Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geen tuinlampen in mijn tuin, zalig genieten van een prachtige zonsondergang en een prachtige opkomende sterrenhemel, geen last van rondvliegende insecten, een paar kaarsjes op de tuintafel en lekker keuvelen zoals ons ouders deden en bovenal energiebesparing en nog goed ook voor milieu, nu ja elk zijn mening hierover.

Een tip misschien voor wie toch tuinlampen wil, koop exemplaren met laag vermogen eventueel met zon energie en bovenal licht je buren niet uit, dus lampen naar de grond gericht.

Geplaatst:

Tja, je hebt wel gelijk dat verlichting insecten aan trekt.
Hier in Spanje heb je daar meer last van dan in Nederland. Daarom heb ik de verlichting die tegen het huis aan zit op een bewegingsmelder zitten zodat het licht alleen maar aan gaat als je er langs loopt. Als ik die lampen continue laat branden op een schemerschakelaar, dan zit het hele huis vol insecten en spinnen inclusief gekko's die weer op de insecten af komen en tegen de muur aan poepen.
Daarom heb ik alleen de bijna 20 tuinlampen op een schemerschakelaar staan.

Geplaatst: (aangepast)
4 uur geleden zei astro iris:

geen last van rondvliegende insecten

3 uur geleden zei Sprietje:

Tja, je hebt wel gelijk dat verlichting insecten aan trekt

Jammer maar onjuist: https://gezondnu.nl/dossiers/uiterlijke-verzorging/insectenbeten/8-feiten-muggen-muggen-komen-af-op-licht/

Kom gerust bij ons in het pikdonker in de tuin zitten. Je wordt volledig verrot gebeten door knutten en muggen. Die lamp maakt echt niets uit.

Voor spinnen laten we de spinnenman langskomen. Of beter gezegd de anti spinnenman. Werkt uitstekend!

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

@boudeman

De lampen staan op een stenen zuiltje aan het begin van de trap naar de voordeur. Hebben dus geen last van optrekkend vocht. Er zit dan ook nog geen condens in. Maar ik ga ze nu na een jaar of 5-6 wel vervangen omdat de lak is afgebladderd en het glas is vergeeld...  (bouwmarkt kwaliteit)

De lampen staan bij de trap omdat je anders in het donker stevig op je plaat gaat :( en daarom ook staan ze de hele nacht aan. Bovendien zijn 'ongenodigde bezoekers' dan iets beter herkenbaar op de camera ;)

@Psychosammie

Er zijn nog meer insecten dan alleen muggen, zoals vliegen, torren, langpootmuggen (of zogenaamde glazenwassers) en je staat verbaast hoe groot de exemplaren zijn die door een klein ventilatiegat kruipen. 

Geplaatst:
Op 20-9-2017 om 17:46 zei Drs. IJzerbout:

Hoofdzaak is dat die lampen niet uit China komen. Dan is je probleem eigenlijk al vanzelf opgelost.

Wat een kul over Chinese kwaliteit weer. Ik heb een rechtstreeks in China gekochte tuinlamp, een LED-lamp met 60 ledjes, wordt opgeladen met een zonnepaneeltje. Hangt hier nu drie jaar, nooit geen problemen mee, doet het altijd, flinke lichtopbrengst en geen vocht. Koste me geen drol. Gezwam over Chinese kwaliteit slaat echt nergens op. Waar zou jou pctje vandaan komen Drs. Ijzerbout ;)

Geplaatst:
3 uur geleden zei kiekiek:

nooit geen problemen mee,

:(

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Wel eens solarlamp geprobeerd? Paulmann Buiten LED solarlamp Ufo met grondspies in rvs kleuren ( in te stellen, hangt af van type) IP44 (spatwaterdicht) Perfect!

art. 5633564

fullsizeoutput_5f5.jpeg

IMG_2147.JPG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...