Jan Ambers Geplaatst: 30 oktober 2017 Geplaatst: 30 oktober 2017 Er is me al enkele keren opgevallen dat bij het maaken van een foto met de Canon EOS 550 hij een beep geeft en een foutmelding komt van een slechte verbinding met de lens??? Lens losmaken en met zakdoek de vergulde kontakten reinigen helpt niet??? Batterij eruit en andere er in is OK nochtans zijn de batt vol. Ik heb nog niet geprobeerd de batt los te maken en er weer in te steken Iemand dit ook al voorgehad?
schimpie Geplaatst: 30 oktober 2017 Geplaatst: 30 oktober 2017 Mogelijk (vaak) is dan het diafragma van je lens defect. Is de lens mogelijk een keer gevallen of flink gestoten? Heb je een andere lens om dit uit te proberen? ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
winwiz Geplaatst: 30 oktober 2017 Geplaatst: 30 oktober 2017 Het is ook wel handig om de juiste error code te weten (met het type lens), dan kun je meer in de juiste richting zoeken. Er zijn bepaalde series objectieven waarbij de interne 'bedrading' defect raakt zoiets als in het voorbeeld hieronder. Om dit zelf te repareren vereist de nodige durf en handigheid (ik heb het 1 keer gedaan maar doe het nooit meer ) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 30 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2017 Een bijkomend probleem is dat ie dit doet in "the heat of the moment" en dan druk je vlug alle knopkes en vervang je uiteindelijk de batt... en meestal "is the heat gone ! En is er geen foutmelding meer... ook doet ie dat zelden en onvoorspelbaar! Van vallen weet ik niet, ik ( en men vrouw) dragen zorg van ons materiaal...
Psychosammie Geplaatst: 30 oktober 2017 Geplaatst: 30 oktober 2017 Taalnazi mode aan Het is "mijn vrouw". http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=men&lang=nn Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
schimpie Geplaatst: 31 oktober 2017 Geplaatst: 31 oktober 2017 (aangepast) 16 uur geleden zei Jan Ambers: En is er geen foutmelding meer... ook doet ie dat zelden en onvoorspelbaar! Dan zou ik mij daar niet te druk over maken. Op het Canon forum (ja, dat bestaat ook) staan wel berichten over hele hoge kosten om het te laten repareren. Kan soms wel uit bij een hele dure lens, maar als het een standaard kitlens is, bv de EFS 18-55 mm, die kun je voordeliger nieuw of 2e hands kopen. Maar om zeker te zijn dat het de lens is zou ik eerst eens een andere lens proberen op de body. Of natuurlijk de lens op een andere body. Pas dan weet je de oorzaak van de melding, de lens of de body. Als je geen gekke dingen met zo'n camera doet moet de zwakste schakel, de sluiter, zo'n 80.000 tot 100.000 foto's kunnen maken, daar ben je niet maar zo! De standaard lenzen, m.n. de diafragma's daarvan, gaan veel korter mee, maar zijn ook eenvoudig te vervangen. 31 oktober 2017 aangepast door schimpie tikfout ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
Moderator ceesv Geplaatst: 3 november 2017 Moderator Geplaatst: 3 november 2017 Ik heb hier nog een EFS 17-85 liggen met dezelfde klacht. Vergeet steeds die even naar de Canon service te brengen voor reparatie. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
winwiz Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 Dat is een heel bekende lens met deze fout. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 november 2017 Moderator Geplaatst: 6 november 2017 Weet je ook de oplossing, Canon een interne kabel/contact pin set laten vervangen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
winwiz Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 inderdaad... of 'even' zelf doen Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen