Gast Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 ik heb hier een humax 5400 met een loader 2.07 en de laatste nieuwe software en de laatste setings en als ik hem aan zet krijg ik de melding geen of slechte ontvangst als ik mijn 5400z aan sluit werkt alles perfect dus aan de schotel licht het niet die staat goed wie weet hier raad op bij voor baat dank
Gerdy Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 Ga dan even in éérste instantie de antenna settings vergelijken tussen de 5400Z die wél werkt en de 5400 die niet werkt!!! Gerdy
Gast Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 die heb ik vergeleken en die zijn het zelfde
CB1 Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 En nieuwe settings? Probeer anders eens om de originele software er weer in te stoppen(ik neem aan dat die 207 gepatched is) Kijk dan eens weer. En laat de ontvanger zelf eens kanalen zoeken en vind hij wat. dit zijn tests die je eens zou kunnen uitvoeren. gr cb1
Gast Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 als hij zelf zoekt werkt hij wel en met een setingslijst niet ook de fta niet
Gerdy Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 Dan gebruik je vermoedelijk een settingslijst waarbij de lnb instellingen niet overeenstemmen met jouw schotelconfiguratie... Heb je wel IDENTIEK DEZELFDE settingslijst in de andere ontvanger staan ??? Antwoord niet meteen met JA vooraleer te controleren (!), of beter, laad even DEZELFDE settings in de ontvanger die nu wél werkt en ik durf er op wedden dat hij het dan ook niet zal doen, maar niet erg hoor... dan hebben de oorzaak gevonden! Dus laad even dezelfde zettings in de ontvanger die nu wel werkt en laat maar horen! Gerdy
deveul Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 ook al naar de lnb instellingen gekeken heb dat ook eens by een kameraad gehad dat deze niet goed was
deveul Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 Gerdy je was me te snel af maar ik bedoel ongeveer het zelfde
Gast Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 ik heb de setings lijst uit de ene gehaald en in de andere geladen en ik krijg nog steetd de melding geen of slecht signaal
Gerdy Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 ik heb gelukkig nog niet te veel grijze haren maar dat gaat mijn petje te boven (alhoewel ik er geen draag...)... laat mij even nadenken: er moet ergens iets over het hoofd gezien worden... Aan allen die dit topic lezen: meedenken!!! Gerdy
CB1 Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 Ik krijg het idee dat er iets is met de lnb ingang van je computer. Want met exact dezelfde lijst nog niet doen en dan dit. Als je slecht signaal hebt heb je dan wel de zender die je zou moeten krijgen? Kan ook zijn dat de binnenkern van je coax te kort is. Kan net verschil uitmaken tussen de ene en de andere ontvanger. Ik laat de kern altijd heel iets uit de fconnector komen. Kijk hier eens naar. cb1
Gast Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 ja maar als ik hem laat zoeken vind hij ook zenders en die doen het weldus een slecht contact lijkt mij uit gesloten
goto Geplaatst: 22 oktober 2002 Geplaatst: 22 oktober 2002 En de zenders die hij dan vind,doen die het ook niet als je de settingslijst uit de andere Hummie ingeladen hebt? Als je gaat zoeken met de hummie,hoeveel signaal heb je dan en wat is de kwaliteit hiervan? compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
CB1 Geplaatst: 23 oktober 2002 Geplaatst: 23 oktober 2002 Denk ik toch aan je lnb ingang. Staat waarschijnlijk niet goed afgesteld. Bijvoorbeld als de zenders c+ r,b ned. 1,2,3 op 12515 zitten,zitten ze misschien wel op 12615 ofzo. Want dit is wel zeer vreemd. Laat de ontvanger eens manual zoeken op 12515 - horizontaal - 22000 - 5/6. Dan moet hij de zenders vinden die ik zojuist aanhaalde. Doet hij dit niet en geen signaal dan is het denk ik wat ik beschreven heb en moet je terug naar de winkel. De humax is dan niet echt stuk maar er mankeert wat aan de afstelling. gr cb1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen