Ga naar inhoud


Dit weekeinde de klok verzetten (Oktober 2017)


Sprietje

Aanbevolen berichten

Nogmaals het maakt mij allemaal niet uit als de klok maar niet meer veranderd, ik zet mijn apparaten op zomertijd of wintertijd en ze hebben ook GMT dus als het ergens op stopt heb ik zonder nieuwe software gewoon de juiste tijd.

 

Het is net zoals in 2000 paniek zaaien en uiteindelijk gebeurd er vrijwel niets.

 

Alle goede software die zomertijd en wintertijd  en GMT ondersteund zal nergens last van hebben, al mijn apparaten hebben dit dus maak ik mijzelf niet druk :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de klok automatisch met een tijdserver zal synchroniseren en indien de tijd niet van zomer- naar wintertijd gezet word zal de klok dus ook niet bijgesteld worden, krijgt de pulse niet.

Dus geen nieuwe klok nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei catw:

Als de klok automatisch met een tijdserver zal synchroniseren en indien de tijd niet van zomer- naar wintertijd gezet word zal de klok dus ook niet bijgesteld worden, krijgt de pulse niet.

Dus geen nieuwe klok nodig.

Dit klopt helemaal niet. 

de tijdserver geeft enkel de tijd door

in gmt+0 dus niets van puls geven zomer tijd enz. 

bij de internet tijd servers. 

 

er zijn wel dfz klokjes die radiografisch tijd signalen ontvangen deze klokjes krijgen wel zomer wintertijd informatie 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@luisteraar; voor iemand die zich met databases bezig houd, verbaast het mij dat je niet refereert aan de posix epoch (1/1/1970) of de ntp epoch (1/1/1900). Want dat is de oplossing die voor de door jou aangehaalde problemen bestaat....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem op zich bestaat niet de systemen werken intern op GMT+0 ook de databasen

wordt op die tijdregistratie opgeslagen tenzij een dommerik op lokale tijd opslaat.

Het probleem ontstaat bij gebruikers interface de mensen willen lokale tijd zien

niet gmt en bij die conversie loopt het mis op de momenten dat

de klok vooruit en terug gezet wordt.

Dus dat conversie probleem valt weg als zomer/wintertijd omschakeling weg valt.

Als zomertijd/wintertijd omzetting weg valt denken de huidige software/firmware versies

volgend jaar dat het weer zomertijd is dus geven ze de verkeerde tijd door.

Updates worden dus nodig

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De omschakeling tussen zomer en wintertijd gebeurt in het apparaat zelf.

Daarin is geprogrammeerd op welke dag en uur de omschakeling plaats vindt.

Het stoppen van de zomer/wintertijd omstelling betekent, dat al die apparaten van of nieuwe software voorzien moeten worden of intern opnieuw geconfigureerd moeten worden,.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de meeste apparaten die een omstelling doen, een optie om al dan niet Automatisch de zomertijd aan te passen...

Dat moet je dan gewoon uit zetten...  Het is ook zo dat niet alle landen overal op hetzelfde moment de zomertijd aannemen...  dus dat zal wel eenvoudig te doen zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • Moderator

En er is ook een discussie wat je moet vragen.

 

Kiezen voor zomer of wintertijd betekent vrijwel zeker dat men op verkeerde argumenten voor zomertijd gaat kiezen.

Wanneer er een volksraadpleging gaat komen, kan je beter de keuze laten maken tussen standaard tijd en verschoven tijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...