janteepe Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Hallo Ik ga overstappen naar Joyne. Thuis, in Alcossebre Spanje, coördinaten 40° 14′ 41″ N, 0° 16′ 38″ of decimaal E 40.244722, 0.277222 heb ik een Triax 88 cm met duo LNB, met nu nog een M7 decoder met CD kaartje erin. Wordt vervangen door een Bente met CI slot voor de module van Joyne. Nu zie ik een advertentie van ******, die een Inverto Quad feed twin LNB aanbiedt. Daarmee zou ik dan Eutelsat 9E, Astra 1, Astra3 en Hotbird kunnen ontvangen. bij de beschrijving staat, geschikt voor een Triax 88 cm. Heel aantrekkelijk om Joyne en bijv. de vrije zenders van Astra1 te kunnen ontvangen met 1 schotelinstelling. Hetzelfde artikel wordt door **** aangeboden met deze tekst: WERKT MET TRIAX 78 CM EN B&R 65CM. DUS NIET MET TRIAX 88 EN B&R 88 CM. Wie kan mij in deze wijzer maken. Wel of niet met Triax 88? zo ja, gaat deze Inverto Quad Feed twin LNB het hier in Alcossebre doen? en zo ja , hoe moet deze gemonteerd worden, dus welke LNB in de houder en met welke skew hoek? Kan deze LNB uberhaupt in de standaard Triax houder?
Sprietje Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Beste janteepe ***** zit er naast. De Inverto Quad feed Twin lnb is gemaakt voor een schotel van 70cm breed. Dat kan dus een Triax 78 zijn of een Inverto 80 of SAB 80 die ook beide 70x78cm zijn. ***** geeft het juist aan, dat heb ik ***** ook voorgerekend. De Quad feed lnb werkt gewoon prima in Alcossebre en moet daar 17,5 graden schuin gezet worden, zie bijgeleverde hoek. Het monoblock moet met de bijgeleverde bevestiging gemonteerd worden op beide middelste pijpjes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen