Ga naar inhoud


testrapport raskatten


Matchless

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden zei Guide:

Alle katten kunnen in de wasmachine/ wasdroger

 

Dat zou ik niet doen, ze worden zo statisch als de pest.

http://media.dumpert.nl/foto/9edcfeb7_B0tnqisCAAIKXjJ.jpg

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
2 uur geleden zei Alventali:

 

Die Britse korthaar komt toevallig niet uit Schin op Geul. 

 

 

Nope, die is van Hoensbroek, dat ligt ook nog eens op een steenworp van hier.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Magnetron?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei kiekiek:

 

Bengaal. Siamees, Turkse Van, Pers, Blauwe Rus, Siberische kat en zo zullen er nog wel meer zijn.

 

Dat zijn behalve nummer 2 absoluut geen Oosters Kortharen maar totaal andere rassen met een totaal ander uiterlijk en gedrag.

Als je op de naam goegelt krijg je een hele serie te zien, inclusief een aantal met ietwat wanstaltig brede oren, een rage van de afgelopen jaren van een stel doorgedraaide fokkers.

Maar algemeen, slank model, lange poten, korte vacht, lange snuit, lange staart, actieve kwajongens.

Vele kleurvariaties, zoals egaal wit, grijs, bruin, beige, enz., met strepen, vlekken, enz.

 

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator

Dat met die sterilisatie werkt bij deze cattery anders.

 

je koopt de kat on gesteriliseerd maar je krijgt de stamboom niet mee. Ze raad aan om de poes na 8mnd te laten steriliseren.

Dan laat je aan haar het bewijs zien dat de poes "geholpen" is en dan pas geeft ze je de stamboom. Zo kan het dus ook en is veel beter voor het beestje.

En het mooie is dat de andere cattery waar de 2e kat vandaan komt dezelfde voorwaarden heeft. Dus geen broodfokkers die als de dood zijn dat hun handel afgepakt wordt.

 

Stamboom maakt mij niet zoveel uit want ik ga niks met dat diertje doen dan alleen maar genieten. Dus geen fok of show gedoe.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Matchless:

Dus geen broodfokkers die als de dood zijn dat hun handel afgepakt wordt.

 

 

 

Het zijn inderdaad geen broodfokkers, maar wel degelijk een cattery die bang is dat zijn handel wordt belemmerd. Andere methodes zijn het laten castreren/sterriliseren voordat het katje wordt verkocht of je krijgt een contract ter ondertekening dat je niet met het katje gaat fokken. Doe je dat alsnog dan kunnen ze stappen tegen je ondernemen. Maar de methode met het achterhouden van de stamboom is nieuw voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei kiekiek:

. Doe je dat alsnog dan kunnen ze stappen tegen je ondernemen. Maar de methode met het achterhouden van de stamboom is nieuw voor me.

Dit lijkt mij sterk. 

Je koopt een poesje met of zonder kl.... jes. 

Hierdoor zijn alle rechten aan de koper over gegaan. 

Een fokker kan geen rechten hebben op dna de natuur dus boven god staan. 

In een contract kan je alles schrijven maar of het rechtskracht heeft? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Een fokker kan geen rechten hebben op dna de natuur dus boven god staan. 

 

 

Het beschermen van de eigen handel is gewoon dagelijkse praktijk bij catteries, maar ook bij broodfokkers. Ik nam een paar jaar geleden een niet gecastreerd Bengaals dekkatertje zonder stamboom over, maar kreeg hem alleen mee na een mondelinge belofte dat ik er niet mee zou gaan fokken.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Matchless:

Dan laat je aan haar het bewijs zien dat de poes "geholpen" is en dan pas geeft ze je de stamboom. Zo kan het dus ook en is veel beter voor het beestje.

Dus geen broodfokkers die als de dood zijn dat hun handel afgepakt wordt.

 

Aha, en ik neem aan dat je dan ook pas hoeft te betalen? Immers zo'n peperdure dakhaas zonder volledige papieren afrekenen en meenemen voelt als een auto aanschaffen waarbij

je bewijs van de garage moet laten zien dat je de grote beurt netjes hebt laten uitvoeren voordat je het kenteken bewijs krijgt van de vorige eigenaar.

Maar goed met levende wezentjes spelen er nog meer en andere emoties mee dus het vergelijk gaat manco maar gevoelsmatig klopt het van geen kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uur geleden zei theparasol:

 

Aha, en ik neem aan dat je dan ook pas hoeft te betalen? Immers zo'n peperdure dakhaas zonder volledige papieren afrekenen en meenemen voelt als een auto aanschaffen waarbij

je bewijs van de garage moet laten zien dat je de grote beurt netjes hebt laten uitvoeren voordat je het kenteken bewijs krijgt van de vorige eigenaar.

Maar goed met levende wezentjes spelen er nog meer en andere emoties mee dus het vergelijk gaat manco maar gevoelsmatig klopt het van geen kant.

Ik betaal inderdaad niet het hele bedrag.

Omdat ikzelf de sterilisatie laat doen betaal ik 100 euro minder.

Wat anderen er ook van vinden ik vind dit een mooie oplossing waarbij de poes niet veel te vroeg gesteriliseerd wordt.

Want sterilisatie na 12 weken  vind ik een hele slechte zaak. Het beestje heeft dan haar hormoonhuishouding nog niet op orde.

 

 

5 uur geleden zei luisteraar:

Dit lijkt mij sterk. 

Je koopt een poesje met of zonder kl.... jes. 

Hierdoor zijn alle rechten aan de koper over gegaan. 

Een fokker kan geen rechten hebben op dna de natuur dus boven god staan. 

In een contract kan je alles schrijven maar of het rechtskracht heeft? 

 

Een poes heeft geen kl...jes.

 

Ik begrijp je beredenering echter is een hond of kat voor de wet een consumenten product.

 

Bij een hond of kat gelden dezelfde rechten en plichten als bij de koop van een cd speler.

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...