar bepaalde 18+ kanalen in viacces zou zelfs niet meer te decoderen zijn met een softcam. Kan iemand dit bevestigen, of heeft niemand dergelijke kaartjes :D :confused:?

ik heb het over hun eigen kaartjes, niet de kaartjes van aanbieders die ze in hun codering aanbied.

• Moderator
Geplaatst:

Het onderwerp heeft deze titel,

Hulp gezocht activeren tntsat V6 kaart

Sattv4iedereen, wat heeft jou vraag met het onderwerp te maken?

Terug ontopic!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...