Ga naar inhoud


VU+Solo2 en TNTsat6


brahan

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik kocht een paar dagen geleden een Vu+solo2 om mijn TNTsat6 kaart te kunnen lezen en de zenders te kunnen bekijken, maar ik krijg enkel Duitse zenders te zien...

Gezien ik leek ben in deze wereld vraag ik hulp om mijn décorder te programmeren en te doen functioneren. Ik woon namelijk in zuid-Frankrijk en vind tot nu toe niemand die mij kan uitleggen hoe ik moet beginnen? Dank aan allen die mij kunnen helpen.

Groeten,

Hans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om dit te realiseren, heb je een oscam nodig, die je compileert, die niet kan schrijven, en 3 verschillende key's, die ze hier niet mogen plaatsen.

ik weet zelfs niet of ze (publiek) gekend zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brahan,

met -0- kennis lees je het best de tutorial van Jürgen over het flashen van een Image (een alternatieve firmware voor de receiver)

 

Met VTI 11.02 erop (die je enkel bij Vuplus-support forum kunt krijgen) is het een fluitje van een cent Oscam te configureren voor een TNT-sat kaart.

Over het inrichten van de Oscam softcam met Oscam butler {een plugin die je gewoon download uit de feed van VTI} heeft wederom Jürgen een handleiding geschreven welke heel inzichtelijk is, OOK voor TNT-sat per butler kiesbaar.

 

succes

 

kijk voor de finetuning van de oscam hier de vier volgende berichten > klik mij

aangepast door Tonskidutch

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch,

Dank voor jouw reactie !

Wie is Jürgen en waar kan ik die vinden? Schrijft hij in het Nederlands? 

Hoe plaast ik een VTI 11.02 op mijn décoder? Via stick USB? Maar dan waar plaast ik deze VTI en hoe doe ik dat? Ik ben leek in deze zaken hoor !!!

 

Groeten

Brahan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om tntsat te zien, lees ik in dit draadje op de gegeven link verder, dat je een oscam moet compileren, zonder schrijfgedeelte, en moet hij aan de 3 benodigde keys geraken voor die V6 kaart.

Of een leek een oscam kan compileren? Misschien is er iemand zo vriendelijk dit te doen voor hem, en misschien weet er links of rechts wel iemand die keys, die ze hem per pm willen geven.

Want zonder deze --> geen beeld :(.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo again... 

Ik slaagde er in een VTI te installeren, een Oscam en Oscam butler, maar weet nog steeds niet hoe ik de oscam kan wijzigen? Heb ik daarvoor een verbinding nodig met mijn PC en een Reader? Hoe verbind in mijn V+Solo2 dan met mijn PC? Welke reader gebruik ik dan enz... Voor mij allemaal vragen waar ik geen antwoord op weet. Dank voor allen die mij verder helpen kunnen, want ik heb nog steeds geen beeld. Ivm mijn TNT sat6 kaart deze werkt wel perfect in een andere sateliet décoder die ik heb in mijn campingcar. 

 

MVG, Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou handig zijn als je nu eerst eens verteld wat je nu wel hebt gedaan en wat niet werkt.

Er ontbreekt elke informatie of jij Oscam Butler nu via het Menu en zoals beschreven in mijn Tut hebt geconfigureerd en zo ja, zie je dan ook het beeld zoals hieronder afgebeeld?

 

Als dit het geval is en jij dan nog geen beeld hebt dan zou het mogelijk kunnen zijn dat een directe configuratie via Roscam butler niet mogelijk is en jij de aanvullingen zoals waarna Tonski hebt verwezen noodzakelijk zijn.

Je dient dan in elk geval een PC te gebruiken waarop je via een browser verbinding legt met de Oscam WebInterface via poort 83.

Verder graag ook even reactie of jij de door Tonski geadviseerde onderstaande link hebt geraadpleegd.

 

 

 

1_0_19_84E4_86_8C9_FFFF0000_0_0_0.jpg

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

en aanvullend,

 

als je in oscam iets wilt aanpassen, dan moet je deze oproepen via de browser

je weet het IP adres van de VU+ SOLO2

dan voer je dat als nummer gescheiden met punten in de adresregel van de browser (zie afbeelding)

192.168.178.101:83

als voorbeeld en met dubbele punt 83 de HTTP poort voor het webinterface van oscam

 

Screenshot_66.jpg

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom TNT via satelliet en niet via DVB-T op je TV ?

Je woont in Béziers en kan alles prima ontvangen via een hark-antenne ( al of niet met versterker ). Alle zenders zijn FTA en bijna allemaal in HD. ( Zendmast Montpellier ).

Dus niets moeilijk maken via satelliet en daarbij al dat Oscam gedoe.

 

TNT TERRESTRE FRANCE
48.8 dBuV sig:3/5 | MONTPELLIER
Réception possible à cet endroit.
R1 40H 26° 49.3km 50.9dBuV (77dBuV/m) | (France2, France3, France4, France O)
R2 52H 26° 49.3km 45.2dBuV (72.6dBuV/m) | (BfmTv, D8, D17, Gulli, iTélé)
R2 52H 26° 49.3km 45.2dBuV (72.6dBuV/m) | (BfmTv, D8, D17, Gulli, iTélé)
R3 50H 26° 49.3km 49.9dBuV (77.1dBuV/m) | (Canal+, Canal+ Cinéma, Canal+ Sport, LCI SD, Paris Première SD, Planète+)
R4 53H 26° 49.3km 49.6dBuV (77.1dBuV/m) | (6Ter, Arte, France5, M6, W9, )
R6 56H 26° 49.3km 49.7dBuV (77.5dBuV/m) | (LCP Public Sénat, NT1, NRJ12, TMC, TF1)
R7 41H 26° 49.3km 50.8dBuV (77.1dBuV/m) | (Chérie25, HD1, Equipe 21, Numero 23, RMC Découverte)

ScreenShot526.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-10-2017 om 11:40 zei Jürgen:

Het zou handig zijn als je nu eerst eens verteld wat je nu wel hebt gedaan en wat niet werkt.

Er ontbreekt elke informatie of jij Oscam Butler nu via het Menu en zoals beschreven in mijn Tut hebt geconfigureerd en zo ja, zie je dan ook het beeld zoals hieronder afgebeeld?

 

Als dit het geval is en jij dan nog geen beeld hebt dan zou het mogelijk kunnen zijn dat een directe configuratie via Roscam butler niet mogelijk is en jij de aanvullingen zoals waarna Tonski hebt verwezen noodzakelijk zijn.

Je dient dan in elk geval een PC te gebruiken waarop je via een browser verbinding legt met de Oscam WebInterface via poort 83.

Verder graag ook even reactie of jij de door Tonski geadviseerde onderstaande link hebt geraadpleegd.

 

 

 

1_0_19_84E4_86_8C9_FFFF0000_0_0_0.jpg

 

Hallo Jürgen,

Ja ik heb jouw instructies gevolgd, maar slaagde er niet in om beeld te krijgen en heb dan van alles geprobeerd. Ik denk dat ik niet ver was van een oplossing... 

Ik installeerde VTI 11.0.1 (Vu+Solo2) en OSCAM 1.20 rev:11277 en ja ik heb dit beeld op mijn scherm,  maar volgens ik ergens gelezen heb moet ik OSCAM aanpassen voor TNT sat...?

Ik zal verder zoeken... of kan jij me verdere instructies geven aub?

Vele groeten,
Hans

 

 

Hallo Jürgen,

Ja ik heb jouw instructies gevolgd, maar slaagde er niet in om beeld te krijgen en heb dan van alles geprobeerd. Ik denk dat ik niet ver was van een oplossing... 

Ik installeerde VTI 11.0.1 (Vu+Solo2) en OSCAM 1.20 rev:11277 en ja ik heb dit beeld op mijn scherm,  maar volgens ik ergens gelezen heb moet ik OSCAM aanpassen voor TNT sat...?

Ik zal verder zoeken... of kan jij me verdere instructies geven aub?

Vele groeten,
Hans

Hallo Tonskidutch, 

Dank voor uw reactie en ik zal proberen verbinding te maken met mijn PC !

Groeten,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Crazy Sat,

Ja ik woon in Béziers, maar wens mijn décoder ook te gebruiken in mijn verblijf in de bergen, waar ik geen antennebereik heb... Vandaar en ik wil ook met mij Vu+Solo2 programmas kunnen opnemen terwijl ik naar een andere zender kijk... 

Vele groeten,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

@brahan, ook nu ben je weer erg summier met het verstrekken van informatie.

 

Wat bedoel jij met de opmerking ‘...en ja ik heb dit beeld op mijn scherm...’, welk beeld?

 

Heb jij nu al geprobeerd om via poort 83 op jouw PC de Oscam Webinterface te openen?

 

Heb jij de reacties in de opgegeven link over de configuratie TNTSAT al geraadpleegd?

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...