andlinux Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Geplaatst: 2 september 2017 (aangepast) Deze morgen begonnen met het regelen van de schotel. Eerst de hoek afgeprint en op de lnb geplakt en op 14 graden gezet mbv de waterpas, toen pan en tilt gedaan met de schotel maar kreeg helemaal niets van signaal. Omdat ik twijfelde met de decoder, dat ding in de auto gegooid en naar mijn ouders gereden. Zij hebben ook een schotel hangen maar met een duo lnb. De instellingen van de tuners op eenvoudig gezet en laten scannen. Meteen vond die alle zenders. Dus de lijst met zenders maar laten staan en terug gereden en op een tjechische zender gezet omdat ik daar beeld op had ( astra3). Maar hier vind ik totaal geen signaal meer. Heb al een paar keer een horizontale sweep gedaan alsook een verticale, maar het baat niet. ik weet niet wat ik nig moet doen Edit: Zo te zien heb ik toch iets beeld gehad (zie foto) 2 september 2017 aangepast door andlinux
andlinux Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Geplaatst: 2 september 2017 edit2: Net mijn vader erbij gehaald. Hem aan het scherm gezet en ik aan de schotel ineens schreeuwt hij en we hebben beeld. Vreemd dat ik niets meer zie op die signaalzoeker van webif. Na het eten gaan we het finetunen, maar ik heb nu al een scan gestart en heb al heel wat meer zenders, bezig met Astra1 nu.
a33 Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 11 uur geleden zei andlinux: bezig met Astra1 nu. En hij vindt zenders van 28 oost, zo te zien.... Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
youriy Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 (aangepast) 43 minuten geleden zei a33: En hij vindt zenders van 28 oost, zo te zien.... nee, van 19,2 oost. correct dus. (was overigens ook mijn eerste gedachte) 2 september 2017 aangepast door youriy clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
a33 Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 28 minuten geleden zei youriy: nee, van 19,2 oost. correct dus. (was overigens ook mijn eerste gedachte) Hoe bedoel je? B4U Movies UK wordt gevonden op 19 oost? Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
youriy Geplaatst: 3 september 2017 Geplaatst: 3 september 2017 (aangepast) ja. 3 september 2017 aangepast door youriy clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Sprietje Geplaatst: 3 september 2017 Geplaatst: 3 september 2017 (aangepast) Op de Astra 19,2 zit inderdaad de zender B4U Movies UK gecodeerd op 11656V met de parameters DVB-S2, 8PSK, 22.000, 2/3 maar dat is niet wat de foto laat zien want dat is 11641H, QPSK, 22.000, 5/6. Het lijkt me verstandig de schotel eens met de zon uit te richten. Met een beetje geluk gaat dat wel lukken vandaag in Hasselt want er zijn weinig wolken vandaag hoewel er wel in aantocht zijn. Vandaag staat de zon om 12:33uur precies in de richting van de Astra 23,5. Plak schilderstape van precies midden boven op de schotel tot midden over de lnb die in de klem staat en zorg dat de tape strak staat. Op het genoemde tijdstip moet de schaduw precies midden over de lnb-arm lopen. Verstandig is om voor die tijd de schotelklem al iets los te draaien zodat je schotel kunt verdraaien. Dan op het bewuste tijdstip de schotel verdraaien zodat de schaduw precies in het midden over de arm loopt. Dan vastzetten en er voorlopig niet aankomen. Ga nu eens kijken hoe je ontvangst is. Belangrijk is in ieder geval de juiste diseqc-volgorde. Astra 19,2 op #1, Astra 23,5 op #2 en Astra 28,2 op #3. 3 september 2017 aangepast door Sprietje schrijffout
7Kamp Geplaatst: 3 september 2017 Geplaatst: 3 september 2017 Een van mijn schotels is dezelfde combinatie. Als je het eenmaal goed hebt uitgericht is het een redelijk ideale en probleemloze set-up. In m'n VU+ staat de configuratie op eenvoudig diseqc A/B/C/D met 19.2 23.5 en 28.2 ------ Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT) 2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB
a33 Geplaatst: 3 september 2017 Geplaatst: 3 september 2017 (aangepast) 9 uur geleden zei a33: Hoe bedoel je? B4U Movies UK wordt gevonden op 19 oost? @youriy: Ja, je hebt gelijk! De combinatie met Star Plus en Star Gold maakt duidelijk dat het inderdaad 19E is. Ik trok te snel een conclusie.... Groet, A33 3 september 2017 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 3 september 2017 Geplaatst: 3 september 2017 Beste a33 De parameters kloppen niet. Lees mijn bericht 22 eens.
a33 Geplaatst: 3 september 2017 Geplaatst: 3 september 2017 Heb ik gelezen @Sprietje De parameters op dat scherm geven volgens mij aan wat de ontvanger op dat moment aan het scannen is; de lijst met zenders eronder wat hij net gescand/gevonden heeft. Dan is de combinatie van zenders precies de verzameling die @youriy aangeeft op 19E, en waar ik aan refereer in bericht #24. Dus ik ga er op dit moment van uit, dat zijn aanname correct is. Die @youriy is zo gek nog niet! Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen