Ga naar inhoud


Welke keuze (kwaliteit) coaxkabel?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Binnenkort heb ik in Spanje voor de door ons gehuurde Mobile Home voor de periode van 5 maanden 2 x 25m coaxkabel nodig voor de ontvangst van Astra 23.5.

Het grootste deel van de kabel ligt buiten op de grond in de open lucht.

In eerste instantie was mijn keuze gevallen op de KOKA799 welke ik bij een grote Nederlandse Internetshop voor € 0,76 p/m kan kopen.

 

Nu zag ik bij een grote Duitse elektronica Internetshop dat daar een rol van 25m coaxkabel werd aangeboden voor € 8,49 dus € 0,34 p/m met de onderstaande specificatie, dat scheelt toch meer dan de helft in kosten.

Zal deze goedkopere kabel nu t.o.v. de KOKA799 echt verschillend in kwaliteit zijn?

 

Coaxkabel Buitendiameter: 6.60 mm RG6 /U 75 Ω 65 dB Wit 25 m

 

Dubbele afscherming: aluminiumfolie en kopervlechtwerk,

vertind, afschermniveau > 75 dB, binnenleiding Cu, blank, 1 mm, mantel-Ø 6,6 mm.

Demping per 100 m bij 20 °C: 1000 MHz - 22,2 dB · 1750 MHz - 30,0 dB.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


En ben je er uit Jürgen?

Koka 799 heeft een veel hogere afscherming.

Koka 799 heeft een buitenmantel van vertint koperdraad met een veel dichtere vlechting. Vooral bij schroefconnectors is koperdraad een stuk sterker. Dunne aluminiumdraadje zoals bij die andere coax draai je er zo af.

Koka 799 is ook in zwart leverbaar, is nog goedkoper, beter uv-bestendig en zie je niet zo op de grond liggen op een camping. Witte coax is snel vies om te zien, bij zwart zie je vuil niet.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...