andlinux Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 Gisteren heb ik hier een Triax 78cm schotel gehangen en daarop een triple quad LNB van CD/TVV. Vandaag aan verder gedaan (tussen de onweders door vooral in de voormiddag en nu 's avonds) omdat het gisteren al donker begon te worden en mijn oude Azbox premium plus erbij gehaald. Nadat ik de F-connectors erop had gezet, verbonden met de Azbox en alles ingesteld mbv de smartphone en webif van de Azbox. Ik had redelijk snel een signaal en van daaruit geprobeerd zo goed mogelijk het af te regelen, ik geraakte maar tot 82% met de SNR waarde. Daarna begon de miserie, ik had daar nog een zenderlijst opstaan van een aantal maanden terug, maar niets werkte. Ik zag geen beeld. Bij sommige zenders gaf die wel een SNR waarde, bij sommige niets maar alleen bij de 23,5. Toen nog wat geprult en hoe stom van me om een update te doen, startte de Azbox niet meer op, dus maar een volledig nieuwe OpenATV erop gezet. Daarna heb ik de tuners anders ingesteld en kon de azbox op de 28,2 maar 66 zenders vinden. Als ik daarop afstem dan hoor ik wel geluid maar zie niets. Ik heb heel even beeld gehad, maar toen bleef dat staan en na de herstart niets meer. Maar op de 19,2 en 23,5 vind die niets. Dus wat doe ik mis ? Ik heb ook een aantal foto's genomen van de instellingen van de decoder. Foto1 Foto2 Foto3 Foto4 Foto5
Sprietje Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 Zorg er dan voor dat de triple-lnb 14 graden schuin staat, zie bijgeleverde hoek en deze stand niet meer veranderen. Dan is het een kwestie van goed uitrichten op de Astra 23,5.
andlinux Geplaatst: 31 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2017 Dan moet ik dat nog eens nameten. Toen ik signaal had heb ik de lnb kop voorzichtig bijgeregeld totdat de snr waarde niet hoger geraakte.
youriy Geplaatst: 31 augustus 2017 Geplaatst: 31 augustus 2017 Je hebt bij alle drie satellieten ingevuld: "diseqc 1.0 commando : geen". Dat klopt natuurlijk niet. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Joepje Geplaatst: 31 augustus 2017 Geplaatst: 31 augustus 2017 Je hebt de tunerconfiguratie ingesteld op "geavanceerd". Normaliter is dit bij t/m 4 satelieten gewoon "eenvoudig". Weet niet of dit helpt...
andlinux Geplaatst: 31 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2017 Ik ben net nog wat aan het testen geweest. Zoals Joepje aangaf op eenvoudig gezet, dan vind die 350 zenders, nu aan het testen met andere diseqc instellingen zoals youriy aangaf, maar zo te zien gaat dit hetzelfde resultaat geven. Volgens mij staat de schotel toch verkeerd ingesteld. Ik denk dat ik in plaats van ze af te regelen op de 23,5 ze op de 28,2 heb afgeregeld. Dit omdat er altijd een "hele" hoop zenders zijn op de 28,2 en een heel klein gedeelte op de 23,5, maar niets op de 19,2. Morgen eens terug op het dak kruipen en alles nog eens overdoen. Heb ook nog enkele foto's gemaakt. Foto1 Foto2 Foto3
Sprietje Geplaatst: 31 augustus 2017 Geplaatst: 31 augustus 2017 (aangepast) Je kunt even een stukje aluminiumfolie over de twee buitenste lnb's plakken zodat in het midden alleen 6cm ruimte over blijft voor de kop van de 23,5. Mogelijk zul je dan via diseqc-positie 2 alleen de Engelse zenders van de Astra 28,2 ontvangen. In dat geval ontvang je met de middelste kop voor de Astra 23,5 de Astra 28,2 met de Engelse zenders en met de kop voor de Astra 19,2 de zenders van de Astra 23,5. 31 augustus 2017 aangepast door Sprietje
a33 Geplaatst: 31 augustus 2017 Geplaatst: 31 augustus 2017 21 minuten geleden zei andlinux: ... nu aan het testen met andere diseqc instellingen zoals youriy aangaf, maar zo te zien gaat dit hetzelfde resultaat geven. Je moet echt de goede diseqc instellingen instellen, anders wordt 't niks! Even zoeken (kan je zelf ook?) levert bijvoorbeeld dit topic: https://www.sat4all.com/forums/topic/338086-diseqc-instelling-triple-quad-lnb/ Bij post 2 staat de goede instelling. Daarna moet je met Zoekmodus kijken of je bijv. ook "blind scan" hebt; 'vooraf ingestelde transponders' is waarschijnlijk te beperkt Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
youriy Geplaatst: 31 augustus 2017 Geplaatst: 31 augustus 2017 Je kunt hier ook foto's plaatsen ipv linken en op niet bestaande transponders kun je ook nooit signaal vinden (foto 2) clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Sprietje Geplaatst: 31 augustus 2017 Geplaatst: 31 augustus 2017 Beste youriy Op foto 2 staat transponder 11644H, DVB-S2, SR 5500, fec 3/4. Dat is een bestaande transponder op de Astra 23,5, niet op de Astra 19,2.
youriy Geplaatst: 31 augustus 2017 Geplaatst: 31 augustus 2017 2 uur geleden zei Sprietje: Beste youriy Op foto 2 staat transponder 11644H, DVB-S2, SR 5500, fec 3/4. Dat is een bestaande transponder op de Astra 23,5, niet op de Astra 19,2. Op foto 2 staat 11644H op 19,2 oost en die bestaat niet. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Sprietje Geplaatst: 31 augustus 2017 Geplaatst: 31 augustus 2017 Juist daarom krijgt de ontvanger verkeerde informatie. Hij denk de transponder op de Astra 19,2 te zien maar het is de Astra 23,5. Grote kans dat de schotel op de verkeerde satelliet is uitgericht.
youriy Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Er komt (op foto2 èn op foto3) op die freq. helemaal geen signaal binnen. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen