Ga naar inhoud


Dit weekeinde de klok verzetten (Oktober 2017)


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het is naar mijn mening een feit.:rolleyes:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Interessant is om eens opnieuw naar de Tijdzone kaart te kijken van een pagina's terug. Daarop valt te zien dat we volgens die kaart eigenlijk UTC=0 zouden moeten hebben, net als GB, Begië, Frankrijk en Spanje om er maar een paar te noemen. Duitsland valt dan onder UTC+1 en nog verder naar het Oosten zien we pas UTC+2 staan. 

 

Ben benieuwd hoe die kaart er over een jaartje uitziet...

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

zomertijd,wintertijd,gmt+2,1 of 0 maakt niets uit in de winter voor de werkende bevolking blijft het

in het donker na het werk en in het donker weer thuis komen.

de niet werkende kan de dag indeling zelf indelen.

In de zomer ziet het anders uit n.l. het temperatuurs verloop.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij verschillen België en Nederland nu al van mening. België wil de zomertijd houden, heb ik begrepen, dus GMT + 2.

Vergeet daarbij niet dat de breedtegraadligging ook invloed heeft op de zonsop - en ondergang.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oude Engelsen wisten al dat er problemen zouden komen met het tijdsverschil, dus die wilden ook graag de standaard tijd aanhouden.

wintertijd.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei luisteraar:

Hoe kan dat ze zouden ons toch vragen🤣

Ik lees nu dat de krant De Standaard dit bericht weer heeft ingetrokken en ik lees nu wat jij ook aangeeft:

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/15/michel-zomertijd/

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei luisteraar:

Dan heeft ieder land zijn eigen tijdzone kaart er wordt nl geen EU besluit genomen maar

de eu lidstaten moeten het zelf bepalen

Dat recht hebben de EU lidstaten altijd al gehad, het staat elk land vrij om af te wijken van de voorgestelde norm. Voor de handel is het natuurlijk handiger om grotendeels dezelfde tijdzone te hebben. Dat is een beetje de paspoort discussie in het VK. Nu ze uit de EU gaan willen ze weer blauwe paspoorten, maar dat mocht altijd al...

Link naar reactie
Delen op andere sites

junker heeft grote uitpraken gedaan na aanleiding internet peiling. 

en heeft nu aangedrongen voor overschakeling winter naar zomertijd moeten de lidstaten beslissing en de bevolking staat op de voorgrond. 

ik stem voor wintertijd in zomer en winter gmt+1 als haalbaar heb ik liever gmt+0

in de zomer lekker lang slapen in de ochtend koelte en na bed gaan als nacht koelte daar is. 

Slaap genot vind ik belangrijker dan dag licht uren. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...