Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in de woonkamer een vu plus duo staan. Streaming via de web interface op een pc met VLC werkt prima, het hele huis is van een bekabelde lan voorzien. In de logeerkamer kan ik dus via de pc tv kijken, alleen bij snel bewegende beelden zoals studio sport, als de bal over een langere afstand gespeeld wordt en de camera de bal volgt, is het beeld heel wazig. Voor de rest is het beeld goed. 

Ik heb ook een Android media player met een streaming app voor enigma2 en een projektor. Hier exact hetzelfde probleem...

Hoe kom ik van dit wazige beeld af. Na veel googlen vermoed ik dat het iets met de interlacing  te maken heeft. Maar hoe stel je dit in en waar? 

Bij voorbaat dank! 

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Geplaatst:

kijk eerst eens bij de TV beeld instellingen of daar intelligent frame creation ingeschakeld is? (door het uitzetten is je beeld ook gelijk beter)

dan is de kwestie of gstreamer gebruikt wordt of de standaard av-renderer bij het Openpli image en die voor de beeldkwaliteit mede verantwoordelijk is

voor wat betreft VLC weergave op de pC moet je inderdaad even spelen met de instellingen of interlacing bicurb etc

dat kan per resolutie van monitor of beamer verschillen

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...