Gast Geplaatst: 23 januari 2002 Geplaatst: 23 januari 2002 Ik wil graag digitaal programma's opnemen met m'n pc en dan met name radio programma's<p>Op het moment heb ik een strong srt8000 met een canaldigitaal smartcard.<p>Wat ik wil is een Hauppauge PCI Satkaartje kopen en deze in de pc stoppen, maar ik begrijp dat ik dan alleen maar free channels kan ontvangen en niet encrypted channels waar je normaal gesproken een smartcard voor nodig hebt.<p>Hoe werkt dit met een PC? Heb je dan nog meer nodig en wat dan precies? Ik zie her en der berichten over CI en CAM's en weet ik wat niet meer, maar weet absoluut niet wat het allemaal is en wat ik nodig heb om simpelweg de schotel aan de PC te hangen en encrypted channels te ontvangen.<p>Als ik het een beeeeeetje begrijp, is het dan zo dat je een CI aan je PCI kaart hangt en dat de smartcard van Canal Digitaal eigenlijk een CAM is? En hoe zit het dan met een smartcard. Krijg je dan een soort van slot in je PC erbij waar je je smartcard in propt?<p>Zoals jullie zien.. Ik snap het allemaal niet zo.<p>Kan iemand me hier meer over vertellen?
Gast Geplaatst: 23 januari 2002 Geplaatst: 23 januari 2002 Ok.. inmiddels naar de stad geweest en enigzins wijzer geworden.<p>Een CI is dus een apparaat waar je een CAM in kunt steken en de CAM is dus het apparaat waar je je Smartcard in kan doen.<p>Hauppauge heeft een oplossing via hun dvb-s kaart waarop je een CI kunt aansluiten etc..etc.. MAAAAAAR das een heeeeeel erg duur geintje. 700 piek voor de dvb-s kaart 250 piek voor de CI en nog een kleine 300 ofzo voor de CAM.<p>DAT heb ik er dus niet voor over.<p>Is er absoluut geen andere mogelijkheid om pay channels te ontvangen via een goedkopere kaart zoals bijv. de Pinnacle PCTV Sat ?<p>Ander vraagje... Hoe gaat het eigenlijk met zenders die allerlei interactieve dingen hebben, zoals bijvoorbeeld de franse canalsat radios. OP 1 kanaal zenden ze daar meerdere radio stations uit die je vervolgens via een interactief menuutje kunt selecteren. Hoe gaat dit met de PC ?
jer49 Geplaatst: 23 januari 2002 Geplaatst: 23 januari 2002 ja, en dit is echt vrij nieuw, je kunt met je hauppage of technotrend DVBsat insteekkaart ook gecodeerde kanalen ontvangen ZONDER een CI met cam en kaart. Voorlopig alleen nog mediaguard en irdeto. Het progje heet MultiDec. versie 8.0. Tís niet echt simpel maar wel leuk "het daghet in het Oosten, het lightet overal; hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"
Elstar Geplaatst: 23 januari 2002 Geplaatst: 23 januari 2002 Ik heb een DSTcard van TwinHan. Echter geen Ci. Dacht er weinig aan te hebben tot ik las dat je met Multidec v.8.0 irdeto en Mediaguard kunt decoderen. Kan echter deze prog niet vinden. Google gaf Drecksoft als bron. Maar kon erniets downloaden. Wie kan mij aan een url helpen waar ik Multidec v8.0 kan vinden? Elstar.
prutsie Geplaatst: 23 januari 2002 Geplaatst: 23 januari 2002 Even zoekfunctie van board gebruiken, et voila: http://www.netzagent.com/freetv/index1.html Veel plezier ermee Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 24 januari 2002 Geplaatst: 24 januari 2002 Ik heb multidec geprobeerd, maar multidec werkt dus niet met een Pinnacle PCTV Sat kaart.<p>Hij vind geen DVB kaart, zegt multidec.
prutsie Geplaatst: 24 januari 2002 Geplaatst: 24 januari 2002 Multidec werkt met Technotrend pci dvb satkaarten en alle derivaten zoals Hauppage strong etc etc. met de softwarematige decoder kan je zonder cim's decoderen. natuurlijk wel key nodig. Je kan ook loggen met hele series MK's PPUA's schijnt goed te werken (van horen zeggen). heb zelf geen kaartje meer (helaas). Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten