Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een opvpn verbinding met mijn netgear router zodat ik vanaf elke plek thuis op mijn netwerk kan

in principe werkt dit perfect.

maar op sommige netwerken bijv bij ons in het ziekenhuis werkt dit niet.

heeft dat te maken met een instelling of is dat te omzeilen als ze mij daar bewust blokkeren?

Geplaatst:

Dan blokkeren ze de VPN poorten, bij ons op het bedrijf ook zo. 

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Beheerder
Geplaatst:

Eigenlijk is er maar 1 VPN techniek waarmee je door vrijwel alle netwerken heen komt en dat is SSTP op poort 443. Helaas werkt dat niet op een iPhone of iPad.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Configureer je openvpn naar tcp 443 (zoals Michel al zei). Dan werkt dat echt bijna overal.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• Beheerder
Geplaatst:

Ik gebruikte ook OpenVPN, maar in ons ziekenhuis (mariaziekenhuis. Overpelt) geen verbinding op poort 443, nu met l2tp IPSec werkt het prima.

Liever zou ik sstp gebruiken, want dat is gewoon SSL verkeer en komt dus vrijwel overal doorheen, echter het gebrek aan een cliënt op iPad en iPhone, blijft lastig.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

na een update op android werkt openvpn niet meer op telefoon

op tablet waar de  update nog niet is gedaan werkt het allemaal nog

nog meer mensen met dit probleem?

Geplaatst:

hoeveel mensen liggen er in het ziekenhuis met toegang tot jou VPN thuis

beperk die toegang op een apparaat

maar goed, het komt voor dat je een veiligheidsupdate voor de android mee geleverd krijgt welke die specifieke toepassing dwarsboomt

in enkele gevallen zet de update default waarden terug , dus is het soms raadzaam de app OpenVPN te verwijderen en nieuw te installeren op je telefoon

Second Life

Mungo Parker

• Beheerder
Geplaatst:

Dat is uiteraard niet het punt. Op die manier kwam ik er voor de tweede keer achter dat ik geen VPN toegang had en dus o.a. niet kon bellen via mijn app op mijn eigen centrale en niet bij mijn data kon.

Toen dus overgestapt op l2tp IPSec en toen geen last meer van blokkades, ook niet in hotels.

Geplaatst:
Op ‎5‎-‎11‎-‎2017 om 07:24 zei Michel:

Dat is uiteraard niet het punt. Op die manier kwam ik er voor de tweede keer achter dat ik geen VPN toegang had en dus o.a. niet kon bellen via mijn app op mijn eigen centrale en niet bij mijn data kon.

Toen dus overgestapt op l2tp IPSec en toen geen last meer van blokkades, ook niet in hotels.

werkt dat ook op android?

en welke apps heb je daar eventueel voor?

• Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

als ik openvpn opstart op mijn telefoon krijg ik de volgende melding:

TLS: received certificate signed with MD5.

please inform your admin to upgrade to a stronger algorithm.

support for MD5 will be dropped at the end of apr  2018.

wat moet/kan ik veranderen op mijn router?

(ik gebruik vpn via een netgear router)

zodat het na 18 april blijft werken?

Geplaatst:

Waar log je op in? Het certificaat van die machine lijkt verouderd. 

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen