Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik heb hier een oude Rebox RE-8000HD waarin een pincode zit die ik niet ken. Is er een mogelijkheid om die versneld terug te vinden of te resetten?

Ik wil terug naar de fabrieksinstellingen, maar heb daarvoor dus de pincode nodig.

De standaard pin 0000 werkt in alle geval niet (en ook andere simpele combinaties zoals 1111 of 1234 werken niet).

Ik heb hier wel nog een recentere applicatie-versie voor de ontvanger op mijn PC staan. Misschien dat dit kan helpen om de de pin te resetten (probeer ik later nog), maar ik wou het ondertussen hier al eens vragen.

Thanks

aangepast door Zilverhippie

Geplaatst:

Probeer eens 0000 als pincode. Anders op de site van Rebox even de gebruiksaanwijzing downloaden (die van de 9000 is zo goed als gelijk).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor de hulp, maar het was niet meer de standaardcode die er nog in stak.

Ik heb nog een conversatie met de verkoper op Marktplaats teruggevonden en hem met succes nog kunnen contacteren.

Hij wist gelukkig de code nog... Oef.

Heeft me serieus wat werk bespaard, want ik was beslist van plan om elke dag zo'n honderd combinaties uit te proberen...

Had me anders nog afgevraagd of het mogelijk is om de ontvanger met een PC te benaderen en met een script of zo dit try-out proces van pincodes te automatiseren...

aangepast door Zilverhippie
Info toevoegen.
Geplaatst:
10 uur geleden zei Zilverhippie:

Ik kan ook bevestigen dat updaten naar een nieuwe firmware-versie meteen ook de pincode reset naar 0000.

...maar zoals in mijn geval dien je dan wel over de laatst ingestelde pincode te beschikken om de update überhaupt te kunnen uitvoeren.

Geplaatst:

Als je het via de Channel-up methode doet (USB stick erin, box aanzetten en channel-up vast blijven houden tot de box begint met updaten) dan kun je de pincode omzeilen volgens mij.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...