Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Forum,

Ik vroeg me af of ik op mijn VU+ Solo² en Duo² apparaten kan programmeren om programma's op te nemen van op afstand. Bv via internet.

En zo ja, Hoe kan ik dat voor mekaar krijgen.

PS apparaten lopen op Open Pli.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

• Moderator
Geplaatst:

Extern inloggen via de webif.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Kan dat op een veilige manier? Ik bedoel zonder zaken open te gaan gooien om op je interne netwerk te raken?

Hier bv provider Telenet, dan switch voor splitsing signaal naar TV/telefoon/Internet. Internet signaal gaat hier naar 2 met elkaar verbonden 24 poorts switches, waarvan er daarvan enkele voorzien zijn voor de satontvangers.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

Shttp in je webiff aan zetten die in het modem openen, wachtwoord op je ontvanger en je bent klaar. 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Shttp?? Volgens mij bedoel jij HTTPS, correct?

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe dit werkt.

Moet je dan geen VPN gebruiken en de HTTPS poort 443 (VTI) alsnog forwarden?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

• Moderator
Geplaatst:

neen. Je zou de https port kunnen forwarden, dat zou voldoende moeten zijn. Als je een vpn hebt hoef je niets te forwarden. Zodra je een vpn verbinding hebt ben je via die vpn verbinding verbonden met het lan zodat je hetzelfde kan als je aangesloten bent op het lan.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ok, Dit gelezen te hebben even iemand uit de buurt raadplegen die dit niet enkel kan kezen, maar ook begrijpen, en dan omzetten naar de praktijk.

Bedankt aan de imputters.

Geplaatst:

Ik heb dit lang gedaan, en er wordt hier iets zeer belangrijk vergeten.

Ik nam een andere webif poort om te forwarden. En veranderde het wachtwoord want bij vu en open pli heeft die geen. Ergens hier staat hoe je dit doet.

MAAR: ook bij telenet,maar minder dan bij vdsl veranderd je wan ip adres. Dus heb je een bvb no-ip adres nodig om je vu's te benaderen. Maar je wan ip moet bij je no-ip adres geraken, en dat ondersteund een telenet modem niet. Dus zal je iets extern moeten gebruiken, om dat te doen. Dit kan bvb met een laptop, maar die moet dan aanstaan. Ik heb dit destijds opgelost met mijn nas, die ondersteund dat en lag 24h/24h aan.

Je zal per ontvanger een poort moeten kiezen. Let er ook op, dat je vu's een statisch ip adres hebben, en dat dhcp uitstaat. Dus poort forwarden naar betreffende ip adres.

Op android gebruik ik timote en op ios zal ik even moeten zien. En als je de hardcoded stream poort ook forward, kan je zelfs op verplaatsing kijken naar je vu's.

Je benaderd dan je vu als zoiets:

Https://jouwno-ipadres.org:poort van de ontvanger die je wilt benaderen.

Bvb

Https://denisdaf.no-ip.org:15645

Je krijgt dan een kader waar je root invult en je eigen gekozen wachtwoord.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:
10 uur geleden zei Jürgen:

Shttp?? Volgens mij bedoel jij HTTPS, correct?

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe dit werkt.

Moet je dan geen VPN gebruiken en de HTTPS poort 443 (VTI) alsnog forwarden?

Excuses https je hebt gelijk 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

• 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...