Con Geplaatst: 15 september 2017 Auteur Geplaatst: 15 september 2017 (aangepast) Een aanvulling. Met de CLI van windows krijg ik de volgende melding (inloggen gaat goed); ftp> put C:\Users\mail\Downloads\uur.txt 200 PORT command successful 553 Can't open that file: Permission denied En dat is vreemd, deze file heeft 777 als permissies op mijn PI en heb hem met deze permissies gekopieerd naar Windows en toen proberen te verzenden. NIEUW UPDATE Als ik op mijn PI een txt-file verzend werkt het. Zodra ik een PNG of JPG verzend gaat het niet. Ga weer opnieuw surfen, dit is nieuw voor mij. Er is dus progressie en het probleem is flink geïsoleerd. 15 september 2017 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Big fellow Geplaatst: 15 september 2017 Geplaatst: 15 september 2017 Ja, het zijn 100% dezelfde gegevens. Probeer True eens tussen aanhalingstekens te zetten en eventueel vervangen door "true" . Ik ben niet goed thuis in python dus ik Google een beetje. Vergeet niet de transfer mode goed te zetten voor binaire bestanden.. "set mode bin" “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Con Geplaatst: 16 september 2017 Auteur Geplaatst: 16 september 2017 (aangepast) 12 uur geleden zei Big fellow: Ja, het zijn 100% dezelfde gegevens. Probeer True eens tussen aanhalingstekens te zetten en eventueel vervangen door "true" . Ik ben niet goed thuis in python dus ik Google een beetje. Vergeet niet de transfer mode goed te zetten voor binaire bestanden.. "set mode bin" 'true' is not defined, en aanhalingstekes was het ook niet. "set mode bin", weet niet hoe dat te doen/ te plaatsen. Ik dacht met "storbinary" dat deze mode werd 'geset'. Wel een piepkleine vooruitgang, zie hieronder. Met ftp.storbinary("STOR " + file, open(file, "rb"),1024) vindt er bestandsoverdracht plaat met een inhoud van 1024 byte. Als ik dit bestand open dan zie ik een blauwe achtergrond welke overeen komt met de complete grafiek. Met andere woorden, er heeft overdracht plaatsgevonden maar niet volledig. Dus een deel is geuploaded. Vreemd is dat op mijn PI de rechten 777 zijn, terwijl na de overdracht de rechten op mijn site 644 zijn. Resumé, er is nu wel (te kleine) overdracht en de permissie wijzigt. 16 september 2017 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 18 september 2017 Auteur Geplaatst: 18 september 2017 (aangepast) Ik heb net mijn "oude" Huawei modem teruggeplaatst. Het gaat nu weer als vanouds, ofwel als de brandweer. Huwelijksproblemen dus... Update Even voor de compleetheid, het betreft de Netgear R7100LG die in een scheiding ligt met mijn PI. 18 september 2017 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator wiz Geplaatst: 19 september 2017 Moderator Geplaatst: 19 september 2017 Ik zal vannmiddag eens de documentatie van die Netgear doorploegen, wellicht is er ergens een instelling die anders zou moeten. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Moderator wiz Geplaatst: 19 september 2017 Moderator Geplaatst: 19 september 2017 Con, pagina 45 van de user manual. Hoe groot staat de MTU size? stukkie uit de manual Citaat An incorrect MTU setting can cause Internet communication problems . For example, you might not be able to access certain websites, frames within websites, securelogin pages, or FTP or POP servers. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Con Geplaatst: 19 september 2017 Auteur Geplaatst: 19 september 2017 (aangepast) Die staat nu op 1500. Ik had hem al eens op 1462 (denk ik) gezet. Heb overigens weer mijn Netgear aangesloten en heb gelijk weer een time-out met versturen. EDIT Ook nu weer, als ik het bestand van mijn PI sleep naar Filezilla dat staat het direct op mijn site. Dus nu is zeker dat de Netgear een andere instelling verwacht van mijn PI. Maar welke? 19 september 2017 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator wiz Geplaatst: 19 september 2017 Moderator Geplaatst: 19 september 2017 ik zou eens beginnen met de mtu size wat lager te zetten dan 1500, zet em es op 1462 en kijk eens of dat helpt? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Con Geplaatst: 19 september 2017 Auteur Geplaatst: 19 september 2017 (aangepast) 20 minuten geleden zei wiz: ik zou eens beginnen met de mtu size wat lager te zetten dan 1500, zet em es op 1462 en kijk eens of dat helpt? Ik hoop dat je een beetje knap ben want ik ga je (nat) zoenen. Snap er helemaal geen hout van, volgens mij had ik dat al eens geprobeerd. Maar nu gaatie als een speer. En waarom ben ik nu zo blij? Om 3 redenen, ik vind het een wereldrouter (in vergelijking tot de Huawei) en... mijn vorige probeersel (de ASUS) liep om een andere reden uit op niets en heb ik teruggestuurd (4 maanden terug). En uiteraard ook omdat mijn site weer synchroon loopt. Dank, nee, zéér véél dank. TOP! Hè, rust in mijn tent, pfffff. 19 september 2017 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Psychosammie Geplaatst: 19 september 2017 Geplaatst: 19 september 2017 1 uur geleden zei Con: Ik hoop dat je een beetje knap ben want ik ga je (nat) zoenen. We zien graag de foto's Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast catw Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 (aangepast) Zet je MTU maar terug naar 1400 dan kom je in de goede richting, Netgear heeft daar een stukje over en als je zelf de MTU waarde test en steeds verlaagt kom je op een goede waarde uit. Hier het stukje. ---------------------------------------------- https://kb.netgear.com/19863/Ping-Test-to-determine-Optimal-MTU-Size-on-Router ----------------------------------------------- In Windows, go to Start and select Run. Type in cmd (Windows 2000/XP) or command (Windows 98/ME) into the Open: field. Hit the enter key or click OK. The DOS prompt should open. At the DOS prompt, type in ping www.yahoo.com -f -l 1492 and hit the Enter key: The results above indicate that the packet needs to be fragmented. Repeat this test, lowering the size the packet in increments of +/-10 (e.g. 1472, 1462, 1440, 1400) until you have a packet size that does not fragment: Begin increasing the packet size from this number in small increments until you find the largest size that does not fragment. Add 28 to that number (IP/ICMP headers) to get the optimal MTU setting. For example, if the largest packet size from ping tests is 1462, add 28 to 1462 to get a total of 1490 which is the optimal MTU setting. Change the MTU on the routers WAN Setup. 20 september 2017 aangepast door catw
Con Geplaatst: 21 september 2017 Auteur Geplaatst: 21 september 2017 Laat ik het proberen te snappen hoewel alles nu goed werkt. Wat doet MTU? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast catw Geplaatst: 21 september 2017 Geplaatst: 21 september 2017 (aangepast) Je data bits komen dan niet netjes binnen, er lazert er eentje onderuit en je hebt een verloren stukje data. 21 september 2017 aangepast door catw
Con Geplaatst: 21 september 2017 Auteur Geplaatst: 21 september 2017 Heeft MTU dan te maken met de snelheid van verzenden? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator wiz Geplaatst: 22 september 2017 Moderator Geplaatst: 22 september 2017 deels. Data wordt verzonden in zogenaamde frames. Een frame is een blokje bits. de MTU bepaalt hoeveel bits er in een frame gaan. behalve nuttige data zit er in je frame nog extra bits zoals waar het frame vandaan komt, waar het naar toe moet, wat het volgnummer is. Nog wat bitjes die de start van het frame aangeven en het eind. Als jij je Netgear vertelt dat er 1500 bits in een frame moeten, dan zorgt je netgear dat het frame niet groter wordt dan 1500. Echter, je isp voegt aan je frame nog wat extra bits toe en opeens past het allemaal niet meer in een frame maar moet het eigenlijk opgedeeld worden in een tweede frame simpel gezegd. Doordat je de MTU wat hebt verlaagd naar 1462 zorgt je Netgear dat de data die moet worden verstuurd samen met de overhead die jou netgear toevoegd aan een frame niet groter worden dan 1462. Je isp heeft dan nog ruimte voor hun overhead toe te voegen aan dat ene frame en dan vallen er dus geen bits af van je frame, en hoeft er dus geen tweede frame te worden gebruikt om die paar bits nuttige data in een nieuw frame te zetten en dat er dan achteraan te sturen. Overigens zitten er in sommige applicaties die data willen versturen wel mechanieken om dit te detecteren, maar niet alle applicaties kunnen daar goed mee omgaan. Zie een frame maar als een vrachtwagentje waar plek is voor 1500 stenen. Je applicatie stopt er data stenen in, en het protocol wat de vrachtwagen bestuurt stopt er adres stenen in en start en stop stenen en check stenen. Als de vrachtwagen langs de weg van je isp gaat stopt die er ook nog wat stenen bij voor besturing, maar helaas zit de vrachtwagen vol. Die stenen van je isp worden er toch in gegooid, en hierdoor vallen er wat van jou data stenen uit de vrachtwagen op de weg. Hij komt aan bij het adres waar hij moet wezen, en daar worden alle stenen uitgeladen, en wordt er ontdekt dat er wat data stenen ontbreken. Dan hangt het van de applicatie af die de data ontvangt of die zegt van joh, rij es ff terug en haal de ontbrekende, of dat deze zegt van kom maar op met de volgende vrachtwagen. Door er minder stenen in te stoppen (mtu size kleiner maken) drukken die extra stenen van je isp je datastenen niet uit de vrachtwagen. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen