ronaldsl Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 Hoi, Van de week na enorme hoostbui no signal meer. Ik heb twee nieuwe switches gekocht en geplaatst, openpli 6 geflashed, nieuwe zenderlijst. Helaas blijft het probleem van no signal. (Op geen enkele sat) mijn opstelling; Xtrend 9200. Triax met de vier koppen, openpli 6, hans zenderlijst. Iemand nog een idee ? Groet, Ronald
smetje limb.BE Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 (aangepast) staat je schotel nog goed uitgericht ? zijn je lnb's waterdicht en zijn jou coax aansluitingen goed ...zonder kortsluiting op de f-connector staan je diseqc instellingen goed enz 9 september 2017 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
ronaldsl Geplaatst: 9 september 2017 Auteur Geplaatst: 9 september 2017 Ik heb niet het idee dat de schotel een optater heeft gehad. Wat betreft de lnbs, als er 1 problemen heeft zou ik toch nog wel op de andere sats beeld moeten hebben ? Ik zal morgen de coax aansluitingen controleren. Aan disenq instellingen heb ik niets gewijzigt. Ik zal vanavond even een leen ontvanger aansluiten. Bednkt voor je snelle reactie.
Sprietje Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 Omdat je helemaal geen ontvangst meer hebt op geen enkele satelliet, zou je het probleem van water dat in de coax is gelopen in ieder geval niet moeten zoeken in de vier stukken coaxkabel die van de lnb's naar de diseqc-switch gaan, wel van de coax vanaf de diseqc-switch naar binnen. Het zou wel heel toevallig zijn als na die bui alle vier de stukken coax problemen geven. Als de coaxkabel aansluiting van de diseqc-switch zich goed in de beschermkap bevindt, is de kans toch erg klein dat er water in de coax kan lopen die naar binnen gaat. Had je de regenkapjes van de lnb's omlaag staan?
satencom Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 Even zonder diseqc switch en de antenne kabel rechtstreeks op 1 van de lnb's aan sluiten Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
ronaldsl Geplaatst: 9 september 2017 Auteur Geplaatst: 9 september 2017 Ik ga morgen, afhankelijk van het weer er weer mee bezig. Ik ga idd aanvoer kabels naar binnen extra aandacht geven. gelukkig hebbik nog enige tv vanaf ipad canaal digitaal app naar chromecast.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen