Ga naar inhoud


Aston Simba 201/202


Gast

Aanbevolen berichten


Mooie instapper. Eenvoudig, klein, stil, seca (+viaaccess in 202) embedded, maar geen CI's. Helaas Frans product dus niets standaard (werkt op geen enkele universele AB), weinig gegevens op messageboards te vinden, echte snelle zapper, compacte AB. Geen computer interface, dus alle lijsten met de hand instellen. 8 Zaplijsten van 100 kanalen. Heeft al 2 releases last van audio synchronisatieprobleem op Nederland 1t/m 9, maar wordt binnenkort echt opgelost. Software-updates alleen via Hotbird. Soms problemen met default audio-language (moet je eerst naar Frans, en dan weer terug naar Engels voordat het werkt). Teletext werk minder goed, EPG beperkt maar werkt. Leuk is dat CH+ en CH- zowel binnen FAV-lijst als buiten FAV-lijst bij houden waar je was.

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet te vergeten er is een héél pak software zoals bootloaders, patchen e.d. voor de simba.

Wel voorzichtig wezen, er hoeft een speciale prog-kabel met een IC gemaakt te worden: Sub-D 9 -> IC -> RJ connector

De patchen (zelf een 6 in 1) zijn echter omzeggens niet publiek verkrijgbaar.

Wil je deze toch hebben dan moet je op bepaalde Franse Forums lid worden en dan nog eens in Yahoo Newsgroepen ook lid worden.

 

Nota, gelieve niet te zagen aan mijn hoofd met PM's hierover.

Ik heb dit louter informatief meegedeeld en weet pertinent dat de patchen werken.

Wie de patchen wilt moet zich maar ginds registreren en mee bla-bla doen.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf met her probleem zitten dat een Seca kaart die het perfect doet of een Nokia 9600 het helemaal laat afweten op de Simba. Alle suggesties welkom; ik heb me rot geprogrammeerd zonder sukses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem heb ik ook gehad.

De kaart werkt wel in een ander seca toestel en niet in de simba.

Een aantal vragen:

1,is het een originele C+ kaart of een gold kaart ? ( of andere )

2,Ben je zeker van je goede ontvangstkwaliteit van de satelliet? (hoeveel % ?)

3,heb je op de vrije zenders wel beeld ( ard,pro7,zdf...) ?

4,heb je beeld op de vrije zender BVN ?

5,heb je kaart misschien ondersteboven erin zitten ?

6,Welke melding komt op het scherm als je de kaart insteekt?

 

hoi.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je bent ook op de hoogte van het feit dat de kaart er bij de Simba ondersteboven in moet worden gestoken ? En voor de rest zou ik zeggen kwestie van de juiste file's. Gegroet Tawan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit allemaal lees vraag ik me echt wel af of dit toestel een goede keuze is voor een beginner zoals ik. Ik kan er ééntje kopen van ong. 10 maand oud.

Geluidsproblemen?? enz. enz.

Zijn er nog dergelijke negatieve punten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Zie dat dit een vraag is van een aantal mnd geleden, maar misschien heb je hier wat aan! Had ook probleem met c+ card effe beeld dan weer wat langer bevriezen en zo! heb kaart bij iemand anders geprobeerd. deed het in eerste instantie goed, maar na een tijdje hetzelfde als bij mijn Simba. Kaart is gewoon naar de kl..te. C+ bellen nieuwe kaart toegestuurd gekregen (oude retour gestuurd anders 50 euro kosten) werkt weer als nieuw!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat crazymans zegt is niet helemaal waar , een simba werkt wel op een uni AB , de mijne werkt op een one4all universele afstandsbediening , echter wel na telefonische upgrade van de ab

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...