Ga naar inhoud


Kan een nieuwe Windows 7 laptop nog ge-upgrade worden naar Windows 10


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb de mogelijkheid om bij Amazon (goedkoop) een nieuwe laptop te kopen die nog uitgerust is met Windows 7.

Kan ik die na eventuele aankoop nog gratis upgraden naar Windows 10 ?

 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Thanks RS2000.

 

Ik heb intussen ook bij DELL een leuk ding gevonden precies is wat mijn buurman ermee wil doen.

Wat denk je ervan?

DELL.jpg.799c2bcd39cbec2dfb61623e3e408d92.jpg

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep RS2000

Hij wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 400 à 500€ en dan zou een exemplaar met een voldoende grote SSD te duur worden.

Hij is een absolute beginneling (45 jaar oud) die niks van PCs af weet en nog alles moet leren (daar zorg ik dan wel voor).

En voor die 479€ denk ik dat ik hem voor een paar jaar flink op weg kan helpen met een degelijk DELL.

Daarna vindt hij zijn weg wel verder.

 

Dank voor jou reacties.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een I5 is toch wel iets meer van deze tijd daarbij vind ik de resolutie ook belangrijk die het beeldscherm van de laptop aankan.

 

Ik heb voor 120 euro op Marttplaats een Asus I5 gekocht  met een videokaart die geen gebruik maakt van het interne geheugen.

Dus een stand alone videokaart op het moederbord, een ssd schijf had ik nog liggen en de batterij vervangen voor een nieuwe van 35 euro en de resolutie is 1600-900.

 

In een seconde of 15 is hij opgestart, met andere woorden voor weinig geld een super snelle laptop.

 

De gekozen Dell laptop van jou heeft een resolutienvan 1366-768 voor mij persoonlijk iets te weinig.

Ik zou niet voor een nieuwe gaan aangezien hij ook nog een beginneling is.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel ff goed naar de specs van die Dell kijken. Te lage resolutie, verouderde CPU, TN paneel. Ik zou ff bij Medion kijken. Te goedkoop is gewoon spijt krijgen. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Stevie-V

 

Wat hij ermee gaat doen (zoals ik hem nu ken is 

- Googelen (dingen opzoeken, bankrekeningentje en mutualiteit bekijken enz)

- WhatsAppen met zijn smartphone naast zijn PC

- Mail & agenda

- Ik zie hem geen brieven schrijven, excel files maken en bewerken enz.

Bovendien gaat hij hier weg binnen een half jaar of zo om een nieuw leven te beginnen 1000Km bij ons vandaan.

Ik wil hem dus niet opzadelen met een tweedehands laptop die voor mijzelf wel als speeltje of tijdverdrijf zou kunnen dienen maar die hem binnen de kortste keren niets dan problemen opbrengt (want dan verliest hij de moed en gooit alles overboord).

Ik wil hem liever met een een redelijk goed machientje laten vertrekken zodat hij een paar jaar zijn draai kan vinden zonder problemen om daarna over te stappen naar iets degelijks (de technologie verandert snel hé).

Ik denk eerlijk gezegd dat ik hem de beste dienst bewijs met een (betrouwbaar, nieuw) i3 machientje van DELL zodat hij de tumult van zijn nieuw leven kan overbruggen tot hij computer-volwassen wordt.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heeft Toshiba mijn voorkeur als het over een nieuwe laptop zou gaan.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Psychosammy

Dit is wat ik bij Medion gevonden heb in Frankrijk (want daar wonen wij)

Niet echt een optie vind ik.

 

2017-08-29_181118.jpg

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is niet veel soeps inderdaad. Is Medion bij die knoflooketers niet te koop? 

 

Kijk hier staan de betere modellen. 

***Link naar shop verwijderd****

 

Maar die Dell is geen goede keuze. 

aangepast door ceesv
Link naar shop verwijderd.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Psychosammie.

Da's pech voor mij want ik ben al sinds 23 jaar een van die knoflooketers.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een link naar een website geplaatst en dat is natuurlijk niet toegestaan. Link is dus terecht hierboven verwijderd. 

 

Medion is een Duits bedrijf dus de Duitse site zal niet moeilijk te vinden zijn. Maar als ze bij jou niet te verkrijgen zijn dan houdt het op natuurlijk. Blijft staan dat die Dell een slechte keuze is. 

 

Ga in ieder geval voor laptop met een recente CPU, full HD IPS scherm en 8GB geheugen. Een SSD is fijn, een ingebouwde videokaart is overbodig. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...