Ga naar inhoud


Vu+duo2 loopt vast na enige tijd zappen


rakejake

Aanbevolen berichten

welke oscam moet ik gebruiken

oscam 1.20 rev: 10892

oscam 1.20 rev: 11058

oscam 1.20 rev: 11062

oscam 1.20 rev: 11086

oscam 1.20 rev: 11179

oscam 1.20 rev:: 11201

oscam 1.20 rev: 11209

oscam 1.20 rev: 11211

oscam 1.20 rev: 11233

oscam 1.20 rev: 11277

oscam 1.20 rev: 11355

oscam 1.20 rev: 11377

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

de laatste is 11391  :  http://download.oscam.cc/showrecent.php?

 

de mips versie

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heren ik heb vergelijkbare problemen met m'n VU-DUO.

Momenteel draait ie met VIX, op zich een fijne image met overzichtelijke EPG maar ik wordt flauw van die

vastlopers. Helaas kan ik niet bij VIX bouwers terecht want m'n wachtwoord is een jaar oud en vernieuwen

gaat niet, op email reageert niemand, hartstikke handig die jongens daar.

Met andere images heb ik dit ook wel meegemaakt en Pli die 365 1/4 updates per jaar doet....ik begrijp dat niet zo goed.

Ik heb de indruk dat de images te groot worden voor de oude VU's, met VTI heb je bv gauw een mededeling dat je niet moet

updaten omdat het geheugen vol zit.  Ik heb 2 VU-DUO's de andere draait met VTI die ik een aantal keer opnieuw moest

flashen omdat die zo vol zit dat alles vastloopt en er niks te proberen valt. Dus flashen en in 1 keer de gewenste plugins erin

anders loopt ie muurvast.

Ik kan niet zeggen of de VIX-box een hardware probleem heeft,  een aantal elco's heb ik geruime tijd geleden vervangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTI wordt voor de oude DUO niet verder ontwikkeld

dus daar zul je geen problemen mee ervaren qua image grootte en stabiliteit

 

plugins en skins is altijd het struikelblok voor stabiliteit

welke je gebruikt en of die geschikt zijn voor de goeie ouwe DUO is meestal bepalend

 

als het hardwarematig op is is het op

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In VTI worden standaard nogal wat plug-ins standaard geïnstalleerd waarbij je een aantal wellicht niet nodig hebt.

Ik denk hierbij aan aan de plug-ins 

HbbTV

WLAN ondersteuning

USB Tuner

en misschien XBMC

 

Mijn voorstel zou zijn om de laatste VTI Image voor de DUO te installeren, dat zal in eeerste instantie geen probleem zijn.

Hierna de plug-ins verwijderen welke niet gebruikt worden.

De bovengenoemde plug-ins kun je het gemakkelijkst al tijdens de installatie verwijderen door de optie VTI-ZERO te gebruiken en daarmee de te verwijderen plug-ins aan te klikken.

 

Controleer na de installatie, dus incl. de verwijderde plug-ins, hoeveel geheugen er nog vrij is.

Dit kun je opvragen via blauwe toets (VTI-Paneel) - VTO Systeem info - Toon systeemgeheugen informatie.

Laat daarna maar horen hoeveel geheugen er nog beschikbaar is.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Tonskidutch:

VTI wordt voor de oude DUO niet verder ontwikkeld

dus daar zul je geen problemen mee ervaren qua image grootte en stabiliteit

 

plugins en skins is altijd het struikelblok voor stabiliteit

welke je gebruikt en of die geschikt zijn voor de goeie ouwe DUO is meestal bepalend

 

als het hardwarematig op is is het op

Ik zeg dus net dat de VTI zo groot is dat wanneer je er iets aan wil veranderen de boel muurvast loopt.

De mededeling van het tekort aan geheugen noemde ik ook al.

 

Wat zou er hardwarematig OP zijn? te kort geheugen? dan moeten ze die images niet zo idioot vol troep

stoppen waar niemand om vraagt. Sterker, waarvan niemand weet wat het uberhaubt is.

Andere hardware problemen? welke? dan kunnen we eens zien of dat te repareren valt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen geeft net enkele suggesties voor het lijnen...afslanken

 

wat wil je veranderen, misschien is het juist dat zelfde aspect dat je er in wilt?

het is dus raden wat er telkens mis loopt

 

bovendien is er ook de optie om je Apps en plugins naar USB te verplaatsen

 

de DUO doet het bij heel veel mensen nog steeds op VTI 11.0x

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Edmund,

 

I.p.v. nu wat geïrriteerd te reageren zou het misschien handig zijn om toch maar een nieuwe schone installatie van VTI 11 uit te voeren, het gegeven advies op te volgen en dan hier het op dat moment beschikbare geheugen te vermelden.

Dan krijgen wij misschien zinvolle informatie om jou van verder advies te voorzien.;)

 

Zoals Tonski schrijft, er zijn nog steeds een aantal DUO’s welke prima op VTI 11 draaien, al dan niet in ‘afgeslankte’ vorm.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jürgen:

In VTI worden standaard nogal wat plug-ins standaard geïnstalleerd waarbij je een aantal wellicht niet nodig hebt.

Ik denk hierbij aan aan de plug-ins 

HbbTV

WLAN ondersteuning

USB Tuner

en misschien XBMC

 

Mijn voorstel zou zijn om de laatste VTI Image voor de DUO te installeren, dat zal in eeerste instantie geen probleem zijn.

Hierna de plug-ins verwijderen welke niet gebruikt worden.

De bovengenoemde plug-ins kun je het gemakkelijkst al tijdens de installatie verwijderen door de optie VTI-ZERO te gebruiken en daarmee de te verwijderen plug-ins aan te klikken.

 

Controleer na de installatie, dus incl. de verwijderde plug-ins, hoeveel geheugen er nog vrij is.

Dit kun je opvragen via blauwe toets (VTI-Paneel) - VTO Systeem info - Toon systeemgeheugen informatie.

Laat daarna maar horen hoeveel geheugen er nog beschikbaar is.

 

 

Zoiets heb ik gedaan met de VTI, een keer of 4 omdat ik een skin niet op het scherm paste en een andere EXTRA skin- waarvan je niet tevoren weet hoe die eruit ziet-

de boel vast laat lopen.  Nu loopt ie goed maar of ie echt stabiel is kan ik niet zeggen omdat deze -op de slaapkamer- niet zo veel gebruikt wordt.

De EPG is vrij leijk en niet beeldvullend zo ook de het opname scherm,  geen mooie overzichtelijke kleurtjes enzo.

Aangezien ie  wel stabiel is doe ik er maar niks aan, met bv een andere skin lukte het me al eerder de boel muurvast te laten lopen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen

Op de ene box staat al de VTI die loopt zo te zien wel goed maar zodra ik iets wil veranderen wat betreft skin is het zeuren, zolang ie het doet laat ik het zoals het is.

De vastlopende VIX heb ik zojuist opgeschoond ( alle rommel die ik niet gebruik gewist) en opnieuw de EPG opslag veranderd naar de HD ipv het flash geheugen.

De VIX vind ik mooier dan de VTI voornamelijk vanwege de overzichtelijke full-screen EPG. Als ie weer vastloopt zet ik de VTI er wel op.

Overigens zegt google dat de (VIX) vastlopers er zijn sinds 2012

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jürgen:

Volgens jouw handtekening gebruik jij een DUO2 maar @Edmund heeft het nu over een DUO en dat is nogal een groot verschil in beschikbaar geheugen en dus niet te vergelijken..;)

 

Het Topic gaat over de Duo2

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...