Ga naar inhoud

Benieuwd welke satellieten ik meer en beter zal kunnen ontvangen met een selfsat hd50 t.o.v.30

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

normaal ontvang ik morgen een selfsat hd 50.

benieuwd, welke satellieten ik meer en beter zal kunnen ontvangen dan de hd30.

vooral benieuwd bij 23° en 9°. Helaas zijn de weersvoorspellingen ongunstig om te gaan expirimenteren.

ik lees dat die 6 kg weegt. Hopelijk is mijn camping statief sterk en stabiel genoeg.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Als de hd50 hetzelfde ontvangst zoals een 60 cm schotel. Is het eigenlijk weggesmeten geld :(, omdat voor ontvangst met regenreserve voor astra 3 een 80 cm schotel aangeraden is.

indien ja, zonde van mijn geld :(. Net zoals mijn tntsatkaart, mijn joyne module en mijn smit viacces orca module :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Nee, gebruik tegen de belgische kust. Excacte locatie, kan ik pm'en als je wilt.

Geplaatst: (aangepast)

Nou met die kleine vlakschotel heb je weinig regenreserve. Als je daar op vakantie bent en je hebt toevallig een paar dagen flink wat regen, dan wil je toch graag tv kijken en dan zul je toch regelmatig hebben dat het beeld gaat blokken of weg valt. Met die grote, de HD50 hoef je daar niet snel bang voor te zijn. Tja, als het een enorme hoosbui is, dan zal het beeld ook weg vallen maar ik denk dat het grootste gedeelte van de camping dan ook geen beeld meer heeft.
Let wel op dat je de skew van de schotel goed in stelt. Dat scheelt je een hoop extra reserve.
In Knokke moet de schotelskew 8 graden zijn, in De Panne 8,5 graden dus als je richting de satelliet kijkt linksom gedraaid.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Dank voor info sprietje;).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen