Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik snap het probleem niet zo van max 4 kabels. Loopt er een buis waar er niet meer bij kunnen? Dan is er nog een mogelijkheid om dunnere coax kabels te gebruiken. Maar met 4 kabels gaat het niet lukken.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:
2 uur geleden zei Frans B:

Ik snap het probleem niet zo van max 4 kabels. Loopt er een buis waar er niet meer bij kunnen? Dan is er nog een mogelijkheid om dunnere coax kabels te gebruiken. Maar met 4 kabels gaat het niet lukken.

Klopt, er lopen nu 4 coaxkabels door een buis (16mm). Deze buis gaan vanaf de buitenmuur rechtstreeks naar de meterkast, ik kan hier dus geen buis meer bij leggen.

1 uur geleden zei Sprietje:

Natuurlijk gaat het met 4 kabels wel lukken. Je gebruikt twee maal een Stecker/Destacker. Het is de keus aan  Grolschke wat hij wil.

Als ik hiermee via een multiswitch de 5e en 6e ontvanger kan aansluiten, dan is dit de oplossing. Astra 19 en 23 zijn voor mij voldoende.

3x VU+ Solo met PLI 7.0

Vergissen is menselijk, maar om er een zooitje van te maken, heb je een computer nodig!

Geplaatst:

Als je ontvangers unicable kunnen (voor twee LNBs), kan je ook een unicable LNB-set nemen. Dan heb je zelfs aan één kabel genoeg, volgens mij.

Ik zie zo'n set op het internet onder de naam Unicable II Set - 2 Satellites - Unicable LNB.

In zo'n set hebben de twee LNBs een verschillend 'adres', waarop ze reageren: zo wordt het signaal steeds van de juiste LNB gehaald. Een splitter wordt ook bijgeleverd, zo te zien.

En de contactdozen in je woning moeten er ook voor geschikt zijn (unicable heeft diodes nodig tussen een ontvanger en een ' streng').

Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar als je toch gaat investeren kan je ook meteen op de moderne tour gaan. Unicable en JESS is wel de toekomst, volgens mij.

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

+1

Unicable met de juiste switch + LNB's en alle receivers kun je voorzien

de huisinstallatie zou wellicht zowiezo vernieuwd moeten worden voor degelijke digitale doorgifte

en anders is het sat-to-ip een oplossing voor je huisnetwerk met een Ultimo 4K en ettelijke Zero's als client

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
Op 23-10-2017 om 16:58 zei Sprietje:

4 Coaxkabels door een buis van 16mm? Gaat het dan om coaxkabels met een diameter 5,4mm?

Exacte diameter weet ik niet, weet wel dat er geen kabel meer bij kan

3x VU+ Solo met PLI 7.0

Vergissen is menselijk, maar om er een zooitje van te maken, heb je een computer nodig!

Geplaatst:

Tja het kan bijna niet anders dan dat het dunne coaxkabel moet zijn want vier coaxkabels van 6,9mm krijg je echt niet door een buis van 16mm.
Dat gaat dan toch wel een moeilijk verhaal worden.
Welke manier je ook verzint, als je signaal voor 6 ontvangers door 1 of 4 coaxkabels wilt sturen, moeten de signalen gestapeld worden, ook met Unicable. Je gaat dan werken met hogere frequenties dan 2150MHz en dat gaat extra hoge verliezen geven bij dunne coax.
Verder moet je er wel aan denken dat zeker niet alle satellietontvangers met Unicable overweg kan. Het kan dus betekenen dat je nieuwe ontvangers moet aanschaffen.
Tja, je bent verreweg het goedkoopste uit door nog een schotel weg te hangen, dezelfde die je nu hebt. Dan heb je meteen 8 aansluitingen. Dan kun je weer even vooruit.

Geplaatst:

Unicable blijft gewoon onder de 2150 MHz hoor.

Zie bijv. https://www.satanlagenforum.de/unicable-zf-frequenzen-unicable-id-einstellungen-receiver-t4415.html#

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Misschien is remote stream converter wel een betere oplossing

Gewoon netwerk kabel bijtrekken

Dan heb je geen extra coax nodig

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

wat smetje zegt is hier bij mij de oplossing omdat als ik boven ben de beneden tuner niet gebruikt wordt.Makkelijkste is een groter gat maken of een 2de gat boren :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Afgaande op oudere berichten lijkt het erop dat Grolschke, Enigma 2 ontvangers in gebruik heeft, de remote fallback tuner moet zeker soelaas bieden.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Je hebt gelijk a33, ik had het niet nagekeken en dacht dat Unicable wel boven de 2150MHz uit kwam.

Maar of dit nu de oplossing voor Grolschke is nog maar de vraag.
Om te beginnen bestaan er geen unicable-lnb's met een smalle kop.
Grolschke zal zijn Triax 64 moeten vervangen door minimaal een Triax 88 om de Astra 19,2 en 23,5 te kunnen ontvangen. Ik vraag me af of hij daar blij mee is.
Het Unicable-systeem is eigenlijk een doorrijgsysteem. Ik ga er van uit dat nu vanaf de meterkast naar vier verschillende plaatsen een coaxkabel loopt. Dat stemt in het geheel niet overeen met het Unicable-systeem. Daar zullen dus de nodige aanpassingen voor gemaakt moeten worden

Bovendien zijn lang niet alle satellietontvangers geschikt voor Unicable. Er zullen waarschijnlijk nieuwe ontvangers gekocht moeten worden.

Al met al een dure en ingrijpende zaak.

Geplaatst:

Grolschke heeft nog niet aangegeven of hij ook unicable-ontvangers heeft, of dat hij anders wellicht van plan is die te kopen?

Het is ook goed mogelijk om twee quatro LNBs te nemen en een unicable multiswitch.

Wellicht hebben sommige daarvan ook nog een of meer legacy-uitgangen, voor 'oudere' (niet-unicable) ontvangers.

Wat betreft de zin  'Het Unicable-systeem is eigenlijk een doorrijgsysteem' : Je kunt doorrijgen, maar je kunt ook meteen parallel splitten. Wat je zelf wilt.

Net als diseqc: je kunt het serieel gebruiken, en parallel.

Al weten lang niet alle satters dat.

Grolschke moet zelf maar kijken een bepalen welke oplossingsrichting hij wil.

Groet,

A33

Geplaatst:

Wideband lnb's naar een multiswitch is nog niet aan de orde geweest in dit topic?

Dan kan de multiswitch in de meterkast.

(Bij twee quatro LNB's moet de switch bij de schotel, als je vandaar maximaal 4 kabels hebt.)

A33

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen