Ga naar inhoud


Hoeveel Mbit verbruikt het streamen van een radiozender via G3 of G4?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Binnenkort rijden wij weer 2 dagen door Frankrijken 1 dag doorSpanje en tot nu toe is het mij nog nooit gelukt om voor onderweg een leuke radio(muziek)zender te vinden, dus. altijdmaar. weer debekende deuntjes via USB afspelen en die komen je zo langzaam aan de strot uit.

Nu dat ik dit jaar voor het eerst een G3 Internet abonnement op mijn Samsung S4 heb afgesloten zou ik kunnen overwegen om b.v. Sky Radio via een stream op mijn autoradio via Bluetooth vanuit mijn Samsung Smartpgone af te spelen.

Nu alleen de vraag, hoeveel Mbit verbruikt zo’n Radiostream per ... want dan kan ik ook de kosten berekenen?

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit kan je toch uitrekenen.

 

Als Sky uitzend met bv 128 Kb/sec, dan kan je dit maal 3600 doen en dan weet je hoeveel Mb je per uur ongeveer verbruikt hebt.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is een heel goed antwoord..

 

Als ik dit zelf had kunnen uitrekenen dan had ik hier de vraag niet hoeven te stellen. ;)

... en hoe kom ik nu achter met hoeveel kb/sec Sky Radio nu uitzend?

Ik heb mij daar nog nooit in verdiept dus lijkt mij dit een valide vraag voor een leek.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luister tegenwoordig nog al eens via de app "Tune in" naar Skyradio of VBRO evergreen.

Ongeveer 1 MB per minuut, dus ongeveer 60 MB per uur, valt erg mee en de kwaliteit is prima!

Door mijn auto radio (VW Polo) op AUX te zetten, stream ik het dan weer via bluetooth draadloos over de luidsprekers van de auto.

Fijne vakantie!

 

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een goede trip om Tune In te gebruiken.

Ik zal hier thuis even WiFi op mijn Samsung S4 uitzetten en dan 1 uur via G3 Sky Radio laten spelen, dan kan ik na 1 uur kijken hoeveel ik verbruikt heb.

Ik veronderstel dat het verbruik van een en dezelfde zender niet verschilt tussen NL en Frankrijk / Spanje.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal alleen tot de ontdekking komen, dat de 4G dekking in grote delen in Frankrijk ontbreekt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Sjaak(k):

Je hebt toch nog wel een fm autoradio aan board, of werkt dat ook al niet in Frankrijk.:mellow:

Blijkbaar vindt hij zijn gading niet. Waarom neemt hij geen enkele uren/dagen op van sky radio, en dat zetten als MP3 op usb? Dan moet hij geen ouwe MP3 meuk meenemen.

Ik verdiep er mij niet in, maar mocht zijn radio station op satelliet uitzenden, en hij kan die ontvangen op een linux ontvanger, dan enkele dagen opnemen in ts formaat, en met bvb free ts converter de ts omzetten naar mp3. Deed ik destijds ook met de stingray kanalen :).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Sjaak(k):

Je hebt toch nog wel een fm autoradio aan board, of werkt dat ook al niet in Frankrijk.:mellow:

 

Sjaak, mijn FM Radio functioneert uitstekend maar zoals ik al in mijn OB schreef heb ik in al die jaren die ik Frankrijk verbleef dan wel doorheen reed nog nooit een fatsoenlijke radiozender gevonden die aardige muziek afspeelde.

Meestal zenders met veel druk gepraat en als je het Frans niet machtig bent dan is een zender eerder irritant dan dat je daar plezier aan beleefd.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik gemerkt heb is er in Frankrijk langs alle snelwegen en RN's 4G dekking. Mocht je de doorgaande weg verlaten dan zal er zo hier en daar geen 4G dekking zijn.

Bij gebruik van Spotify in de auto heb je na een uur of 8 luisteren ongeveer 500MB verbruikt. Zelf zet ik altijd een Spotify radio aan naar eigen muzieksmaak en hoef verder niks meer te doen.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik maak wel eens gebruik van oost-west verbindingen, maar daar zitten echt gaten in de 4G dekking.

 

Onderweg in Frankrijk is het FM aanbod soms erg mager.

Nostalgi is best te beluisteren, maar niet overal in het aanbod vertegenwoordigd.

DAB+ heb ik alleen rond Parijs ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb ook nog even via Google gezocht maar inderdaad, het DAB+ aanbod is in Frankrijk magertjes.

Zoals ik al eerder schreef, ik gebruik dit jaar nog maar de op de USB opgeslagen muziek en bespaar mijn Internet data maar voor andere dingen.

Het is ook niet echt een probleem, het is immers maar 2 dagen reizen en op bestemming heb ik legio andere mogelijkheden.

 

ik had t.o.v. Nederland iets te grote verwachtingen van het DAB+ aanbod in het buitenland, hebben wij hier in NL niets te klagen.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is inderdaad balen maar ik heb in NL eerlijk gezegd ook nog nooit via DAB+ naar NPO zenders geluisterd.

De commerciëlen  zijn echter goed via DAB+ vertegenwoordigd.

Dat was dan ook mijn aanleiding om te veronderstellen dat dit ook in het buitenland het geval zou zijn maar helaas een onjuiste aanname.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb pas geleden eens geteld hoeveel DAB+ zenders ik in de auto ontving, het was een lijst van 90 zenders.

DAB+ gaat er niet komen Sjaak, het is er al.

 

In andere landen wordt de FM al uitgeschakeld, ga er maar van uit, dat jij dat in Nederland nog meemaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan heb je dit congres gemist.

https://www.worlddab.org/events/detail/473

 

Frankrijk, https://www.worlddab.org/country-information/france is aan het uitrollen, geef ze even de tijd.

 

En Belgie denkt al over het uitschakelen van de FM zenders, namelijk 2 jaar na een marktaandeel van 50% voor DAB+

The Flemish government approved on 13 May 2016 the concept of the automatic renewal of the FM licenses for the major commercial broadcasters until 2022, coupled with the obligation to invest in in DAB+. The government also decided that FM shutdown should take place two years after the reach of 50% digital listening time, with an ultimate switch-off date to be decided by the end of 2016.

Therefore 2017 should see the major launch of DAB+ for the two main Communities of the federal state of Belgium.

 

Ik denk dat dit het laatste jaar is dat Jürgen naar een USB stickje moet luisteren.

Dit is de stand

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...