Ga naar inhoud


Asus ac3100


freeguy100

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Na wederom van alles uitgeprobeerd te hebben ook zoals hier boven beschreven nog geen stap verder..de tool van Asus krijgt geen verbinding met de router en het enige van Asus is dus Divice discovery en daar krijg je dus geen tool met firmware recover o.i.d . kortom..na 2 dagen nog geen stap verder ondanks alle hulp hier waar voor bedankt natuurlijk .

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste freeguy

 

Ik ben ook een leek, maar zal een poging wagen om te helpen.

 

Zelf heb ik jaren geleden een router geflashed met dd-wrt, nu heb ik een Mikrotik-switch (pff) met glasvezel.

 

Volgens mij moet je handmatig één van de 8 poorten aangeven als internetverbinding.

Maw, ik ga ervan uit dat de Asus in bridge mode is. 

 

Poort 1 of 8 ,is jou verbinding. (IP 192.168.1.1)

Poort 2 (of een ander) is jou pc verbinding.  (Maak een vaste IP voor de pc.)

 

Het glasvezelmodem zal wel een IP hebben van 192.168.1.254.

 

De instellingen van het netwerk ingeven, DHCP, Subnet, Gateway...enz... Mijn advies begin bij 192.168.1.100.

Eventueel (tijdelijk) een DNS van Google. 

(geef daarna de rest van de 7 poorten ook een vaste IP)

 

Hier gaat het om denk ik, je moet een Vlan verbinding op één van de poorten configureren, indien je VID34 en prio 0 wilt ingeven.

 

Je zou eigenlijk automatisch een verbinding op eth0 (via modem aangesloten) moeten hebben, indien

je de Asus in bridge-mode zet. Wat m.a.w bij jou niet het geval is.

 

succes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dank je wel voor je antwoord..de router gebruik ik als modem en werkte met Merlin firmware ook gewoon als modem en kan ik mijn eigen glasvezel modem in de kast laten.Met Merlin firmware kon je dus VID34 prio 0 inbrengen en dan had je connectie met internet..maar tot nu toe heb ik dat dus niet gevonden in de DD-WRT firmware en ik krijg er niks anders meer op.. enige wat ik er van krijg is hoofdpijn en dat in mijn vakantie :-(

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht dacht je nu echt dat ik niet wist dat het internet via de WAN gaat en mijn laptop enz via de LAN ?

Ik heb GEEN modem er tussen .Mijn glasvezel gaat gelijk in het modem..gebruik geen vaste telefoon en ook geen tv..dus heb aan internet genoeg.

Om terug naar begin..om dus het internet werkend te krijgen moet dus ergens VID34 Prio 0 ingevuld .Lukt dus in de Merlin firmware maar kan het nergens vinden in de DD-WRT.

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het word ook gebruikt om toegang tot internet te krijgen.Zonder die instelling dus geen connection met internet .Zal vast ergens een simpele instelling zijn maar alles is simpel als jet het weet..tot op vandaag niet gelukt..net als andere firmware erop zetten..wat me in het verleden wel lukte maar toen stond er nog geen DD-WRT op..Heeft dus wat mij betreft voro de rest niks met tv te maken.

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanavond nog eens een uurtje wat proberen maar zie het eigenlijk niet meer even.

Vind in die DD-WRT nergens iets met iptv om in te stellen zoals je dat dus wel vind in de Asus firmware .

Vreemde is ik ben al 2 dagen aan het zoeken op google maar vind ook bij niemand die instellingen 

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had al eens de instellingen gevonden dacht ik van hem hier en zodoende kreeg ik on Merlin ook het internet aan de gang .

Maar zou graag weer Merlin er op willen want dan had ik niet 2 dagen zitten te prutsen met dit gedoe, en had ik het internet al weer lopen 

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...