Ga naar inhoud


Dit weekeinde de klok verzetten (Oktober 2017)


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Vanmorgen 29-11-2018 eindelijk weer een stukje over de tijd in de krant dus voor iedereen even aangehaald.

Maar een onderzoek onder 2000 personen is natuurlijk niet er representatief alleen bij 50.000 personen gaat het weer 10 jaar duren.

==========================================================================================================

 

’Klok kan nog een uur terug’

 

DEN HAAG De beste tijd voor Nederland is de tijd als die in Londen, de zogenoemde Greenwich Mean Time (GMT).

Dat is een uur vroeger dan onze huidige standaardtijd, de Centraal Europese Tijd (CET).

Dat adviseert een groep deskundigen aan de regering in de discussie over de zomer- en wintertijd. Het gaat om experts in bioritme.

Minister Kajsa Ollongren, die over het dossier gaat, is bezig allerlei standpunten te verzamelen.

In de loop van december hoopt ze de resultaten te krijgen van een peiling onder ongeveer 2000 Nederlanders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja leuk! In de winter is het dan rond 4 uur in de middag donker en in de zomer is het dan om 3 uur in de ochtend licht!! 😂

Je zou toch echt gaan denken dat die zogenoemde "deskundigen" eerder thuis horen in een inrichting dan dat zij loslopen op straat!

..laat staan dat zij een adviserende rol hebben aan de regering.

 

Gelukkig hebben wij mensen in de regering zitten die wel capabel zijn en nadenken....oh wacht, de nederlandse regering..

..oh my....🙄

 

"Experts in bioritme" , je zou ze op de elektrische stoel moeten zetten en als lamp laten spelen... wat een stelletje......🐐🐐

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja heerlijk hé :sick:

's morgens richting je werk is het donker en als je 's avonds naar huis rijdt is het ook al weer donker.

Heb je de pech dat je een gehele dag binnen hebt gezeten (we zijn nu in een grote fabriekshal aan het werk) dan heb je de gehele dag zelfs geen daglicht zien als je in de pauze niet even naar buiten loopt.

Maar gelukkig heb ik dit weekend vrij, zie ik (ondanks de regen) ook weer eens buitenlicht.

 

en tja die experts................ die gaan natuurlijk ook nooit op vakantie oid. naar een ander werelddeel want dat is hartstikke slecht voor je bioritme.

Ik denk dat voor alle werkende medemensen het bioritme uitsluitend wordt bepaald door dat piepende/rinkelende ding op je nachtkastje en nergens anders door.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gerrit B:

Ik denk dat voor alle werkende medemensen het bioritme uitsluitend wordt bepaald door dat piepende/rinkelende ding op je nachtkastje en nergens anders door.

Dat piepende rinkelende ding? Oh wacht, dat apparaat wat regelmatig vervangen moet worden!

😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolg:

 

Slechts onderzoek naar stoppen klokverzetten

Europarlement heeft gestemd: zomertijd voorlopig niet afgeschaft

Amsterdam - Aan het tweemaal per jaar verzetten van de klok komt nog even geen einde. Het Europees Parlement heeft de Europese Commissie wel gevraagd de voor- en nadelen nog eens op een rijtje te zetten.

HIER verder lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Besluiteloze nietsnutten noem ik het.

Daar moeten we nog 2 jaar over studeren en ik weet niet hoeveel zgn. deskundigen over raadplegen en miljoenen aan onderzoek aan besteden. :sick:

 

En ik weet niet of jullie vanmorgen 3Fm hebben geluisterd met Sander Hoogendoorn maar dan krommen mijn tenen zich toch.

Wordt in het nieuws aangegeven dat het nog wel een paar jaar kan duren voordat er een besluit genomen wordt geeft hij als reactie "tja met het verzetten van de klok heb je 's avonds maar een half uurtje langer licht" 😮

Blijkbaar op school net een dag ziek geweest toen ze dit hebben uitgelegd? of misschien toch eens goed voor hem om hier een poosje in het wijze oosten te komen wonen, kunnen we hem uitleggen dat als je de klok een uur verzet het licht en donker worden ook een uur mee schuift.

 

Ik heb al eens ergens een leuk overzicht gevonden waar een ieder die er geen verstand van heeft en toch mee wil praten eenvoudig informatie uit kan halen

1141916853_daglichtoverzicht.jpg.82db53830316c3a330bfbbd919fb3a73.jpg

 

Hier kun je eenvoudig op zien hoe laat ongeveer de zon opkomt en ondergaat en hoe lang je dag dan is. Hou er verder rekening mee dat als er staat zonsopkomst dat het een half uur eerder al licht begint te worden en bij zonsondergang het ongeveer een half uur later pas donker is.

 

Ga je er van uit dat de meeste om 7.30 uur opstaan dan zie je dus ook dat je ongeveer vanaf dag 60 tot dag 300 opstaat als het al licht is, dus van de 365 dagen sta je 240 dagen op als het al licht is en slechts 125 dagen terwijl het nog donker is.

Ga je er van uit dat een ieder rond 18.00 uur thuis komt  van zijn/haar werk dan kom je dus ongeveer vanaf dag 55 tot dag 280 thuis terwijl het nog licht is dus zo'n 225 dagen,

Verschuif je vervolgens de tijd een uur dan sta je op van dag 80 tot dag 270 terwijl het al licht is dus 190 dagen maar kom je thuis dan heb je vanaf dag 25 tot dag 310 nog licht ofwel 285 dagen en nog maar 80 dagen dat het donker is.

Bedenk vervolgens dat de meesten 's morgens voor 7.30 uur dus in bed liggen te slapen met de ogen en gordijnen dicht zodat ze geen licht zien en dat vrijwel iedereen na 18.00 uur nog actief is.

Bekijk je het op deze manier dan kun je haast niet anders dan tot de conclusie komen dat die Duitsers het vroeger nog niet zo slecht bedacht hebben om de klok in de zomer een uurtje te verschuiven om zo optimaal gebruik te kunnen maken van het daglicht en doe je dat ook in de winter dan maak je nog steeds optimaal gebruik van het daglicht zonder elk half jaar weer  te moeten wennen aan het tijdverschil.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg jammer... het enige wat de EU eens goed zou gaan doen, hebben ze dus verknald...

Laten ze de hele EU dan ook maar afschaffen... zijn we van die onzin ook gelijk af, en kan ieder land weer gewoon zelf beslissen of ze de zomertijd afschaffen of niet.

Want dat het klokverzetten moet ophouden is duidelijk. 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zetten we dan ook de seizoenen stil?

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal wel ironisch bedoeld zijn, maar dan ligt er na een paar jaar een sneewdek van 40 tot 50 meter, welke nooit verdwijnt.

Ik hoop dat je dak sterk genoeg is.😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...