Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben op dit gebied helemaal leek, en heb de vraag:

Wat is emu precies? En is dat legaal?

Ik dacht altijd dat emu was dat kaarthouders die voor een bepaalde codering waren geprogrammeerd, ook voor kaarten met  andere coderingen konden worden gebruikt.

Maar kennelijk gaan er zelfs programma's mee open? Zitten er dan toch 'keys' in een emu?

Misschien zijn dit hele domme vragen, maar ik wou het graag even weten.

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Op 25-10-2017 om 17:54 zei satmaat:

Eutelsat 9.0°E:

- AFN: Atlantic, Fam/Pulse, Movie, News, Pacific, Guide, Decoder Expired, Spectrum, HD SPORTS, Sports, Sports2

Ehm, deze vraag is echt niet flauw bedoeld maar uit pure nieusgierigheid, als ik onder de topic

Welke sat TV zenders gaan met emu open?

een zender(?)-naam "Decoder Expired" zie staan, wat moet ik me dan precies voorstellen onder het begrip dat die "met EMU open" is?  Er zal wel niet een programma onder die naam bestaan, maar als het dan dus open is, wat krijg je dan precies te zien qua beeld en geluid? Is het gewoon een van de andere programma's van AFN met die tekst eroverheen, of wisselt men bijvoorbeeld voortdurend van programma? Of is het AFN radio met zo'n tekst in beeld? Ik kan me er zo niets bij voorstellen.

Geplaatst:
6 uur geleden zei T90user:

Er zal wel niet een programma onder die naam bestaan, maar als het dan dus open is, wat krijg je dan precies te zien qua beeld en geluid?

Is een infokanaal met FOX Sports Radio op de achtergrond en een TV-gids

screenshot.jpg

screenshot2.jpg

Geplaatst:
8 uur geleden zei a33:

Wat is emu precies? En is dat legaal?

Ik dacht altijd dat emu was dat kaarthouders die voor een bepaalde codering waren geprogrammeerd, ook voor kaarten met  andere coderingen konden worden gebruikt.

Maar kennelijk gaan er zelfs programma's mee open? Zitten er dan toch 'keys' in een emu?

emu = emulator = softwarematig nabootsen

Een softcam (zoals oscam, cccam,..) die de kaart leest is een emulator.
Deze decodeert encryptiesystemen, zoals bijvoorbeeld die van Canal Digitaal (alsof je hun hardware gebruikt)
Wanneer je keys toevoegt aan een softcam gaan er bepaalde zenders open.

Geplaatst: (aangepast)

emu > emuleren dat een geldige CAM en smartcard, dus decodering gebruikt wordt

CAM is evenwel embedded of als CI module in je receiver

de softcam boots een CAM na (en/of functioneert als keyserver voor intern CS / er bestaan ook pure kaartlezers onder de softcams)

de key is een periodische sleutel om of in CAM of in Softcam toegang te bieden op versleutelde inhoud / content

In de EU is het aanbieden, gebruiken van keys strafbaar

aangepast door Tonskidutch
wikipedia link toegevoegd

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

9 uur geleden zei Tonskidutch:

In de EU is het aanbieden, gebruiken van keys strafbaar

evenals de softcams in sommige landen.
Kijk maar naar Duitsland.

(openATV, Gemini, Merlin, e.a. images: geen oscam, cccam, gbox, mgcamd, en andere softcams te downloaden vanuit hun feeds)

aangepast door satmaat

OK, bedankt voor de uitleg!

Een emu bevat dus in ieder geval een softcam -- niet altijd illegaal?;

en bevat ook regelmatig keys -- en dat laatste is dus wel echt illegaal.

Ik ben weer wat wijzer, ten aanzien van dit onderscheid!

Terug ontopic, wat mij betreft. :)

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Huh, ooit deden we niet anders?

Weet niet eens meer hoe het gaat, waarmee, en, al helemaal niet meer waar ze veilig te downloaden?

Ik wil weer spelen! :-)

aangepast door Spotvogel

effe een ipk... ts panel in je ontvanger zetten 

en wat rond snuffelen bij plugin

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

@a33

Er is een speciale versie van oscam met de toevoeging _emu. Deze leest een Softcam.key file waarmee genoemde kanalen opengaan. 

Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

toch iets speciaal, een keer getest uit nieuwsgierigheid en zag in de oscam emu dat bv de zender op 9 oost van AFN Atlantic werd gedecodeerd en de key juist was maar had geen beeld, maar decodeerde de zender wel.

iets bizar, heb er na 10 minuten de hoop opgegeven daarvoor.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

het gedeelte in / van oscam dat keys verwerkt is er specifiek uit gehaald

het ophalen uit het internet is riskant daar je altijd een "fingerprint" achterlaat bij iemand en menige site bleek vroeger veelal met malware gespikt

en zoals je zelf al beschrijft, is het succes van je studie redelijk kort van duur of blijft het succes helemaal uit

@Spotvogel

dat er vroeger veel gestudeerd werd had ook met hiaten in de wetgeving te maken

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Zonder betalen voor betaalzenders en kijken is verboden punt uit klaar. 

Educatief iets uitzoeken is toegestaan. 

Het is verboden op de autosnelweg meer dan 130kmh te rijden door nu te stellen iedere auto wat meer kan is veboden is een straat te ver. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...