Ga naar inhoud


golflengte en frequenties


December10

Aanbevolen berichten


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op 12-10-2017 om 09:16 zei Drs. IJzerbout:

Dat is niet helemaal waar. Er zijn affiliate stations in Amerika. Dat zijn lokale zenders onder het dak van bijvoorbeeld ABC, NBC en CBS.

Dat is vandaag ook nog zo.

En die zenden ook reklame uit voor de grote merken zoals Ford, Chevrolet, Pepsi, Coca Cola, Sears etc.

Alleen een zender(tje) voor een kleine community maakt reklame voor de baker en de slager.

In Toronto heb je bijvoorbeeld een zender als 680 CFTR met 50 Kilo Whiskeys en die is over heel metro Toronto tot zeker 100 km rondom de stad zeer goed te ontvangen.

50 KW is ruim voldoende. Die absurde vermogens in Europa heb je niet omdat er in N. Amerika geen andere landen zijn die met hun egoistische instelling maar raak blazen en de storing daardoor in eigen land niet te horen is.

 

Daar denk je anders over als je in de VS onderweg bent, bijvoorbeeld van Montana via Idaho en het oosten van Nevada naar Los Angeles, en je kunt dan op je AM/FM autoradio urenlang over de hele twee banden alleen maar ruis horen en niets anders. Zelf loste ik dat uiteindelijk op door mijn Drake SPR-4 communicatie ontvanger onder het dashboard van onze VW camper in te bouwen zodat je in elk geval via de kortegolf nog iets kon horen. Dat inclusief de daar AM-gemoduleerde 27 MHz band waar je dan vooral moppen die vrachtwagenchauffeurs elkaar vertelden te beluisteren.

En nog, tot de Amerikanen het wegbombardeerden genoot ik van de Servisch-Joegoslavische volks- en volksdansmuziek op 683 kHz als ik in of onderweg naar Roemenië was. Heel veel uren met plezier naar geluisterd! En zo zou ik nog veel meer situaties en sterke zenders kunnen benoemen. Dat xenofobe idee dat je maar leuk moet vinden wat er in jouw directe omgeving toevallig wordt uitgezonden heb ik altijd tamelijk absurd gevonden.

Op 12-10-2017 om 10:31 zei Tonskidutch:

is het verkeerde off topic forum voor oude zeurpieten met een whiskey probleem en schoon oma's in Toledo, of zijn het oude whiskey zuipschuiten met een bakelieten radio?

 

 

Je moet een heerlijk iemand zijn om als buurman te hebben. Altijd en eeuwig mensen neermaaien. Ik weet het, elk forum heeft wel een paar van dat soort mensen maar ik zou zeggen "als off topic opmerkingen" je niet bevallen, waarom sla je het niet gewoon over? Waarom moet alles aan JOUW maatstaven voldoen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb dezelfde ervaring als T90user, op een gegeven moment ontvang je niets meer.

En bij de dorpjes staat het aantal inwoners, 17, en eronder het bordje "no services".

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...