Jeroen-123 Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 Ik heb een Dreambox 7020HD met OpenPli de laatste weken bleef deze wel eens hangen, dit had ik wel eens eerder gehad en was na een update opgelost Dus nu zette in de DB aan het werk op te update Dat leek goed te gaan, maar na rebooten zie ik heel een het display van de DB en dan vervolgens word deze zwart en gebeurt er niks meer Resetten weet ik niet hoe het moet, ik heb al een paar uur de stekker er uit gehad maar dit lost ook niks op Ik woon in lelystad, misschien iemand in de omgeving die mij helpen kan ?
sattv4iedereen Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 Je kan hem proberen opnieuw te flaschen. Als ik juist bent, druk op het toestel de knop channel up in en zet de power knop op aan. Dan gaat die op het scherm van het toestel een ip adres geven. Typ dit in je browser, en je krijgt de pagina, waar je de image naar je dreambox kan flaschen. krijg je geen ip, dan kan je het proberen met dream up. Maar het is al zolang geleden, dat ik niet meer de werkwijze weet. Omdat je dit vroeger moest doen met een nulmodem kabel, en later met een usb kabel en een virtuele com poort. Je zal dan even moeten kijken, of die een usb ingang geeft of een db9. als het via een usb kabel is, dan is het belangrijk, dat je eerst de driver van dream multimedia installeert voor de virtuele com poort eer je de dreambox verbind met de computer. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Jeroen-123 Geplaatst: 10 september 2017 Auteur Geplaatst: 10 september 2017 Tof, ik ben een stapje verder, ik kom in ieder geval in een scherm via het IP adres Citaat If you see this, your Dreambox didn't boot the Linux kernel. Unless you interrupted the boot process, this usually means that your Dreambox doesn't have a valid operating system installed. waar haal ik nu de juiste bestand vandaan om te flashen ? Alvast bedankt, ik zie er weer brood in
Jeroen-123 Geplaatst: 11 september 2017 Auteur Geplaatst: 11 september 2017 Met de aan/uit en up knop krijg ik inderdaad een ip adres waarmee ik ook kan inloggen Ook heb ik een OpenPli image gevonden. Ik kan deze selecteren, als ik deze dan verzend komt er onder in de taakbalk te staan UPLOADEN dit blijft echter op 0% staan waarna ik deze melding krijg Deze site is niet bereikbaar Het duurt te lang voordat 192.168.1.27 reageert. Probeer het volgende: Controleer de verbinding Controleer de proxy en firewall Windows Netwerkcontrole uitvoeren ERR_CONNECTION_TIMED_OUT Ik zal een poging gaan wagen met dreamup (al weet ik niet hoe) Als iemand tips heeft, hoor ik deze graag
dvbs Geplaatst: 11 september 2017 Geplaatst: 11 september 2017 (aangepast) zeker dat het een image is dat geschikt is voor jouw box? anders hier https://openpli.org/download/dreambox/DM7020+HD (eerst uitpakken tot een .nfi) Maar er bestaan ook andere images voor de HD702HD v1, he! succes 11 september 2017 aangepast door dvbs vervollediging Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Jeroen-123 Geplaatst: 12 september 2017 Auteur Geplaatst: 12 september 2017 Dat was precies de image die ik had :-) Wat bedoel je met V1 ?
Moderator ceesv Geplaatst: 12 september 2017 Moderator Geplaatst: 12 september 2017 Dat er 2 hardware versies zijn, V1 en V2 met elk hun eigen image. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jeroen-123 Geplaatst: 12 september 2017 Auteur Geplaatst: 12 september 2017 Aj...dat wist ik niet dank je Hoe kan ik dat achterhalen, aan de hand van het serie nr. of iets dergelijks ?
Jeroen-123 Geplaatst: 13 september 2017 Auteur Geplaatst: 13 september 2017 Ok, ik heb dus een V1 (weten we dat ook weer) Nu de hamvraag, welke image moet ik dan wel hebben (en of het daar dan wel mee lukt, want uploaden lukte al niet)
smetje limb.BE Geplaatst: 13 september 2017 Geplaatst: 13 september 2017 (aangepast) kan je hem in de stopmodus zetten en zet misschien ook je beveiliger eens uit op je pc heb je soms een backup op die ontvanger staan 13 september 2017 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
jeevanhoof Geplaatst: 14 september 2017 Geplaatst: 14 september 2017 15 uur geleden zei Jeroen-123: Ok, ik heb dus een V1 (weten we dat ook weer) Nu de hamvraag, welke image moet ik dan wel hebben (en of het daar dan wel mee lukt, want uploaden lukte al niet) Heb je hier al eens gekeken : https://openpli.org/download/dreambox/DM7020+HD mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Jeroen-123 Geplaatst: 14 september 2017 Auteur Geplaatst: 14 september 2017 Gisteren kreeg ik een Pb'tje van dvbs, daarna gingen er heel vlot vele pb's heen en weer (wat dat prettig op dit forum, gelijk een popup als je een nieuw bericht hebt enzo) Eerst een flash gedaan met een originele DB image, dat ging goed, daarna een image van OpenPli er op gezet (ging ook goed) Toen was het even gepuzzel om cccam er op te krijgen (en werkend) ook dat lukte De laatste stap was op de juiste kanalen de juiste sat/lnb in te stellen Omdat ik niet weet welke volgorde is aangehouden is dat een beetje gepuzzel, het lijkt er nu op dat Astra 2 en 3 werken We hebben weer beeld en er is dus weer hoop :-) Vanavond ga ik er mee verder Alvast iedereen bedankt voor de reacties in deze donkere dagen (want dat is het toch als je ineens niks meer kan kijken)
smetje limb.BE Geplaatst: 14 september 2017 Geplaatst: 14 september 2017 zo ziet een Dreambox 7020HD V2 aan de onderkant uit kijk naar de stikker van de fabrikant Toch klaar en duidelijk he welke versie het is 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
DIGIWIEW Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 voor hem blijkbaar niet anders had hij het niet gevraagd lijkt mij Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Moderator ceesv Geplaatst: 20 september 2017 Moderator Geplaatst: 20 september 2017 Op 12-9-2017 om 07:59 zei Jeroen-123: Wat bedoel je met V1 Het was TS niet bekend dat er een V1 en een V2 bestonden, laat staan hoe je dat dan herkent. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen