Ga naar inhoud


Foute datum terugkerende opnames na flashen VTI 11


Koen B

Aanbevolen berichten

Na twee jaar VTI 8 ben ik onlangs overgestapt naar VTI 11 (om heel precies te zijn 11.0.2). Sindsdien krijgen terugkerende timeropnames als datum die van de eerste opname sinds de software-update, waardoor bijvoorbeeld een opname van het Journaal van vandaag (25 oktober) als bestandsnaam krijgt

 

20171019 1900 - één HD - Het journaal.ts

 

Als een opname blijft staan tot een nieuwe uitzending volgt dan wordt die vorige gewoon overschreven!

 

Probleem doet zich voor bij verschillende zenders, zowel kabel als satelliet.

 

Ik hou vrij veel bij en moet er nu telkens op bedacht zijn bestandsnamen manueel aan te passen. Makkelijk is anders, en het is natuurlijk een ideaal recept voor fouten.

 

Zie ik bij VTI 11 een of andere instelling over het hoofd? Of is dit een (bekende) softwarefout? Iemand die kan zeggen of een hogere versie van VTI 11 (deze is vier maanden oud) zou helpen?

 

Overigens ben ik naar een nieuwe VTI overgeschakeld omdat ik last begon te krijgen van het fenomeen dat bij kabelzenders het signaal soms plots enkele seconden zeer zwak wordt. Eerste stap was daarom eens te kijken of hogere VTI plus volledig schone installatie van zenderlijsten en dergelijke zou helpen. Helaas bleek dat niet het geval te zijn. Vermoed nu een probleem met de tuners, de kabel op het eigen perceel of het signaal dat wordt aangeleverd door Telenet. Het is een probleem dat eerder in een eigen draadje thuishoort, maar als iemand hier toevallig iets in meent te herkennen dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Vreemd, ik heb even gekeken, maar bij mijn VTI (2017.06.21) krijgen de opnamen de actuele datum.

.I.k zou zo geen instelling weten die hierop van invloed is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de suggesties!

 

Nadat ik hier vernomen had dat wat ik voorhad in ieder geval geen bekend probleem betrof, heb ik bij wijze van test één van de problematische timers gewist en met dezelfde gegevens opnieuw ingesteld.


Wat blijkt nu, nadat het toestel twee keer de kans gekregen heeft om deze 'nieuwe' timer op te nemen: de tweede keer krijgt de opname keurig de juiste datum... probleem lijkt dus opgelost te zijn. En wat meer is: bizar genoeg loopt nu niet alleen die nieuwe timer in de pas, maar ook de andere die het niet goed deden, en die ik vooralsnog niet opnieuw had ingesteld!

 

Ik kan er niet bij, maar goed... voor mij lijkt het opgelost te zijn. :-) 

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover het iets uitmaakt i.v.m. betere kennis geef ik even mee dat ik niet via EPG programmeer maar mijn timers handmatig ingeef via de webinterface. Met EPG is het niet te doen omdat je dan de BBC's hebt met hun beperkte EPG plus kabelzenders waar de kabelaar een eigen EPG voorziet met van die erg uitgebreide omschrijvingen als 'documentaire' of 'film'. Word je niet echt veel wijzer van. ;-)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Inmiddels ben ik alweer enige tijd overgestapt naar een hogere versie van VTI 11. Sindsdien heb ik geen enkele verkeerd gedateerde timeropname meer gehad.

 

Waar ik overigens wel tegenaan loop (en misschien is dit inmiddels alweer verholpen met hogere VTI's): als ik een bestaande terugkerende timer wijzig (doorgaans om de eerstkomend ingeplande uitzending over te slaan, omdat ik op die datum iets wil opnemen dat ik belangrijker vind) dan lijkt de webinterface op eigen houtje dat terugkerende element uit de timergegevens te wippen.

 

Voorbeeld: ik heb een timer om op 2, 9, 16 enz. februari programma X op te nemen. Op 1 februari voer ik in de uitzending van 2 februari over te slaan door de volgende datum handmatig te veranderen naar 9 februari. Voor zover mij bekend onthield VTI voorheen uit de eerder ingevoerde timergegevens dat ik dan niet alleen de uitzending van 9 februari wilde hebben, maar ook die van 16, 23 februari, etc. Dat is nu niet langer automatisch het geval; tenzij ik bij het wijzigen van de timer andermaal aangeef dat het een terugkerende is, maakt VTI er nu een eenmalige van. Wilde dit even melden omdat ik de afgelopen tijd enkele timers had die spontaan leken te verdwijnen, en ik ben er pas net achtergekomen wat er eigenlijk aan de hand was!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jürgen:

Ik vraag mij trouwens ook af waarom jij heel recent nog naar VTI 11 overstapt terwijl nu alweer VTI 13.x actueel is...

Ik heb hier versie 13 vervangen door de laatste versie van open pli maar ik ben over beide sw versies niet tevreden. VTI 13 is traag, shut down regeling werkt niet, auto aanzetten werkt niet waardoor ik 3x de ontvanger aan moet zetten, zappen is traag. Open pli werkt beter maar HDMI CEC werkt hier niet, moet dus telkens met 2 ab de tv en ontvanger aanzetten. Ga weer terug naar versie 11 want die heeft lang en zonder problemen gewerkt of is versie 13.06 een heel stuk beter dan 13.01 ? 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een optie kan zijn terug te gaan naar originele firmware van vu+ (www.vuplus.com)

Deze firmware is de basis van de alternatieve firmware zoals vti openpli enz

Deze firmware heeft als voordeel dat de driver sneller on line zijn dat hapert

bij de alternatieve firmware

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei alfred de witt:

Ik heb hier versie 13 vervangen door de laatste versie van open pli maar ik ben over beide sw versies niet tevreden. VTI 13 is traag, shut down regeling werkt niet, auto aanzetten werkt niet waardoor ik 3x de ontvanger aan moet zetten, zappen is traag. Open pli werkt beter maar HDMI CEC werkt hier niet, moet dus telkens met 2 ab de tv en ontvanger aanzetten. Ga weer terug naar versie 11 want die heeft lang en zonder problemen gewerkt of is versie 13.06 een heel stuk beter dan 13.01 ? 

 

Nou, ik heb deze ervaring niet.

Zowel de laatste versies van  OpenPli 6.x als VTI 13.x functioneren bij mij uitstekend behalve dan de FastScan in VTI..

 

Edit..

Schijnbaar is het FastScan probleem bij VTI nu met de laatste update ook verholpen, althans dat lees ik in devoot net vermelde update melding...

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om toch nog even te antwoorden op de vraag 'waarom nu nog VTI 11': ik ben niet zo bedreven in het softwareverhaal als sommigen onder ons, maar ik nam aan dat ik dan de hele image opnieuw zou moeten flashen i.p.v. even makkelijk upgraden vanuit het bestaande image, en als ik flash dan wil ik veiligheidshalve ook alle plugins etc. vers installeren. Dat had ik enkele maanden geleden nog gedaan, daarom had ik er nu niet zo'n zin in.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een goed werkend systeem hebt (tevreden bent) dan moet je bij je huidige software blijven.

Enkel updaten als iets nieuws erbij zit wat je graag wilt hebben.

Ik update wel regelmatig maar vindt weinig verbeteringen.

VTI 11 zal nog wel te downloaden zijn je kan dus altijd terug.

Persoonlijk heb ik nooit (op 1 keer na)  problemen met de tijd.

Toen ik even problemen met de tijd had heb ik nieuw geflashed daarna was

alles weer goed.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Image VTI 11.x is uiteraard hier https://www.vuplussupport.org/wbb4/filebase/index.php?filebase/68-vti-team-image/

nog te downloaden maar of het verstandig is is te betwijfelen maar ja je kunt het testen.

 

De updates worden niet voor niets uitgebracht alhoewel ik denk dat die voor de oudere modellen zoals de DUO2 niet veel meerwaarde hebben.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...